Loopt mijn peuter voor?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door freya, 8 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    mbt het autisme trouwens... hij heeft kennelijk wel interesse in andere kinderen? Je zegt verlegen, maar dat is niet dat hij ze liever mijd toch en echt alleen maar naar volwassenen toetrekt bijvoorbeeld?

(ik ben geen deskundige trouwens, maar ken wel een aantal kinderen die iets gediagnosticeerd hebben gekregen en ook een orthopedagoge die haarfijn alle handelingen van mijn dochter analyseert en heel trots is dat ze bepaalde dingen gewoon doet... doet ze niet heel bewust hoor, is gewoon een beetje beroepsdeformatie denk ik dan maar).

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als ik hem vergelijk met Lisa kan hij al wel meer, hij is natuurlijk wel een paar maanden ouder en de ontwikkeling gaat nu zo hard. Lisa krast alleen maar, maar onze kinderen zijn echt geen tekenwonders, Eva maakte haar eerste koppoter met 3,5 jaar ;). Wel kleurt ze sinds ze ook school zit (een maandje) opeens echt heel netjes tussen de lijntjes. Lisa kan wel aardig puzzelen, maar heeft echt wel hulp nodig, maar is dan ook een puzzel voor 4+. Ze ziet vaak wel goed waar iets hoort en dat ze het stukje moet draaien. Met tellen doet ze maar wat en de kleuren beginnen nu een beetje te komen (op deze leeftijd wist Eva al wel alle kleuren).

Het hangt er ook heel erg van af wat een kind interesseert, Lisa speelt heel graag samen met Eva en andere kinderen, waardoor ze aan andere dingen gewoon niet toe komt. Ze is heel erg sociaal, zegt op straat als het aan haar ligt tegen iedereen 'mogguh' (ik moet dan zo lachen :)) en op school op het schoolplein heeft ze soms een bui dat ze iedereen gedag zegt. Ze kan ook al een paar maanden echt springen, ook zonder iets vast te houden, 'normaal' is dat vanaf 2 jaar, Eva was 2 jaar en een paar maanden toen ze dat kon.

Wat praten betreft, Eva was altijd heel snel met praten, zei met 1 jaar en 10 maanden al woorden als chocoladehagelslag. Ze heeft nu nog steeds een voorsprong, gebruikt best moeilijke woorden en zinnen en is erg goed verstaanbaar (heb dit gehoord van het cb en de juf).

Eva was trouwens wat minder sociaal dan Lisa, maar denk dat dat heel duidelijk een verschil is tussen een eerste en tweede kindje. Lisa kan ook wel eens een verlegen bui hebben, maar is een echte allemansvriend.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o dat echt vergelijken dat doe ik niet meer.
    Mijn dochter was niet een van de snelste met motoriek. Ze kon pas met 10 maanden zitten maar liep wel weer met 13 maanden los.
    Mijn zoontje liep met 11 maanden los en iedereen maar roepen "wat is ie snel!" tuurlijk ben ik trots maar dat was ik ook geweest als hij later kon lopen.
    Mijn dochter is een half jaar ouder dan jouzoontje maar tekent nog geen koppoters.
    Ik heb niet echt het gevoel dat jouw zoontje extreem voorloopt als ik het zo hoor. Zinnen van 8 woorden enzo vind ik vrij normaal. Maar het is toch ook totaal niet belangrijk? Al loopt ie voor of achter, wat heb je aan die info?

Deel Deze Pagina