Ik hoop dat er vrouwen zijn die mij kunnen helpen.. Ik ben een ICSI traject gestart, heb op 17 december punctie gehad waarin ze 19 eitjes eruit hebben gehaald. Dit bleek overstimulatie. Met wat twijfel uiteindelijk toch een terugplaatsing gedaan, en daar niet zwanger van geworden. Wel vanaf de punctie enorm veel last van een opgezette buik en buikpijn. Eerste weken veel rust gepakt, maar daarna toch weer wat dingen opgepakt, gaan werken en wat leuke dingen doen. Maar ik ben nu 6 weken verder na de punctie, de opgezette buik en de buikpijn blijft en ik word er erg gefrustreerd van. Zorgen bij het ziekenhuis aangegeven, die hebben gisteren een echo gedaan en eierstokken / baarmoeder zien er goed uit, er zit geen vocht in mijn buik. Maar mijn buik is nu nog dikker dan na de punctie..! Zo enorm opgezet. En ik weet niet hoe dit komt aangezien er geen vocht in zit... Ik ben op zoek naar ervaringen die vergelijkbaar zijn, dus zo lang na de punctie nog last van de opgezette buik en bijhorende pijn, en hoe lang dit uiteindelijk heeft geduurd... ik hoop op een beetje perspectief want dit is echt niet fijn en ik maak me toch wel zorgen
De menstruatie is eigenlijk geen probleem, ik verwacht die ergens aankomende dagen. Het is vooral de pijnlijke grote buik. Maar wellicht dat het wel beter gaat na de menstruatie, dat kan. En we gaan overigens geen terugplaatsing doen door die buikklachten.. Ik was vooral benieuwd of er meer vrouwen zijn met vergelijkbare klachten zo lang na de punctie!
Is je ontlasting normaal, dit klinkt namelijk ook als veel lucht in je buik hebben. Wellicht dat je anders wat voor je ontlasting kan gebruiken.
Volgens mij kun je zeker tot 10 weken na de punctie klachten hebben van overstimulatie. Ik had bij mijn 2e (afgebroken) punctie ook overstimulatie en heel lang last van vocht in de buik, zeker wel 6 weken. Je kan bij overstimulatie in je hele lichaam extreem veel vocht gasn vast houden, vele liters. Dat moet langzaam verdwijnen. Moet je wel steeds bloedprikken, en krijg je medicatie? En verder minstens 3 liter water per dag drinken en veel eiwit eten, en vooral rust nemen. Sterkte, hopelijk worden de klachten snel minder.
Dank voor je reactie! Dat is wel fijn om te horen eigenlijk. Bloedprikken hebben ze al hele tijd niet gedaan, en ik krijg geen medicatie. Kreeg jij wel medicatie, en zo ja wat dan? Ben ik wel benieuwd naar. Inderdaad veel water drinken etc. Maar rust pakken vind ik lastig, het duurt zo lang en ik word heel ongeduldig.. vooral omdat het naast impact op mijn lichaam en leven, het nu ook impact heeft op een volgende terugplaatsing.. Maar het zal nog wel meer tijd nodig hebben ben ik bang
Ik heb ook overstimulatie gehad. 17 eitjes, dat is mooi maar heel veel pijn gehad. Heb eerst rust gehouden, daarna weer wat aan het werk. 2 dagen later met veel pijn naar het ziekenhuis. Mijn buik vol met vocht. 3 liter drinken op een dag en rust. Een week later was het vocht weg maar de buikpijn is nog zeker 3 weken gebleven. Uiteindelijk is het wel weggetrokken maar ik snap heel goed dat je dit als enorm vervelend ervaart. Het is ook heel naar! Ik hoop dat het snel weg trekt bij jou en dat je verder kan. X