ze is te jong om het te begrijpen, maar toch begrijpt ze het?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by miffy11, Dec 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik hoor en lees overal dat mijn dochter van 15 maanden te jong is om te begrijpen dat ik zwanger ben, maar dit is wel zo vaag..

ze kent helemaal geen baby´s in haar omgeving, hooguit op het consultatie bureau. ze had voor haar eerste verjaardag een pop gehad, en iedereen in haar omgeving noemt die ook pop, en sinds een paar weken komt ze steeds met haar pop: baby. heb echt geen idee waar ze dit geleerd heeft, wij hebben haar het woordje pop geprobeerd te leren, niet baby.

maar ben sinds een paar maanden tegen haar aan het vertellen dat ze een zusje krijg, die in mama´s buik zit. let op: er zit een ZUSJE in mijn buik, geen BABY.

nu ben ik wat dikker aan het worden, en sinds een paar weken komt ze steeds naar mij toe, trekt mijn shirt omhoog, en zegt BABY!!!
    ook geeft ze mijn buik kusjes.

dit doet ze echt alleen bij mij, als haar vader geen shirt aan heeft ofzo interesseert haar helemaal niks, het is steeds alleen mijn buik waar ze baby tegen zegt.

ik vind dit zo raar, ook als ze foto´s van de echo ziet zegt ze steeds baby!
    het lijkt er op alsof ze het echt begrijpt, maar daar is ze toch nog veel te jong voor??

2. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Wat een mooi verhaal Miffy.
    Het geeft voor mij alleen maar weer aan dat kinderen veel meer weten en begrijpen dan wij denken. Ik denk dat jij dus ook een echt nieuwetijdskindje in huis hebt. De kinderen van tegenwoordig voelen gewoon heel veel aan en zijn al heel wijs. Ik denk dat zij je in de toekomst nog veel meer dingen gaat vertellen, waar je versteld van zult staan en waarvan je niet begrijpt hoe ze het allemaal weet. Jonge kinderen kunnen heel goed je gedachten lezen en zijn heel intuitief.

Zo is mijn oudste dochter Anouk van nu 9 jaar ook een heel hooggevoelig meisje die vooral toen ze nog heel jong was heel goed mijn gedachten kon lezen en dingen aanvoelde die in de toekomst gingen gebeuren. Zo vertelde ze mij op 3-jarige leeftijd toen we naar mijn ouders reden, dat ik daar ruzie ging maken. Dit leek absoluut niet aan de orde, maar ik kreeg later een pittige woordenwisseling met mijn vader. Dat voelde zij dus vantevoren al aan en zo zijn er veel meer van die dingen voorgevallen. Nu ze ouder wordt, raakt ze die voorspellende gave wat meer kwijt, maar ze haalt nog altijd geregeld wat uit mijn hoofd, zoals ze het zelf altijd noemt.

Mijns inziens worden er de laatste jaren heel veel nieuwetijdskinderen geboren en zullen we er steeds meer van doordrongen raken dat er echt meer is tussen hemel en aarde. Deze kinderen staan gewoon nog veel meer in contact met waar ze vandaan komen (reincarnatie) en zijn heel intuitief. Misschien had ze al voordat jij het zelf wist door, dat ze een zusje krijgt, want waarschijnlijk kent ze haar zusje al en staat ze al met haar in contact.

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

oh dit vind ik even heel freaky.

ik ben zelf een nieuwetijdskind, en heb deze ervaringen zelf ook gehad toen ik klein was. ben hier een aantal jaar geleden veel mee bezig geweest, maar toen ik zwanger raakte van de oudste me er bewust voor afgesloten omdat ik het moeilijk onder controle kon houden en mijn meisje wilde beschermen.
    heb er verder helemaal niet meer aan gedacht dat dit in haar geval ook wel eens zo zou kunnen zijn.

puzzelstukje valt even helemaal op zn plaats, zit echt even met tranen in mijn ogen hier!

dank je wel, je hebt geen idee wat je berichtje voor mij betekend!!

4. 894hi

894hi Niet meer actief

dat lijkt mij wel van vroeger... mn moeder was zwanger en ik als klein kind vertellen op school dat ik een zusje kreeg ... mn moeder wist niet eens dat ze zwanger was... en ja hoor!! ik heb hier nog op dvd staan dat ik met een auto over mn moeders buik heen rij en roep BABY... en ook idd kusjes op de buik gaf...

5. miffy11

miffy11 Niet meer actief

wat bijzonder zeg. vind het allemaal zo raar, maar nu tegelijk ook zo logisch. dat ik daar niet aan gedacht heb zeg..

@sylvia: hoe oud was jij toen ongeveer?

6. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Mijn dochtertje heeft ook een pop gekregen voor haar verjaardag. Ik noemde het ook altijd pop. Maar zei zegt ook baby, en als ze andere kindjes ziet zegt ze ook baby :D

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn dochter was ca. 1,5 jr toen ze steeds baby riep tegen ons. Drie dagen later testte ik positief.
    Nu raakt ze mijn groter wordende buik steeds aan. Met de woorden baby.

8. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    #8 Frieda, Dec 11, 2009
    Last edited: Dec 11, 2009
    Fijn dat ik wat voor je kon betekenen. Soms ziet een ander het even helderder dan wanneer je er zelf met je neus bovenop zit, nietwaar? Als je zelf trouwens ook die gave hebt, is de kans dus ook wel heel groot dat je dochter ook heel intuitief is. Eigenlijk geloof ik dat we van oorsprong allemaal wel heel intuitief zijn, maar dat de meeste mensen die gave door allerlei omstandigheden weer verliezen of er geen aandacht meer aan besteden. Zoals jij je er zelf ook een tijdje voor hebt afgesloten, omdat je er last van had en je er niet meer mee bezig wilde houden. Door allerlei omstandigheden kan er gewoon ook geen ruimte voor zijn.

Zelf heb ik over mijn ervaringen met betrekking tot de dingen die ik met Anouk meemaakte, een aantal jaren geleden actief meegeschreven op het forum van bewustopvoeden Opvoeding Kernkind Kinderopvang Onderwijs opvoeden ouders nieuwetijdskinderen Dat is wel een leuke site over hooggevoelige / nieuwetijdskinderen. Af en toe plaats ik daar nog wel eens een berichtje, maar het is er in de laatste tijd niet zo veel meer van gekomen, omdat mijn interesse nu wat meer hier op het forum lag. Wel ben ik op dat forum de babyfluisteraar tegengekomen die hier bij ons thuis is geweest met betrekking tot de 'problemen' die we met Noelle tegen kwamen.

Ik wil je in elk geval even attenderen op die site, omdat het je misschien wel interesseert.

9. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb het meegemaakt voordat ik zwanger was dat het zoontje van mijn vriendin (toen 2 jaar) naar mij toe kwam en zei Nette er zit een baby in je buik... Ik zei nee joh Nette heeft geen baby in de buik. Maar een paar maanden later zat er wel een baby in mijn buik! Dit is mij altijd zo bijgebleven en denk er vaak aan terug, schijnt wel vaker voor te komen bij kinderen heb ik gehoord... Maar ik vind het verhaal over jou dochter Miffy11 ook prachtig! er gaat echt meer in die kinderhoofdjes om dan dat wij weten! En vlak voordat ik zwanger was Droomde ik over een Jongentje, kan hem mij nog zo voor de geest halen... Ik weet niet wie het was maar vlak daarna was ik zwanger van een jongentje! direct na de test zei ik dit wordt een jongentje want ik heb hem al eens gezien... Bedankt voor de Link Frieda ik ga ook eens even kijken!

10. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Mooi verhaal Annetske, echt heel bijzonder. Ik denk dat kinderen gewoon al zien dat er een zieltje om je heen is dat bij jou geboren wil worden. Wat dat betreft ben ik er ook echt van overtuigd, dat er meer is tussen hemel en aarde. De babyfluisteraar die bij ons is geweest, kan zelfs ook al communiceren met een baby die nog in de buik zit. Zal vast heel bijzonder zijn om zo'n reading mee te maken en op die manier al te ervaren hoe je kindje zal zijn.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Waarom zou een kind van 15 maanden het niet kunnen begrijpen? Dat heeft niets met de term "nieuwetijdskinderen" te maken maar gewoon met het feit dat ze dit soort dingen best wel door kunnen hebben op die leeftijd. Mooi toch?

12. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ik geloof ook dat er meer is tussen hemel en aarde, en vooral na deze droom! Ik kan dat kereltje nog zo voor mij halen die in mijn droom was, hij zat en keek me maar aan... En vlak er op (volgens mij binnen 1 maand) was ik zwanger. En kinderen voelen meer aan dan wij volwassenen. Een vriendin van mij zwanger van haar 2e kindje haar oudste zoon is een jaar. maar hij voelde heel duidelijk wat er aan de hand was.

13. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    vorige maand zei een zoontje van een vriendin van mij ook dat ik een baby in mn buik had. Ze belde me op van 'moet jij me misschien iets vertellen ;) ) Maar nee hoor.. echt niet, niet mee bezig ook, dus sja..

14. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Kijk maar uit dan! Misschien krijgt hij wel per ongeluk gelijk! :D

15. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Was onmogelijk.

16. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

Aug 25, 2008
    607
    8
    18
    Een dag voordat ik positief testte had ik een droom dat ik mijn beste vriendin vertelde dat ik zwanger was en dat ik een meisje kreeg.
    Ik ben er altijd van overtuigd gebleven en het was nog helemaal waar ook.

Toen ik 4 of 5 maanden zwanger was zag je nog niks aan mijn buik. Ik was bij een vriendin en er waren een paar kinderen van een andere vriendin.
    Een van die kinderen was een klein meisje van 2 jaar met het downsyndroom. Ze kwam steeds naar me toe pakte me sjaal en gaf er kusjes op.
    Ook zei ze steeds baby.
    Ik vond het zo mooi , Moest bijna huilen want ze wist het echt.

Ik geloof zulke dingen ook wel ben er eigenlijk zelfs van overtuigd.
    groetjes flubjuh

17. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    sommige kinderen hebben dingen gewoon 'door'. ons buurmeisje is er ook zoeen: heeft altijd door dat mensen zwanger zijn in haar buurt. lijkt wel of ze het ruikt ofzo!
    -heb dus ook haar een beetje gemeden toen ik net zwanger was, want wild eniet dat de hele buurt het eerder wist dan mijn familie, haha! en mooi dat ze het wél doorhad, hoor, toen ik haar een maand later weer zag. typisch, toch?-

18. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Louise is wel iets ouder, maar die snapt het ook prima hoor. In de buik zit een baby en als ze ergens anders een baby ziet dan komt ze ook naar mijn buik van : baby.

Ik krijg constant kusjes. Ik denk dat ze het wel snappen hoor.

Share This Page