slecht voor de producktie ??

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door happymama, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

mijn zoontje van 11 weken geef ik voledige bv .
    nu is t zo dat hij soms van 20.00 tot 4 slaapt en soms niet . gister was t 19.00 gevoed en van 20.00 tot 1 geslapen weer gevoed en toen om half 6 weer . heb al geprobeerd om hem te drommvoeden rond 23.00 in de hoop dat hij mooi doorslaapt tot een uur oof 6-7 maar dat doe ie dan ook niet dan komt ie gewoon om een uur of 3 -4 , terwijl hij om 20.00 drinkt en wel ooit uren tussen laat .
    nu is mijn vraag als t zovaak verschild van tijd t slecht is voor de producktie .
    vb . gister nacht zat er bijna 8 uur tussen laatste voeding 20.00 geslapen tot 4 (borsten waren overvol .
    vanacht laatste voeding 19.30 geslapen tot 1 en de borsten waren naar mijn gevoel wat leeg (drinkt dan ook niet zo lang en komt 4 uurtjes daarna weer )
    hoop dat je wijs kunt uit mijn beschrijving

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

zolang je voedt op verzoek hoef je niet echt bang te zijn voor de productie. Als hij voldoende groeit en goed poept en plast en tevreden is, dan is dit gewoon zijn ritme. Dat hij de ene nacht langer doorslaapt dan de andere is geen probleem. Alleen wel lastig voor je dat je soms met overvolle borsten zit. Eventueel kun je dan wat melk afkolven als je er last van hebt.

Mirjam

3. happymama

thnx voor je snelle reacktie weer wat zekerder ;)

nog een vraagje ,
    als de melkt niet meer stroomt laat hij steeds los hij kan dan ook echt boos worden . de borst is dan nog niet leeg als ik erin knijp komen er nog stralen uit .hij drinkt dus ook maar echt een min of 2 en begint dan te klooien
    wat is daar aan te doen ??

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
  5. happymama

hihi dat had ik al gelezen dat stuk en ook geprobeerd maar ik vind t erg moeilijk kan er niet goed bij .
    af en toe lijkt hij wel tevreden met dat korte drinken .
    kan t ook zijn dat hij gewoon heel veel in een korte tijd binnen krijgt miss ?? dat hij in een paar min 100/150 cc drinkt ??

6. happymama

moet m vaak met 2 handen vasthouden omdat hij zo wilt word dat ik m niet wil laten vallen

7. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Sommige kinderen drinken in 5 minuten hun hele buik vol. Geen probleem dus en ook niet gaan pushen. Laat het hem lekker zelf bepalen.

Deel Deze Pagina