1 flesvoeding geven naast borstvoeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kissi, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb een vraag:
    Mijn zoontje is nu 3,5 maand en krijgt volledige borstvoeding.
    De 2,5 dagen dat ik werk kolf ik en dat krijgt hij weer mee naar het kinderdagverblijf.
    Nu komt hij weer 2x per nacht.
    zijn tijden 9.00/ 12.00/ 15.30/ 19.30/ 00.00 en 04.30.

Nu is mijn vraag stel ik geef om 19.30 een flesvoeding ipv borstvoeding.
    Slaapt hij dan de nacht door? of meld hij zich toch nog?
    Ik wil graag wat meer kunnen doorslapen.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Ben je nog niet zo heel lang terug aan het werk, dan kan het kloppen dat je kindje weer een keer extra komt in de nacht. Veel kindjes doen dit wanneer mama weer terug naar het werk gaat. Ze halen in de nacht in. Op zich niets mis mee en het gaat meestal ook weer over. Het is een soort van overgang zeg maar.
    Ook zijn er kindjes die minimaal drinken wanneer ze van huis zijn en dat inhalen in de nacht.

een kunstvoeding geeft geen garantie op doorslapen. Sommige kindjes hebben juist last omdat het zwaarder verteren is. Ook kan het je ritme en productie verstoren. Nachtvoedingen houden juist vaak de boel in evenwicht.

Wanneer het na 2 weken nog steeds zo is kun je proberen om na een voeding te kolven en deze (extra vette) melk in een flesje geven. Kijk of je kindje het daar langer op doet.

Meestal gaat het dus over. Geef je kindje even tijd om deze overgang te verwerken.

3. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0