Hey girls! OP 6 december wordt men meisje al 4 maand !!! Het gaat toch snel.. sinds vorige week eet ze groentenpap... alle eet.. ze raakt het bijna niet aan.. telkens maar een gram om 30.. ik heb wortelen, broccoli en witloof geprobeerd met aardappel(1/3)... de witloof ging het beste binnen maar de dag erop moest ze het weer niet hebben. Vandaag begaf men mixer het dus ik heb haar een potje olvarit gegeven.. (wortel)..dit moest ze dan weer wel hebben !! Heel potje op Misschien kan ik het best zo doen: de ene dag een potje, dag erna vers eten..? Ik vind wel dat het goedje in het potje heeeeeeeeeel zoet smaakte...
Maak het je niet te moeilijk zou ik zeggen. Hier ook een dame die het gladde van de potjes beter eet. Wellicht vindt ze de kleine stukjes toch nog te moeilijk. Om en om kan best.
jaa idd en je krijgt het zelf nooit zo glad als in die potjes van olvarit! of je kunt half om half proberen. wellicht dat ze over een paar weken wel je zelf gemaakte prut wil als ze wat meer structuur kan hebben.
Ja want ik mix altijd haar groentenpap en doe het ook nog is door de zift maar toch heeft ze zich al een paar keer verslikt! Von ik zo eng!!!
Ik zou gewoon even stoppen en over paar weken opnieuw proberen. Dat olvarit is bijna te drinken, snap nog best dat ze het wil, super zoet inderdaad. Maar wat maakt het uit om nog te wachten? Nodig heeft ze het niet en ze geeft zelf duidelijk aan geen normaal eten nog te willen.
Aardappel al best vroeg hoor... Eerst groentes leren kennen. Wortel 3 dagen, sperziebonen 3 dagen, bloemkool 3 dagen, dan weer wortel, broccoli 3 dagen, etc... Ik kreeg het goed glad met staafmixer en kookvochg of flesvoeding. Deed het zelfs via slagroomspuit in ijsblokzakjes de eerste weken.
en als ze zich verslikken, armpjes helemaal omhoog langs het hoofdje, op de rug kloppen heeft geen nut bij baby/kinderen maar vaak beginnen ze te kokhalzen waardoor het eten weer terug komt
Ik weet dat K&G dat zegt, maar je wil je kindje toch vooral pure smaken leren kennen? Ik zou geen potjes geven. Vers is zo veel beter, en je kindje hoeft nu nog geen kilo's groente te eten. 30gr is al heel veel! Dus laat je ze beter wennen aan vers en puur, dan aan potjes met allerlei toevoegingen. Niet?
Ik ben pas met 6 maanden begonnen, en dan duurde het nog 3 weken voor mijn dochtertje echt een paar hapjes doorslikte. Als je echt nu al wilt beginnen, dan zou ik gewoon elke dag wat aanbieden. (vers gemaakt wel!) Het duurt meestal wel een tijdje ze echt een grotere hoeveelheid gaan eten. Het is nu echt niet belangrijk dat je kindje nu al veel gaat eten!
Met 4 maanden is het gewoon het proberen van nieuwe smaken, dus je hoeft nog niet heel veel te geven. Eerste keer een of twee theelepeltjes is genoeg. Als je merkt dat het goed gaat kun je al snel wat meer geven. Je hoeft niet perse met groente of fruit te beginnen, maar persoonlijk zou ik wel met afzonderlijke smaken beginnen. En het moet heel fijn zijn. Met 4 maanden kunnen ze nog niet kauwen. Merk bij mijn dochterje dat ze sinds een week of twee pas echt goed kan kauwen. Potjes vind ik niks mis mee. Zijn mega handig, omdat wij veel dingen eten (pittig) die nog niet geschikt zijn voor een kindje. Succes met happen
Hier zijn wij ook begonnen sinds een week, eerder vond ik echt nog een beetje te vroeg. Ze heeft nu wortels, bloemkool en broccoli gehad, elke keer 3 dagen achter elkaar. Ik maak het zelf. Maar er gaat nog weinig in hoor, ze vind het maar vreemd Ik maak me er niet druk over, komt vanzelf wel. Op dit moment krijgt ze nog voldoende uit de flesvoeding.
30 gram is hartstikke netjes voor een kind dat net begint met 'vast' voedsel, dus gewoon zo door Aardappel vult nogal, ligt gewoon wat zwaar op de maag, merk ik ook nog steeds aan onze jongste: die eet gewoon minder als er aardappel bij of door haar eten zit. Olvarit zoveel mogelijk vermijden: is bijna allemaal gezoet met extra appelsap of andere onnodige zoetigheden, (kijk de ingredienten maar eens na!), dus gewoon zelf blijven maken