ovutesten worden donkerder = eitje onderweg??

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Tralalala, Dec 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Hallo dames, daar ben ik weer eens :)

Gisteren voor de allereerste keer begonnen met ovutesten.
    Gisteren zo goed als wit (echt een tuurstreepje) en vandaag een licht maar duidelijk zichtbaar streepje. Betekent dit automatisch dat mijn eitje onderweg is, of kun je dat niet zo zeker stellen? Urine was beide dagen even geconcentreerd dus daar zit het verschil niet in :)

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Nee, dat kun je niet zeggen. Je streepje kan morgen net zo goed weer lichter zijn. Testen kunnen oplopen, maar je kunt ook vanuit het niets een positieve test hebben. Dat kan per keer verschillen.

3. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Jammer, haha.
    Bedankt!

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Door blijven testen en als je steeds donkerdere testen hebt wat vaker oo een dag testen.

5. liva87

liva87 Bekend lid

Mar 17, 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Welke testen gebruik je?
    Ik gebruik action vandaag heel licht streepje (miskraam gehad 12 december, gister controle bij verloskundige geweest en zag mooie nieuwe opbouw. Verwacht binnen nu en paar dagen eisprong)

Ik had voor de zwangerschap 3 rondes ovulatie testen gebruikt.
    Daar was het af en aan de kleur van de testen.
    Maar liep vaak wel op. Maar vaak van uit het niks knal positief.
    Wanneer verwacht jij ongeveer je ei? Ik rond 26 dec.
    9 januari NOD.
    Duimen op 2 positieve testen? :)

6. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik gebruik die van zwanger en kids. Goede verhalen over gelezen hier :)

Ik heb op 11-12 mijn v.mk gehad, diezelfde dag een echo en toen was mijn baarmoeder al helemaal schoon en leeg. Toen nog geen eitjes in zicht helaas.

Het is natuurlijk even afwachten hoe de cyclus gaat lopen na de v.mk maar in principe heb ik ook op 9 januari mijn NOD! Mijn ei is wel altijd laat, heb een korte LF (ik voel mijn ei altijd vrij duidelijk, doe de ovutesten nu vooral als bevestiging) dus ik verwacht mijn ei eigenlijk pas over een dag of 5-6, misschien zelf 7.

Ik duim zeker voor ons beiden voor een mooie test op 9 januari!!

7. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

Aug 26, 2014
    2,220
    517
    113
    Hallo!:)

Zoals sommige anderen hier ook zeggen: je kan altijd wel een licht streepje hebben, of dan weer wel eentje en dan weer niet...
    Ik had met mijn testen altijd een licht streepje. Dus in het begin dacht ik: "Waauw, mijn ei komt er al aan."

Maar het is meer kwestie dat je ze geleidelijk aan ziet oplopen. En dat kan heel snel gaan hoor. Het handigste is dat je al je ovulatietestjes mooi onder elkaar plakt op een wit blad. En naast elke test de datum en het tijdstip schrijft (best altijd op zelfde tijdstip testen). Zo kan je mooi de testjes met elkaar vergelijken. En vanaf je ze echt ziet oplopen/donkerder worden, dan zou ik 2x per dag testen. Wat je ei heb je zo gemist. In één keer kan hij gewoon gaan knallen eigenlijk. Als je die dan gemist hebt, dan is er grote onzekerheid natuurlijk, want dan denk je dat de testjes misschien niet werken of dat er iets met je lichaam scheelt of wat dan ook...

Nog heel erg veel succes!! Ik duim:)

Share This Page