Natuurlijk drink je liever geen alcohol als je BV geeft, maar wat als je een keertje wel wilt drinken (speciale gelegenheid). Hoe zit het nu precies met de alcohol? Het duurt per eenheid 2-3 uur voor het uit je lijf is. Maar stel je drinkt 3 eenheden: 1e om 22:00, 2e om 23:00 en 3e om 0:00. Hoe zit het dan (uitgaande van 3 uur per eenheid)... Is het dan 9 uur na je eerste drankje, of 9 uur na je laatste drankje uit je bloed en melk? Dus zeg maar om 7:00 of om 9:00??? Dat is me nooit duidelijk geworden en lijkt me toch handig om te weten. Alvast heel erg bedankt
Hoi. Het blijft moeilijk te zeggen hoelang je lichaam erover doet om de alcohol uit je lichaam te verwijderen. Dit hangt af van welke drank je drinkt (een biertje is iets anders dan een wiskey), je gewicht en of je gewend bent om alcohol te drinken. Als je BV geeft kan je echt wel een glaasje alcohol drinken maar mijn advies is om het bij 1 of 2 glaasjes licht alcohol houdend drankje te houden. In geval van jou voorbeeld: Om het veilig te houden zou ik de drankjes bij elkaar optellen, dit x3 doen en dat optellen als aantal uren na de laatste drankje. Besef dat alcohol een negatieve invloed kan hebben op je melkproductie. Het houd je toeschietreflex tegen waardoor je melkafgifte minder efficiënt is. Kolf dus bij een wachttijd langer dan 4 uur melk af om je productie op niveau te houden. Groetjes Saskia
hoi het volgende is misschien ook nog interessant voor je om te lezen: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Alcohol - Proost!!<br />Alcohol en borstvoeding veilig combineren kn: doe hier de test Mirjam