jammer dat ze jou toch een beetje ongerust heeft gemaakt. Ook ik denk dat dat nergens voor nodig is! Zo trekt ze al bijna conclusies uit het ´staren´ terwijl je kindje misschien helemaal geconcentreerd is op haar gezicht! Hij kijkt lekker naar de ogen en de bewegende mond en heeft nog geen idee dat er iets terug verwacht wordt. Laat je niet gek maken hoor, jouw kindje doet het prima!
Ieder kind is anders en doet alles op zijn/haar manier en op eigen tempo. Weet van mn oudste dat hij rond de 6 maanden pogingen deed zelf te zitten. Maar dit nog lang niet altijd goed ging. Zeker niet als hij afgeleid werd/om keek of lachte. Dan lag hij zo weer op zn rug of zakte voorover (hoe dat met de 2e was weet ik niet meer maar die zal ook wel zo rond dezelfde tijd zoiets gedaan hebben iig niet vroeger want dan had ik t wel onthouden). Ontspannen op t ruggetje liggen met open handjes...wat is daat mis mee? Dan is er iets vreselijk verkeerd met die van mij want die doen/deden dat allemaal... En je een tijdje aan kijken voor te reageren is vrij normaal voor jonge kinderen. Die kijken de kat uit de boom of zijn helemaal geobsideerd door je gezicht/uitdrukking en nemen dat eerst even goed in zich op. Als ze daar mee klaar zijn gaan ze terug reageren. Niks mis mee hoor. Zie totaal geen reden voor bezorgtheid of om een kinderarts in te schakelen. Als hij dit na n aantal maanden nog zo doet...ja dan is er waarschijnlijk n probleem en zou ik ook naar de kinderarts gaan. Maar dan nog hoeft er niks aan de hand te zijn en is je kindje misschien gewoon wat later met alles. Kindjes kunnen ook maar n aantal of zelfs maar 1 ding tegelijk "ontwikkelen" en misschien is je kindje stiekem met heel wat anders bezig en kan hij dalijk ineens iets nieuws wat anderen niet kunnen. Gaat hij daarna beginnen met kunnen zitten. OF hij kan straks ineens wel zitten zonder dat hij duidelijk "onderweg was naar" zitten. Kan zomaar ineens veranderen bij die kleintjes Jammer dat ze jou zo bezorgt gemaakt heeft...ze had het misschien beter op n andere manier kunnen zeggen...Zo van "vind je" ipv "ik vind". Dat komt dan iig niet zo over alsof er duidelijk wat mis is. Maar als je je hier over onzeker voelt oid moet je toch gewoon naar de kinderarts ofzo gaan hoor! Wij kunnen wel vanalles zeggen natuurlijk. En wij hebben de waarheid ook niet in pacht!
oh meid, maak je alsjeblieft geen zorgen. Mijn dochter zit nog niet, draait nog niet van haar buik op haar rug en kan ook zo heerlijk ontspannen op haar rug liggen Toevallig was ik pas bij de kinderarts (ergens anders voor) en volgens hem deed ze het prima. Ze is niet super vlug, maar ook niet te langzaam. Ieder kindje ontwikkeld op zijn eigen manier. Zes maanden is vroeg om te zitten hoor! (Mijn dochter draaide 'pas' op haar buik met zes maanden)
Ík vind het ook echt geen reden om naar een arts te gaan . Ik werk zelf op een kdv en heb dus ook vergelijkingsmateriaal. Als je kindje met 6 maanden nog niet zit is dat echt niet laat. Het zou juist snel zijn als ie dat wel zou doen! Meestal gebeurt dit ergens tussen de 6-9 maanden. No worries meid! Stimuleren is natuurlijk altijd goed maar alles op z'n tijd! En dat ie een beetje staart. Tja, doen wij dat zelf ook niet weleens!? Je moet je niet gek laten maken hoor! Google anders eens naar de ontwikkeling van baby's. Succes!
Wat vervelend dat ze jou op deze manier zo ongerust heeft gemaakt. Rustig aan hoor, het is een baby! Lijkt mij geen reden voor ongerustheid. Laat je niet gek maken hoor
alicia kon al wel goed rechtzitten met 6 maanden maar is ook een erg snelle. vriendje van der kon pas blijven zitten met 9 maanden en dit was nog gewoon optijd dus ja tis normaal dat het bij het ene kind wat langer duurt dan bij de ander en er is echt nog niet meteen iets mis met de uk. niks van aan trekken en laat jekind zich lekker ontwikkelen op eigen tempo
raar hoor dat sommige mensen je ongerust gaan maken met dit soort dingen. die kinderarts lacht je waarschijnlijk uit als je komt met dat hij niet kan zitten met 6 maanden. mijne kon het ook pas met een maand of 8. verder is hij vrij snel, kon met 6 maanden al kruipen bijvoorbeeld. maar hij lachte pas met 9 weken, toen gingen er ook mensen zeggen dat het niet normaal was. Nou is het een super lachebek. het is vast goedbedoeld, maar mensen moeten dit soort onzin echt voor zich houden in plaats van ouders bang maken!
Heyyy, bedankt allemaal voor jullie lieve berichttjes, Stelt me wel erg gerust! Was net bij de huisarts. Zij vond alles normaal, geen bijzonderheden! Een heel spontaan en actief kindje zelfs! Ik vind het nu best vervelend dat ik zo ongerust ben gemaakt. Je begint helemaal te twijfelen aan jezelf. De huisarts gaf me voor de zekerheid wel een verwijzing naar de kinderarts, dan is het door drie artsen eigenlijk bevestigt dat er niets aan de hand is. Ik weet zelf bijna zeker dat die kinderarts ook niets speciaals zal vinden. Pfff....ik kon me vandaga helemaal niet concentreren op mijn wekr omdat ik me zo ingerust maakte. Bedankt voor al jullie lieve berichtjes. Ik zal haar morgen vertellen wat de huisarts me vandaag ook vertelde. En maandag kan ik als het goed is al naar de kinderarts. Dat zal ik dan ook effe terugkoppelen. Misschien dat hij een hele gezonde verklaring heeft voor zijn gedrag. Baris is ook een grote baby voor zijn leeftijd (6.5 maanden en 9 kilo al). Misschien dat ze hem ouder inschat? Maar ja, ik maak me in ieder geval geen zorgen meer. Maar zit wel met dat vervelende gevoel dat ik zo ongerust ben gemaakt terwijl ik een heel gezond kindje heb. Groet
Ik denk dat het inderdaad meespeelt, dat je zoontje zo groot is. Hier vroeg een leidster op het kinderdagverblijf (die meestal op een andere groep staat) verbaasd of we wisten dat onze dochter los kan zitten, daar was zij die dag achter gekomen. Ze zit al maanden los, maar ze is zo'n klein ukkepukkie dat ze dat blijkbaar niet van haar verwachten terwijl ze nu dus al 9 maanden is... En ja, al die kinderen doen het in hun eigen tempo. Onze meid gaat nogsteeds niet uit zichzelf zitten of staan of kruipen. Maar kan dus wel heel goed zitten. En wat weet zo'n oppas er van? Heeft zij een opleiding gevolgd, op hoe veel kindjes heeft ze gepast? Misschien heeft zij ook wel niet veel vergelijkingsmateriaal.
Tuurlijk is het heel vervelend dat je je voor niets zo zorgen hebt gemaakt. Maar als je het nu eens van de andere kant bekijkt: je gastouder let heel goe d op je kleintje en deelt dat meteen met jou. Ze is in ieder geval intensief en met veel zorg met hem bezig. Dat is toch wel weer erg prettig.