Hier geen last van die vraag, want ze lopen hier al voordat er naar gevraagd wordt Twee vlotte tantes Oudste ging langslopen met 8 maanden en los met 15. Jongste ging langslopen met 8 maanden en loslopen met 13,5.
Mijn dochter liep met 9 maand langs de meubels en aan het handje, en op 11 maand los. Maar nu op 14 maand zegt ze nauwelijks woordjes. Ik denk dat ieder kind zich gewoon focust op motoriek óf taal, en van daaruit verderwerkt. Elk kind zijn eigen tempo dus.
sinds vorige week loopt onze kleine man los. 14,5 maand oud nu binnen 1 week liep hij van 2 stappen , naar door heel de kamer lopen, zelfs omkeren en vanuit de hurkhouding zelf gaan staan
Ik heb het al vaker gezegd maar tis jammer dat de nadruk altijd zo op het lopen gelegd wordt, er gebeurd zoveel meer in de ontwikkeling. Mannetje hier begon vlot met draaien maar concentreerde zich daarna op de fijne motoriek en spraak. Qua lopen heeft hij eigenlijk niet langs tafels/banken gelopen maar stond op en liep en dat was met precies 18 maanden.
Hier wordt de vraag ook heel veel gesteld (soms vind ik het zelfs lastig worden), maar ook ons mannetje loopt nog niet los. Wel langs de tafel, steekt over (dus 2 of 3 stappen los) en aan de hand! Wat Mmarianne ook zegt, iedereen vraagt alleen maar "loopt hij nog niet los!?" en niet naar de rest, terwijl ieder kind zich ontwikkelt op alle vlakken!
Maar je moet die vraag ook gewoon niet te zwaar maken. Die valt meestal volgens mij in de categorie koetjes en kalfjes. Niks meer en niks minder. Niets om je onzeker door te laten maken dus
Hier met 9 maanden langs de salontafel en bank, met 11 maanden mee aan de hand en 3 dagen voor haar verjaardag de eerste paar stapjes zelf los, nu rent ze het hele huis door. Ik merk wel dat ze nu ook heel druk is met spraak, liedjes zingen op haar manier hele verhalen brabbelen dat deed ze voorheen niet
Hier ook nog geen lopend meisje, gaat wel overal staan en langs lopen, maar nog lang niet los. Ik verwacht ook niet dat dit snel zal gaan gebeuren vanwege de CP die ze heeft. Maar ben allang blij met wat ze nu allemaal kan en doet!
Onze jongen is 11 maanden en tijgert of kruipt nog niet eens! Kan wel rechtop zitten, maar komt niet uit zichzelf in zitpositie. Ik heb er even van gebaald, maar heb het ondertussen los gelaten. Uiteindelijk lopen ze allemaal... En hij kan weer andere dingen, zoals dingen opstapelen en op kleur sorteren enzo.
Hier gingen ze alle 3 rond 9/10 maanden optrekken tot staan en langslopen. Loslopen deden ze met 12, 13 en 14 maanden. Dochter was de snelste maar heeft ook veel met ons geoefend, de jongens deden het gewoon opeens. Thomas was de laatste, ik wist zeker dan hij het best al kon net als z'n tweelingbroer maar hij vertikte het gewoon. Tot hij met 14 maanden opeens kwam aangelopen: niet een paar stapjes maar meteen al een paar meter, zo zie je maar, ze doen het allemaal op hun eigen manier
Losse stapjes met 13 maanden, de kamer door met 14 maanden precies 😄. Hij kon wel heel snel en goed kruipen, dat had zn voorkeur want staan kon ie al best lang.
Onze dochter is bijna 17 maanden en loopt rondjes om te tafel, ze kan het zelfs bijna rennend! 'Oversteken' gaat ook goed, maar los? Noooo way! Ik word wel echt moe van de vraag of ze los loopt...,,