Loopt hij nog niet ??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pantoffelheldin, 12 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Iedereen moet altijd maar (goed bedoelde) opmerkingen/adviezen/kritiek geven op andermans baby.. zoo irritant!

Onze dochter liep rond de tafel met 10.5 maand, maar voor ze los liep was ze 'pas' 14 maanden.. so be it!

Die kleintjes moeten straks hun hele leven al voldoen aan honderden richtlijnen en maatstaven.. laat ze nog even lekker zelf bepalen hoe snel of langzaam ze iets doen, als ze überhaupt het al willen doen!

wappelke vindt dit leuk.
  2. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Ja! Heel herkenbaar.
    Onze zoon is nu 18 maanden en loopt ook nog niet.
    Durft de stap nog niet aan om je hand los te laten.

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Hel herkenbaar hoor. Mijn oudste dochter was heel laat met alles. Haar manier was om te wachten tot ze zeker wist dat ze het kon. Dus ik heb een precieze datum waarop ze ging lopen met 18 mnd en ze liep meteen goed.
    Mijn middelste dochter en zoontje zijn van het oefenen. Ze zijn dat wel eerder, maar het gaat echt met valle en opstaan en de nodige frustratie. Als ik mocht kiezen dan ging ik voor de relaxte manier van oudste dochter haha.
    Maar uiteindelijk vind ik het prachtig om te zien hoe ze zich ontwikkelen en niet hoe snel. Is toch prachtig dat al die kinderen het op hun eigen manier doen en sommigen met lekker eigenzinnige volgordes.

4. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Kinderen kunnen ook niet alles tegelijk ontwikkelen. Mijn jongste is motorisch vrij vlot, heeft een goede fijne motoriek maar maakt geen enkele aanstalten om te gaan praten. Nou ja, hij praat de hele dag door, maar je kunt er niets van maken. Dat frustreert hem nu wel behoorlijk (18 maanden) dus ik hoop dat de frustratie hem het zetje geeft om te gaan praten, woordjes na te zeggen etc.

5. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Mijn oudste liep pas los met 25 maanden, was een hele koppige billenschuiver. Amper gerold, leerde pas kruipen vlak voor d'r 2e verjaardag.. ik kreeg dagelijks commentaar en ongevraagde adviezen. Vooral als we de winkels ingingen. Ja, ik tilde haar niet altijd en de fysio raadde af de wagen vaak te pakken omdat dat haar dan juist een reden gaf niet te gaan lopen. Dus schoof ze op d'r bips achter mij aan in de supermarkt :D

Emotioneel en verbaal heeft ze altijd voorgelopen qua ontwikkeling en zit momenteel op ongeveer 3 jaar hiermee, ze is nu 2,5 jaar..

Het komt echt goed! De mensen die het hardst commentaar geven hebben vaak zelf juist geen kinderen..

Rataplan vindt dit leuk.
  6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    ja hoor het begint met kan hij nu nog niet lopen, daarna komt het zindelijk zijn, zelf eten, fietsen etc. Denk dat dit iets is wat je blijft houden.

Mijn zoon is nu bijna 11 en nog steeds krijgen we opmerkingen omdat mensen , afgaande op zijn lengte, hem veel ouder schatten dan dat hij is.

7. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    De oudste liep hier 2 weken na haar eerste verjaardag los. De jongste is nu net 1 jaar en het is afwachten wanneer zij los gaat lopen. Ik heb dus (nog) geen ervaringen met vragen als 'loopt ze nog niet?'.

Wat ik overigens wel rete irritant vind, zijn de mensen die dicht bij je staan, die dan zelf in de tussentijd een kind hebben gekregen en die het blijkbaar nodig vinden om nu te gaan zeggen 'K. Was heel langzaam hè, die lag alleen maar op der rug. Ja, want Pietje loopt nu al. Dat deed zij toen nog niet hè'.

Ze liep al met een jaar, eerder dan Pietje dus. Dan komen ze met het volgende.

'Oh echt waar?? Ja, dan heeft ze tot die tijd niet zoveel gedaan, dan kon ze pas laat zitten, hahaha dat weet ik nog'.

Grrrrrrr ze zat met 7 maanden. Ga weg, ga iemand anders vervelen met je gezeik.
    Tis af en toe ook gedrag om hun eigen kind beter te laten lijken. Hou op met vergelijken. Wordt daar echt stront chagrijnig van.

8. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Oooh, zo enorm herkenbaar. Onze dochter is met 16 maanden gaan lopen, maar liep al meteen de hele kamer door, mét mijn handtas aan dr arm. Die heeft gewoon gewacht met los lopen totdat ze het meteen écht kon. Ze heeft echt zeker 5-6 maanden langs tafels, aan een loopkarretje en aan de hand gelopen voordat ze los durfde te laten.
    Daarentegen merk ik dat ze in begrip, fijne motoriek en woordenschat wel weer voor loopt op andere kindjes in de omgeving. Zeker nu ze het los lopen onder de knie heeft, stromen er ineens weer veel meer woordjes uit.

Ik heb het zelfs een keer gehad in de supermarkt, echt al maanden geleden. Een oude vrouw knoopte een gesprekje aan (had ik sowieso al niet zo'n zin in, maar je wil niet onbeleefd zijn he?) Ze vroeg of onze dochter (toen nog geen 1 jaar) al los kon lopen. Euhm... nee... Nou die kinderen van haar liepen al met 9 maanden los hoor. pffff. boeien!

Hoewel ik graag zou willen dat ik het volledig los zou kunnen laten, merk ik dat ik me wel laat beïnvloeden door reacties van anderen. Baal daar vaak best wel van.

9. Rozen88

Rozen88 Lid

11 aug 2014
    48
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    België
    Gisteren kreeg ik zelfs van mijn vader te horen dat ze niet kan lopen omdat ik geen flesvoeding geef (geef bv) pfff!

10. jupke

jupke Niet meer actief

Heel herkenbaar.
    Mijn zoontje is ook van maart 2016. Hij loopt aan 2 handen maar nog niet los.

Krijg genoeg commentaar om me heen helaas.

Ik maak me er ook niet druk om hoor. Hij kan nog lang genoeg lopen straks.

11. Ellie_x

Ellie_x Lid

13 jun 2017
    99
    119
    33
    Vrouw
    Ik heb ook een zoontje van 15 maand en durft echt niet los te lopen/staan. Hij heeft al paar keer los gestaan maar alleen omdat hij 2 handen nodig had om zn beker vast te houden. Maar toen hij het door had greep hij zich snel weer vast. Ik weet dat hij het wel kan dus maak me daar geen zorgen over.
    Vanavond kreeg ik nog de vraag of hij al kon lopen want het kind van de buren is een half jaar jonger en die kon allang lopen. Ik heb steeds het gevoel dat ik me moet verdedigen. Je kunt kinderen niet met elkaar vergelijken waarom blijven mensen het dan doen?

Deel Deze Pagina