Loopt mijn dochter achter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jette, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hallo meiden,

ik ben hier altijd veel te vinden en heb er enorm veel aan, al die tips en adviezen.

Zit al lang te informeren naar voedingschema, tips bij het niet willen brood eten etc.

nu vraag ik mij af, loopt mijn dochter achter?

1. ze wil geen brood eten, slikt het beleg er af en ik krijg het broodstukje opgerold weer terug. (kan ook slimmigheid zijn natuurlijk het lekkere opeten en de rest laten liggen) ;)

2. ze drinkt nog steeds uit een flesje haar sap.

3. ze vindt stukjes nog steeds niks kokhalst er ook van

4. vers gekookt vindt ze ook niet echt geweldig ze eet liever potjes'.

5. vers fruit neeeh liever uit potje!

6. ze krijgt nog 1 flesvoeding

graag jullie idee hierover!

groetjes
    henriette

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Nee, lijkt mij zeker niet dat ze achter loopt. Het lijkt mij eerder dat ze gewoon aangeleerd gedrag vertoont. Mijn zoontje heeft bijna nooit potjes gekregen en dus ook niet door dat dat evt lekkerder zou zijn.(waarschijnlijk juist gelijker van smaak)

Zelfde geldt voor de fruitpotjes. Wanneer krijgt ze de fles? Als die voor het slapen is, lijkt het me niet zo raar. Als ze die bij het brood krijgt zou ik het weglaten.

Lust je meisje anders geen brinta ofzo ipv brood?

Heb je wel eens een gewone beker of tuitbeker geprobeerd? Jesper dronk toen nog uit een tuitbeker en soms ook nog wel flesjes hoor. Nu drinkt hij alleen nog maar uit bekers.

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Zie niks waarin ze achter zou lopen.

- Smeer er beleg op wat er niet af kan. Zoals smeerkaas oid. Of geen beleg maar alleen boter. Is echt geen probleem nog.

- Bied haar alleen nog een beker aan (mits ze niet te moe is want dan werkt het in het begin echt niet als ze de fles gewend is) Een anti lek beker kan ze mee rommelen en spelen en dan knoeit t niet. En het gaat vanzelf de mond in.

- Stukjes ...tja die van mij wilden daar ook heel lang niks van weten. Weet niet meer hoe dat verandert is... Maar ook geen echt probleem of achter lopen.

- Vers gekookt smaakt anders en is van substantie ook anders. Misschien even doorzetten?

- Liever koekjes worden niet gebakken...oftewel... even doorzetten ;)
    Ze komt er vanzelf achter dat dit ook lekker is. En ermee spelen zorgt er voor dat het ook in de mond komt...dus vanzelf naar binnen en op den duur eet ze het wel.

- Zie ik geen probleem in hoor.. Neem aan dat dat de laatste is? Lekker ff kroelen en n flesje. Fijn toch?

Maak je niet druk om wat anderen al schijnen te kunnen. Elk kindje is uniek met hun eigen uniekje zelfje en willetje.
    Enige wat je nu kan doen als je iets niet zind is of het niet meer aanbieden of zachtjes een andere richting op sturen.
    Succes :)

4. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja pap is ze dol op hoor, ze krijgt s'morgens pap en ik probeer eerst tussen de middag brood wanneer ze dat niet eet krijgt ze pap, ja en voor de nacht krijgt ze nog de fles, ik vindt dat ook heerlijk ze ruikt dan zo lekker als ze uit bad komt en dan de fles heerlijk doeien met mamma of pappa! ;)

Nu was het zo dat ze gisteren de avondfles weigerde, heb er toen pap van gemaakt dat at ze wel op, maar dan zou ze drie keer per dag pap krijgen, dat is toch wel een beetje eentonig, heb het advies gekregen van een mamma hier om haar tussen de middag of ontbijtkoek of juist fruit met wat yoghurt te geven (weet niet of ze dat lust maar het is het proberen waard natuurlijk)

moet zeggen dat ze op de pap vannacht goed heeft geslapen maar 1x wakker geweest en ook een uur langer das ook best lekker want ze was de laatste tijd om zes uur al wakker pfff!

Ik had een antilekbeker van avent maar die drupt me toch als ze hem op de kop houdt, wat voor antilekbeker kan ik het beste nemen, of zou het helpen dat ik de handvaatjes er af haal misschien lekt het dan minder?

bedankt voor jullie antwoorden ben weer beetje gerust!

henriette

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier ook een eigenwijs mannetje hoor.

De tuitbeker heeft heel wat morren gekocht uiteindelijk is het gelukt met een beker van de nuby waarvan de tuit van hetzelfde materiaal is gemaakt als een speen.
    Toen hij een maal aan die vorm gewent was wilde hij ook best een gewone tuitbeker (bij de kruidvat 1,80 per stuk ;) )

Wat betreft het brood, lijkt me een zaak van volhouden ik begrijp uit je schrijven dat ze eerst het lekkere er vanaf eet, het brood laat liggen en dat je haar daarna toch nog de fles pap krijgt.
    Hmmmm lekker hoor eerst lekker wat beleg, mijn brood niet opeten en dan beloond worden met een fles pap ;) (die kleintjes zijn zo slim soms).

Wat fruit betreft, Kylian heeft bijna 2,5 jaar alleen manderijnen en druiven willen eten. Sinds kort is dit uitgebreid met appel. Gewoon steeds blijven aanbieden en niet boos worden als ze het niet wil.

En die flesvoeding, zolang ze dit nog wil en jullie beleven er plezier aan gewoon lekker doen.

Groetjes Anita

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hi Jette,

Volgens mij is er helemaal niets mis met je meisje hoor.. Hooguit een beetje verwend en daarmee bedoel ik, dat ze gewend is aan een aantal dingen zoals potjes. Wil je dat doorbreken dan zal je consequent het anders moeten doen. Zie voor goeie tips de reacties hierboven!

Succes

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    :oops: :oops: heb ik mijn meisje verwend, nou dan echt uit onwetendheid hoor!

Maar wat doe ik dan, als ze tussen de middag geen brood opeet, gewoon niks geven?

henriette

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Sorry, ik bedoel het niet verkeerd. Ik bedoel ermee dat ze gewend is geraakt aan bepaalde patronen (volgens mij is het een heel normaal kindje met heel normale patronen die nu even irritant zijn). Ik zag hierboven wel een goeie tip: brood geven met een beleg wat ze er niet af kan halen en moeilijk af kan likken. Bijvoobeeld appelstroop, super gezond.
    Een paar dagen geen brood eten kan trouwens geen kwaad hoor. Zolang ze maar goed drinkt! Sterkte ermee..en echt ik bedoelde het niet verkeerd!

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    @jette: dat is wel een optie ja. Of gewoon niks anders geven als ze het niet op eet en dan na een half uurtje weer dat broodje aanbieden. Kijken of ze er dan wel zin in heeft. Dat heeft hier wel eens goed geholpen met het avondeten.

10. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey zwaantje voel je niet bezwaard hoor, ik bedoelde het op een grappige manier!

echt niet hoor, ben hardstikke blij met de tips die jullie geven!
    ik had ook al smeerkaas geprobeerd, en nutella en leverpastei, maar niks helpt hoor zodra ze merkt dat er brood in haar mond zit komt het er ook weer uit.
    Ik heb ook al krentebrood geprobeerd, de eerste dag ging dat goed maar de tweede dag was het weer naar buiten laten komen!

die tuitbeker van nuby waar kan ik die kopen?

Henriette

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Waarschijnlijk grotendeels gewoon gewenning.
    Wij geven 's ochtends ook nog wel eens een papfles als we haast hebben, hebben we de tijd dan krijgt ze een papbord. De rest van de dag krijgt ze drinken uit een tuitbeker (die van Friso, maar het anti-lekventiel haal ik er juist uit, omdat ze daar niet goed mee dronk).
    Tussen de middag krijgt ze een boterham, inderdaad met beleg wat er aangeplakt blijft zitten, anders eet ze bijv. alleen de kaas op (soms ook daarna wel het brood, maar dat wil ze nog wel eens laten liggen). Wil ze niet of gaat ze er mee klieren, pech, dan gaat het bord weg is het afgelopen, ik ga geen alternatieven aanbieden. Avondeten net zo, wil ze niet, jammer dan. Haar bakje yoghurt krijgt ze nog wel dan, maar soms heeft ze daar ook geen trek in. Soms eten ze gewoon ook periodes wat minder, maar dat heeft geloof ik bijna elk kind, daar maak ik me niet zo druk om.

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Onze dochter eet dus echt geen brood.. maakt niet uit hoe ik het geef

- droog
    - met boter
    - met beleg
    - geroosterd.

Hier heeft het niets met gewenning/gewend gedrag te maken..Ze eet het niet! :rolleyes:

Wij geven ter vervangen dus extra fruit, s'morgens pap en een cracker of ontbijtkoek..

Wel bied ik het aan.. zo'n 2x per week.. Maar als ik brood heb geprobeerd wordt ze al zo boos dat ze daarna niets meer wil..

Lastig dus..

Gelukkig eet ze voor de rest wel goed!

13. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    ik denk ook dat het allemaal wel meevalt hoor.

Liam heeft ook nog steeds een avondvoeding. Vind ie heerlijk (en ik ook, lekker dicht tegen mama aan) En 's ochtends een papfles. Hij is te ongeduldig voor pap van een bordje. Dit doen we alleen als mama niet hoeft te werken. Brood was tot een week geleden ook een ramp.

Wij hebben gemerkt (misschien toeval... maar toch) dat hij heel slecht brood at, als hij "te laat" in de ochtend fruit krijgt. Hij wil nog wel eens uitslapen tot 9 uur :confused: en dan gaven we om half elf fruit. Daarna of na zijn middag slaapje zijn boterham, maar die kiepte hij zo van zijn bord af.
    Nu geven we hem 's middag na zijn slaapje (15.00 uur) zijn fruit. En dan voor het slaapje zijn boterham, gaat nu veel beter. Maar ik weet natuurlijk niet hoe jullie schema is, maar bij ons was het de gouden tip.....
    Als jullie schema heel anders is, heb ik niks gezegd ;)

groetjes

14. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Die van mij eet goed, maar drinken, ho maar. Ze krijgt al het drinken (op melk na) in een tuitbeker, maar 's morgens een papfles, 's middags een melkfles en 's avonds ook. Ik ben allang blij dat ze dit nu wil. Zo komt ze aan zo'n 500-600cc vocht en anders niet.

15. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    ze wil geen brood eten, slikt het beleg er af en ik krijg het broodstukje opgerold weer terug. (kan ook slimmigheid zijn natuurlijk het lekkere opeten en de rest laten liggen) ;)

Tja, ik moet bekennen dat in mijn eigen baby boek staat met 2 maanden dat ze geen brood lust. En ik lust het nog steeds niet. Ik vind het een walgelijke kleffe massa :oops: . Ik eet het omdat het moet, s`ochtends een plakje. Maar ook niet meer. Het kan dus ook zijn dat ze het echt!niet! lekker vind. Ik zou het dus alleen eens proberen met pap.
    Ben er groot en breed mee geworden.hihihi :D :)

16. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Een tip van mij mbt het brood eten.
    Laat haar eens proberen het brood te soppen in bijvoorbeeld melk.

Jelina was ook geen brood eter, maar soppen in melk en dan op eten vond ze wel lekker.

17. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Heb je weleens van die meergranenstengels van de bakker geprobeerd. Die halen we tijdens het winkelen weleens bij Bakker Bart en die vind ie echt heerlijk! Daar hebben ze trouwens ook Nijntje broodjes, misschien dat ze die wel 'leuk' vind.

Deel Deze Pagina