Even een vraag, in vries de voeding nu in in ijsblokjeszakjes. Zodat ik er klontjes uit kan doen. Of ja dat is de bedoeling. Maar zakjes die ik nu heb en ook al andere gebruikt geen succes. Iemand ideeën. Van medela vindt ik te duur.
Ik heb van die invriesbakjes van avent erg handig! 15 Euro en dan heb je er een stuk of 10 volgens mij. Wel even de datum erop zetten zodat ze er niet te lang inzitten.
Hoi, Ik had ook die van Avent. Maar voor kleinere hoeveelheden de milktray (?) om in te vriezen en daarna ze over te zetten in een medela zakje. Niet ideaal maar ik kon niks anders bedenken. Die milktray was ook niet alles, kreeg het niet zonder morsen in de vriezer...
Ik heb ook bakjes van Avent, maar ook van de blokker en die zijn een stuk goedkoper volgens mij. Werkt net zo goed! DBP Alaska 200 ml diepvriesdozen
Ik vries het eerst in ijsblokjesvorm. (niet die ijsblokjes zakjes want die passen niet bevroren in een fles) Ik heb die van de ikea als ze bevroren zijn doe ik ze in porties van 6 (=50ml) in deze zakjes. 100 stuks voor 7 even de bovenkant omvouwen en plakbandje erom. Wanneer ik wil ontdooien doe ik de porties of in een fles of bekertje. Wil je ze in het zakje ontdooien dan zorgen dat ze rechtop blijven staan Vaculess Voedingszakje 250ml? Bestel op Babyplein:
Ik gebruik gewone diepvrieszakjes. Ijsblokjeszakjes heb ik geprobeerd maar vond ik echt helemaal niks. Dus toen ben ik het in diepvrieszakjes gaan doen, schrijf er datum en hoeveelheid op knoop erin en hop de vriezer in. Als ik dan wat nodig heb dan vis ik gewoon een (of meerdere) zakje eruit met de hoeveelheid die ik nodig heb en dat laat ik in de koelkast in een afgesloten bakje ontdooien.
Ik gebruik hier ijsblokzakjes maar vries maar minimaal in. Geef eigenlijk altijd verse melk. Heb een voeding of 4 in de vriezer, dat is nu 3 maanden oud en dat geef ik binnenkort even en vries dan nieuwe in. Hoef dit keer geen enorme voorraad die ik niet nodig heb
Borstvoeding invriezen is een pijnlijke zaak hoor , ik neem aan dat je het over moedermelk hebt? Ik vroor niet te veel in, vers is beter. Ik vond kleine flesjes het handigst. Porties van ongeveer 75cc.