Hallo, Ik ben vier maanden geleden bevallen van ons eerste wondertje. Ik heb pcos en ons meisje hebben we dan ook te danken aan een vruchtbaarheidsbehandeling (puregon). Voor dat ik zwanger werd ben ik een jaar lang niet ongesteld geweest na het stoppen met de pil. Ik werd meteen doorgestuurd en ging bij de gyn meteen het traject in. Nu is ons meisje dus alweer bijna vier maanden en wil ik weer zwanger raken. Ik verlang heel sterk weer naar een tweede kindje en daar wil ik niet te lang mee wachten. Tot mijn verdriet ben ik nog steeds niet ongesteld geweest, je hoort wel eens dat je super vruchtbaar bent na een zwangerschap...helaas pindakaas in mijn geval. Wij kunnen zelf niet bepalen wanneer we het weer willen proberen, we hebben echt hulp nodig. De gyn/vk in het zh hebben wel aangegeven dat we bij de wens voor een tweede weer welkom zijn, alleen niet wanneer. Hoe lang moet ik wachten voor ik weer in aanmerking kom voor een behandeling? Ik vrees dat mijn ongesteldheid toch echt uit zal blijven en zou het niet leuk vinden als ik verplicht 9 maanden (ontzwangeren) zou af moeten wachten. Ik hoop dat u een antwoord heeft. Groetjes, Krullie
hoi het is een fabeltje dat je supervruchtbaar zou zijn na een bevalling. Je mag natuurlijk altijd weer een afspraak maken bij de gynaecoloog, maar houd er wel rekening mee dat ze je zullen adviseren te wachten tot je kindje 9 maanden is. Het is echt niet voor niets dat dat gezegd wordt, ontzwangeren kost gewoon tijd. Mirjam