tips voor nachtvoeding gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door djee01, 23 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djee01

djee01 Lid

21 jan 2014
    58
    0
    6
    NULL
    NULL
    Onze zoon van nu ruim 5 maanden wordt nog steeds iedere nacht wakker voor een voeding. Dit is altijd rond 5:00. Als hij dan een flesje krijgt valt hij daarna meteen weer in slaap tot zijn oudere zus wakker wordt.
    Als hij dan rond 8:00 zijn ochtendfles krijgt weigert hij deze op te drinken (dat snap ik ook wel want hij heeft om 5:00 nog lekker gedronken). Hij krijgt flessen op vaste tijden
    Hij heeft in principe ook geen nachtvoeding meer nodig. Het is een stevige gezonde jongen.
    Heeft er iemand tips om van de nachtvoeding af te komen?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Geen tips. Helaas werkt het niet zo van 'hij heeft het niet meer nodig'. Tot een jaar is het normaal dat baby's een nachtvoeding willen.

Om de voeding van 8uur beter te laten gaan, kan je's nachts proberen een kleiner flesje te geven, of eentje met meer water.

Verder kan je kijken of er iets is waardoor hij om vijf uur wakker wordt. Te koud? Te licht? Vogels die fluiten?

Maar vooral: wat een heerlijke nachten al op deze leeftijd! Slapen tot vijf uur, daar zou ik voor tekenen. En mijn zoon is dan al tien maand oud. Probeer je niet te focussen op 'jezus, nog een nachtvoeding' maar te werken 'hij kan al wel heerlijk lang slapen'. Accepteren is beter dan verzet.

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Wanneer geef je de late voeding voordat jullie zelf naar bed gaan? Als je bijv. 19:00 de laatste fles doet en om 05:00 komt ie nog een keer, zou je bijv. de fles om 23:00 kunnen geven voordat je naar bed gaat en kijken wat er dan gebeurd. Wordt t dan weer 05:00 dan even gaan luisteren waardoor je kleintje wakker wordt, kan al zoiets lulligs zijn als een luchtbel in je cv systeem of een vogel die luidruchtig de dag begint in de dakgoot bij de babykamer. Hier liet ze hem zelf in de nacht vervallen, de late fles verviel nadat we een goede luier hadden gevonden die ook met buikslapen de boel droog hield (kruidvat 3, ipv pamper baby dry) daarvoor moesten we luierwissel doen en dan maar gelijk flesje want ze was gelijk klaarwakker, terwijl ze eigenlijk in diepe slaap lag.

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Geduld ? Mijn oudste was 6 mnd toen ze geen nachtvoeding meer wou.

Mijn zoon 13 maanden, en tot 10 maanden zeker 2x per nacht.
    Niemand anders dan je kind zelf bepaalt of hij/zij voeding nodig heeft.

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Hij heeft wel een nachtvoeding nodig, want hij vraagt erom :)

Hier tot een jaar nachtvoedingen. En nu met die hitte wil mijn zoontje (18 maand) ook weer drinken 's nachts.

Misschien zou je om 5.00 een halve fles kunnen geven, en dan om 8 uur (of hoe laat je de dag ook begint) nog een halve fles.

6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Zolang hij wakker wordt van de honger heeft hij hem nog nodig, denk ik dan. Mijn zoontje dronk ook zijn ochtendfles slecht doordat hij 's nachts dronk. Je zou kunnen proberen om een verdunde of kleinere fles aan te bieden, bv 120/4 of 150/3 dat werkte hier goed. (Op een gegeven moment werkt 120/2 hier ook goed) En anders gewoon geduld hebben of zijn ochtendvoeding opschuiven. Die nachtvoeding gaat er vanzelf wel af. Hier tussen 6 en 7 mnd.

7. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Als je kindje nog maar 5 maanden is, is een nachtvoeding nog heel normaal. Als hij verder goed slaapt, zou ik hier helemaal niet aan gaan prutsen. Ze worden echt niet voor hun lol wakker, het is echt een behoefte.
    Zelf heb ik (veel later) geprobeerd de flesjes te verdunnen. Achteraf heeft dat niet veel uitgemaakt. De nachtvoeding verviel vanzelf.
    Doorslapen is wat anders. Wees blij dat je het kunt oplossen met een flesje en daarna weer verder slapen. Als ze wakker worden vanwege iets anders, kan het weer inslapen veel lastiger zijn!

8. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Zoals al heel veel gezegd: het is helemaal niet ongewoon dat je kindje nog wakker wordt! Mijn zoon is ook vijf maanden en wordt rond diezelfde tijd wakker, soms eerder. Geen punt, hij heeft het gewoon nodig. Natuurlijk zal ik niet klagen als hij op gaat schuiven naar zeven uur, maar voorlopig houdt hij zijn bloedsuikerspiegel op orde door nog eens een voeding te vragen. Niets mis mee.

Waarom voed je trouwens op vaste tijden? Uit je verhaal maak ik op dat het niet zo lekker werkt nu omdat hij op één van jouw tijden geen trek heeft. Ook met de fles kun je op verzoek voeden! Als je bang bent dat je kindje van zijn padje raakt zonder jouw ritme - na een paar dagen komt er een eigen ritme in. Dus dat zal je misschien meevallen.

9. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Mijn zoontje is bijna 6 maanden en slaapt de laatste tijd ook door tot een uur of 5 en wordt dan wakker voor een voeding(bv). Lijkt me heel normaal. Ik ben al blij dat het niet midden in de nacht is.

Kun je niet je ochtendfles wat later geven, zodat hij dan wel honger heeft? Mijn zoontje slaapt ook vaak door tot een uur of 9.

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Op zich niet gek dat hij het nog nodig kan hebben. Maar herken het wel. Zoontje was toen nog wat jonger, dronk ochtendfles niet goed leeg. De fles snachts ben ik gaan afbouwen en op het laatst nam ik hem bij me als hij wakker werd en sliep hij zo weer door. In z'n wiegje blijven huilen maar bijna mij stil. Geen honger dus. Korte tijd later sliep hij door tot 7:0/8:00 uur

Deel Deze Pagina