hoe melkproduktie weer goed op gang krijgen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door oxbow, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Op advies van het ziekenhuis ben ik fv naast de bv gaan geven, omdat er te weinig melk was.

Nu mis ik de momenten van ons samen en zou heel graag in ieder geval de ochtend en de avondvoeding blijven geven, maar hoe vaak moet ik kolven om mijn produktie weer omhoog t krijgen.
    's morgens kolf ik vaak wel een fles van 160 cc, maar dan heb ik vaak 's avonds om een uur of 8 voor het laatst gekolfd of eten gegeven en 's avonds red ik vaak maar 80 cc.

Het liefst zou ik alle voedingen weer zelf geven, maar ik vrees dat dat helemaal een heleboel tijd gaat vragen.

Hoe krijg ik de melkproduktie weer omhoog? Of zouden jullie toch fv blijven geven en de bv achterwege laten met 7 maanden.

De andere kidsd hebben trouwens 2 jaar- 9 maanden en 2 jaar gehad, het staat me dus niet aan dat het nu maar 7 maanden is.

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Geef je vanaf het begin al kv bij?
    Ik zou in elk geval bv blijven geven, ook al geef je niet volledig!
    Ik denk dat je prima kunt proberen om je productie wat op te krikken zodat je misschien meer bv/moedermelk kunt geven. Dan kun je altijd zien hoe ver je komt.
    Ik zou proberen elke 2 uur te kolven. Wat hier ook goed hielp is voor en na elk slaapje aanleggen en tussendoor nog kolven. Dat is wel even druk maar zorgde hier voor een goede boost.
    Hoeveel voedingen krijgt ze op een dag en hoeveel geef je daar van kv?

Mijn jongste drinkt niet zoveel per keer en drinkt momenteel 5-6x per dag.
    Uit een flesje drinkt ze 100-140cc.

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Bedankt voor je reactie.

Totdat ze in het ziekenhuis terecht kwam kreeg ze eigenlijk alleen bv, en dan 1 keer per dag een klein flesje kv.
    En al sik werk kreeg ze zo en zo kv.
    Maar ikw erk 10 uurtjes per week dus dat gaat om een paar voedingen.

vanuit het zh moest ik na de bv fv gaan bijgeven ivm te laag gewicht en weinig groei.
    Nu ze fv krijgt is ze ook wel goed gegroeit, maar of dat alleen te maken heeft daarme, betwijfel ik, omdat ze ook meer is gaan slapen, dat deed ze vrijwel niet en in hun slaap groeien de kleintjes wordt er altijd gezegd, dus ik denk dat dat ook mee gespeeld heeft.

Ik ga het gewoon proberen om om de 2 uur te kolven en ik hoop dat ik het weer zover opgekrikt krijg dat ik voornamelijk bv kan geven

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik hoop dat het lukt, vast wel! Je zou kunnen proberen gewoon heel vaak aan te leggen, dus voor en na het slapen en bijv. 2x per dag een flesje kv te geven. Als ze dan lekker slaapt, tussendoor nog even kolven en ook s avonds als ze slaapt. Dan kun je op een gegeven moment misschien toe met 1x kv en kun je altijd kijken of je die er nog uit krijgt of er gewoon in houdt.

5. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ze krijgt 6 voedingen van 160cc, maar die drinkt ze vrijwel nooit op, alleen de ochtendvoeding en de voeding van 19.00 uur ook nog weleens, voor de rest is het 100cc wat ze opdrinkt.

Deel Deze Pagina