Wat een trieste situatie, kan ze niet gedwongen worden opgenomen via een rechtelijke machtiging zoals ik het lees is ze een gevaar voor zichzelf
Misschien stelt je broer het nu wel op prijs als jij contact met hem opneemt? Dat hij weet dat je er voor hem bent en hem wilt helpen? Zeker nu hij zelf ook door heeft gekregen dat de situatie echt uit de hand is gelopen... Ik denk, dat als ik in jou schoenen zou staan, ik wel zou proberen contact met hem op te nemen. Misschien is hij vorig jaar wel boos geworden uit schaamte... heeft hij zich (toen) niet gerealiseerd hoe ernstig de situatie is? Ik roep maar wat hoor... Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal gezegt is, maar een ruzie kan natuurlijk altijd uitgepraat worden als beide partijen hiertoe bereid zijn ;0 Er zijn al tips gegeven, ik kan er zo ook op geen komen. Ik wil je wel heel veel sterkte wensen met deze verschrikkelijke situatie.
Tuurlijk ben ik bereid om te helpen, maar aangezien hij zelf tegen mij de vorige keer ook veel en veel te ver is gegaan. Hou ik nu afstand. Is het zo dat mijn moeder vandaag niks onderneemt, dan doe ik het wel.Want ik kan nu echt alleen maar aan mijn neefje denken die daar nu in huis zit, word er gewoon misselijk van, wat dat jongentje moet doormaken!
Ik weet niet in hoeverre het een mogelijkheid is, maar kan je broer niet een DNA test af laten leggen zo snel mogelijk? Dan heeft hij in ieder geval bewijs dat het kindje (ondanks geen erkenning) zijn kind is. Mocht zij moeilijk gaan doen als hij hem meeneemt of de politie inschakeld waar hij bang voor is? Dan is hij hun in ieder geval een stap voor. Verder zou ik denk ik in deze situatie de huisarts inschakelen. Die weet vaak wat er al wel en niet geprobeerd is en welke opties nog over zijn.
Ik weet niet hoe dat zit met een dna test... We hebben ook al zo vaak gezegd dat hij zijn zoon moest erkennen, maar zij steekt er aldoor een stokje voor. Ik snap mijn broer ook niet hoor, hij wil graag weg, maar lijkt er ook niet helemaal achteraan te gaan om het op te lossen. Zit nu te wachten op telefoon van m'n moeder, denk dat ik haar even ga bellen.
Ok want voor zover ik weet kan je als vader een DNA test af laten nemen met het kindje zonder dat de moeder er iets mee te maken heeft. Maar ik weet niet zeker hoe dat precies zit. Als het mogelijk is is het misschien wel een hele goede optie om in ieder geval het probleem van de erkenning voor te zijn. Sterkte, hopelijk kunnen jullie wat doen!
als er nu verder geen actie ondernomen wordt, dan zou ik het toch maar zelf doen als ik jou was. Dan moet je het eventuele commentaar maar voor lief nemen. Het gaat nu om het belang van dat ventje en wat ze ook tegen je zeggen, jij kan altijd jezelf voorhouden dat je alles voor dat kleine manneke gedaan hebt en dat is genoeg! Ik zou adviseren meteen weg te gaan, kan hij bij je moeder terecht? En dan de HA en anders politie bellen. Als de HA het niet oppikt zou ik ook zeggen: dan bel ik de politie, dan weten ze dat het menes is. sterkte.
wanneer iemand dreigt met zelfmoord is ze een gevaar voor zichzelf en is verplichte opname wel degelijk mogelijk. Je kunt daarvoor bellen met het crisisteam inderdaad, die komen dan direct om de situatie in te schatten. Kans is groot dat ze haar sowieso meenemen ter observatie. Ik zou niet zo snel je broer zijn zoontje mee laten nemen en weggaan, want dan staat zij wettelijk gezien in het gelijk, aangezien hij hem dus niet erkend heeft.. en kan het inderdaad worden beschouwd als ontvoering. Als het echt een gevaarlijke situatie is dan moet er gewoon direct iemand gebeld worden nu, of het nou de huisarts is of het crisisteam of de kinderbescherming of zelfs 112. Zolang je neefje maar in veiligheid is!
Hier andere ervaringen. Mijn moeder heeft een inzinking gehad met continu zelfmoorddreigementen. Probeerde met een schaar door de ruiten heen te komen om bijvoorbeeld bij mijn vader buiten te komen. Ze hoorde en zag niks meer wat een ander zei of deed en was helemaal weg in haar wereldje. Ook diverse sneeen rond de polsen. Maar ze konden haar niet opnemen. Konden ze wel maar als ze aangaf weg te willen dan moesten ze haar laten gaan. Misschien dat het per regio verschild.. in dat geval kan het misschien wel. Hopelijk komt TS er snel uit met de familie. In ieder geval voor het neefje.
Hey meis, wat weer een shit situatie! Heb je alweer wat van je moeder gehoord? Ik zou sowieso het amk inlichten! Dit kan echt niet langer zo!
Mijn moeder heeft nu vergadering dus kan d'r niet bereiken. Ben benieuwd of ze nog heen geweest is. Ik ga verder geen instantie bellen heb ik besloten, ik laat dit over aan m'n moeder. Wil eigenlijk niet meer dingen doen waar ik straks slecht op word aangekeken. Heb genoeg ellende erdoor gehad vorig jaar. Hoop dus dat ik m'n moeder straks kan spreken om haar zover te krijgen wat te ondernemen.
klinkt heftig. Dit doet mij denken aan mn schoonbroertje, die heeft zelf 2 zelfmoord pogingen gedaan tot onze schrik. Wat kan je hier tegen doen? helemaal niks helaas. na 1ste zelfmoord poging zijn we met hele familie bij elkaar gekomen met wat we er mee aan moeten. artsen konden niks doen, verplichte opname kan niet want hij was geen gevaar voor anderen zeiden ze. we waren in het ziekenhuis en ik zat bij hem aan het bed, met bepaalde dingen merkte ik dat er zeker nog een 2de poging zou komen, en daar was ik heel bang voor. ik zei dit tegen mijn man maar de familie geloofde mij niet want mn schoonbroertje zei tegen hun dat ie het nooit meer zou doen. maar ik wist anders, mijn gevoel zei dat het nog een keer fout ging en inderdaad, paar dagen later kregen we snachts telefoontje dat het weer fout was gegaan. je kan helaas niks doen, als zij zichzelf niet aanmeld om opgenomen te worden sta je machteloos. wat betreft je neefje; pff wat een situatie, krijg er kippevel van. ik weet niet wat je kan doen wat betreft je neefje. met toestemming van de vader(je broer) de kleine bij opa en oma laten wonen(tijdelijk) tot alles weer tot rust gekomen is in dat huis? enige wat je kan doen is een pshychiater laten komen voor haar, verder sta je helemaal machteloos ben ik bang. is zij gevaarlijk voor haar omgeving? slaat ze? heeft ze drift buien? als dit zo is kan er met heel veel moeite voor egzorgd worden dat de kleine uit huis geplaatst wordt, maar dan moet je heel erg dringen en zeuren bij dokters in instellingen. is zij alleen een gevaar voor zichzelf, dan kan je helaas niks heel veel sterkte! op moment dit ik Oprah te kijken, verhaal over een jonge moeder die haar 2zoontjes heeft alten stikken en in een rivier heeft gedumpt. dit omdat ze niet voor haar 2 kindjes kon zorgen. erg toch pff!!
Ook ik moest meteen denken aan de aflevering van Oprah die ik vanmiddag zag! De moeder was zwaar depressief en heeft haar 2 kleine zoontjes om het leven gebracht. Dus ik maak me ook zorgen om je neefje! Dit is echt niet gezond voor hem en gevaarlijk ook...
Nou net eindelijk m'n moeder aan de telefoon gehad. Had zelf ook cursus dus kon niet eerder. Zij is weggegaan met de kleine, waarheen geen idee.Ze heeft niks gezegd. Morgen heeft m'n broer weer een afspraak bij de mjd, dus hoop dat hun wat advies gaan geven met betrekking op voogdij enz. Vind het een heel naar idee dat zij nu met het kindje weg is.
O meid, wat een ellende! Heel veel sterkte. Hopelijk komt er voor allemaal een oplossing. Maar allereerst voor je neefje! Sterkte!
Melding doen nu bij het AMK, dan kan er waarschijnlijk een bevel tot opsporing komen voor de politie onder deze omstandigheden. Verder kan zij wel degelijk gedwongen opgenomen worden: ze is nu namelijk niet alleen een gevaar voor zichzelf, maar ook voor haar omgeving... Dus ook contact opnemen met de huisarts en die kan je precies vertellen wat er verder moet gebeuren!
wat een eng idee dat ze ervandoor is met haar kind terwijl ze zo in de war is en onvoorspelbaar is.... in deze omstandigheden kunnen mensen rare dingen doen... snap echt niet dat jij wacht op je moeder en waarom je zelf niks onderneemt... dat zal je jezelf nooit vergeven als er toch iets met je neefje gebeurd! jammer dat je dan problemen krijgt maar ik zou het welzijn en de veiligheid van een kind voorop proberen te stellen!