Foute opmerkingen van andere ouders....

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Fem, Nov 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey lieve mama's,

Onze dochter is nu één jaar en een heerlijk kindje, ze is (over het algemeen ;)) erg lief en (heel vaak) ondeugend, ze eet goed, slaapt goed etc etc etc.

We hebben ook absoluut niks te klagen, integendeel. Maar soms kan ik best wel jaloers andere topics lezen over kindjes die al zoveel doen. In mijn optiek lijkt het wel alsof alle kindjes al vloeiend Nederlands praten binen 2 maanden en met 4 maanden gaan lopen ;) (lekker extreem voorbeeld), nouja, dat doet onze dochter allemaal nog niet....

Ik krijg heel vaak de opmerking; 'Ohhhhhhh dat deed mijn zoon/dochter al veeeeeeeeeeeeeeeel eerder dan Sharon hoor', mja, dat zal allemaal wel en ik probeer me het ook niet echt aan te trekken maar heel soms en heel diep van binnen denk ik dan weleens; is onze dochter nou inderdaad zo 'langzaam'? Ik weet echt wel dat ze zich in haar eigen tempo ontwikkelt het gaat mij puur om de opmerkingen van andere ouders dat ik mijzelf weleens achter mijn hoofd krabbel van; Goh... :(

Ik bedoel het niet negatief, ik snap maar al te goed dat iemand trots is op zijn of haar kind, dat ben ik ook, alleen opmerkingen zoals hierboven kunnen bij mij echt in het verkeerde keelgat schieten en mij heel onzeker maken.

Hebben anderen dit ook? En van welke opmerkingen balen jullie nou?

Liefs van Fem

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik snap precies wat je bedoeld. en om eerlijk te zijn vind ik het forum ook steeds meer die kant op gaan. het lijkt wel alsof we alleen maar topics zien van fantastische kindjes die van alles al kunnen. de moeders die een kindje hebben die op normale leeftijd dingen doet durven bijna niet eens te reageren omdat hun kind heel laat lijkt in vergelijking met die kindjes. Gewoon ene oor in andere oor uit. elk kind leert uiteindelijk lopen en praten, geniet van elk moment
    ;)

3. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Nou idd Angel Eyes, dat was mij ook al opgevallen, niet dat het erg is, helemaal niet, dan moet ik het maar niet lezen he ;), maar er zijn ook kindjes die wat langzamer zijn dan de rest en ook dat is prima, maar dan zo'n opmerking....... grrrrrr, dat is echt niet grappig.....

4. eko

eko Actief lid

Jul 22, 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Mijn allebei de zonen liepen met 17 maanden.
    oooow hoe vaak heb ik wel niet gehoord "loopt hij nog steeds niet? "
    bij de eerste vond ik het heel erg om zo'n opmerking te horen maar bij de tweede had ik zo iets van laat ze maar praten, nu weet ik wel beter :)

dus, het komt allemaal wel. Ga er niet onzeker van voelen.
    Ze groeien echt heel snel, geniet van nu, van wat ze wel kan en denk niet aan wat ze nog niet kan. ;)

5. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Jullie hebben helemaal gelijk hoor. Als ik m'n dochtertje bezig zie, denk ik vaak, ooh wat is ze slim, ze is zo super... maar als ik dan soms op het forum kom en zie wat andere kindjes van haar leeftijd (zogezegd, want ik geloof ook niet altijd alles) zouden kunnen, dan denk ik soms jeetje... er is toch niks mis met m'n meisje...

Of als je dan apetrots bent dat je kindje iets kan en als iemand dan gaat reageren van: "Oooh maar onze ***** deed dat al veel eerder hoor." Tsja, dan voel je je soms wel verdrietig of onzeker. Ik probeer me er niks van aan te trekken, maar soms ja.... dan krabbel ik ook weleens mijn achterhoofd :)

Maar als ik dan naar Kind & Gezin (Belgisch cb) en ze zien/horen haar bezig, dan zeggen ze altijd dat ze zover voor zit op haar leeftijd en dan voel ik me altijd wel weer super, want zij zien toch heel veel kindjes.

Soms lees ik hier ook dingen dat ik echt denk van jeetje dat kan niet, of dat is wel een halve genie of zo... volgens mij moet je echt sommige dingen met een korreltje zout nemen hoor.

En voor de kindjes die dan echt iets langzamer zijn, dat is idd prima, die gaan er ook wel komen hoor! Elk kind laten ontwikkelen op zijn eigen tempo!

6. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Lieve meid,

Ik kreeg van mijn moeder tot den treuren toe te horen dat ik met 9 maanden al kon lopen. Anouk liep pas met 15,5 maand en begint nu met 17 maanden pas echt een beetje stabiel te lopen.
    De kleine van vrienden van ons die scheelt 5,5 maand met Anouk en die was erg snel in de ontwikkeling, liep vlug, praat al erg veel en heeft heel snel dingen door. Een ander kindje dat ik ken is 9 maanden ouder dan Anouk en die begint pas net met praten, lopen kon ze dan al redelijk snel, maar haar fijne moteriek is niet zo supergeweldig.
    Wat ik hiermee dus eigenlijk wil zeggen is dat elk kind anders is. Ieder kind wordt ook heel anders opgevoed.
    Ik kan me ook gruwelijk irriteren aan mensen die idd opmerkingen maken over dat hun kind sneller is dan Anouk, maar ik denk dan echt bij mezlef. Anouk is Anouk en zij doet het op haar manier. Misschien krijgt ze dalijk ineens een of andere groeispurt en gaat de ontwikkeling als een speer. Wie weet. Zolang je maar blijft stimuleren (niet te natuurlijk) dan komt het vanzelf goed.
    Groot worden ze allemaal, maakt niet uit hoe! Ik zou me pas echt zorgen gaan maken als je kleintje bijvoorbeld met 1,5 jaar nog niet eens een poging zou doen om ook maar te draaien.
    Ik heb echt van mezlef daarin geleerd hoor. Ik maakte me ontzettend druk over het feit dat Anouk op haar verjaardag nog niet zelf kon zitten. Een dag later ben ik leuk wat foto's aan het maken en ineens gaat ze zelf zitten. Al die drukte dus voor niks!
    :) :oops:

Liefs
    Duveldraakje

7. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, is ook absoluut waar hoor, de ene dag kan ik het beter hebben dan de andere dag. Ik ben helemaal trots op iets wat ze doet en dat wordt dan een beetje de grond ingeboord omdat die-en-die het welgeteleld drie dagen eerder deed (bijvoorbeeld).

Ik vind het soms gewoon heel erg vervelend en over het algemeen gaat het er links in, rechts uit, maar soms, heel soms denk ik weleens; laat mij gewoon trots vertellen over mijn dochter en laat me dan ook!

En idd, ze ontwikkelt zich lekker in haar eigen tempo, is ook absoluut waar :).

Nog meer foute opmerkingen? ;)

8. Angel Eyes

Op het moment dat zo'n opmerking geplaatst wordt vertel je dat je apetrots bent op je dochtertje om redenen die je vast wel kunt bedenken toch ;)

Ik heb nog niet zo lang geleden een 'niet succes' verhalen topic aangemaakt waar iedereen naar hartelust kon vertellen waar hun kindjes geen genie in zijn. gewoon een eerlijk topic. maar dat lucht ook wel op als je daarin leest :D

Dano was wat later met lopen, daarentegen liep ik op exact dezelfde leeftijd dus wat lijkt ie op me he, is toch leuk! :D

9. Angel Eyes

Ik heb nog wel een foute opmerking

-ow slaapt Dano nog niet door, ach joh je moet hem gewoon laten huilen. Jaja denk ik dan hij heeft reflux en dus regelmatig pijn. krijgt niet voor de lol 2 medicijnen.

10. Robijntje82

Nov 5, 2008
    64
    0
    0
    Pfff heel herkenbaar vreselijk vind ik dat, gek werd ik ervan. Ik kon er toen echt heel boos om worden. Wanneer zegt hij nou zijn eerste woordje? Praat hij nou nog niet? Heeft hij nou nog geen tandje? Nou die van mij had al een heel gebit bla bla en praatte de oren van ons kop.. Toen mijn zoontje 2 jaar begon het weer opnieuw , Zegt hij nou nog geen hele zinnen? Mijn zoontje was met lopen en staan al wel heel snel maar met praten liep hij wat achter, trouwens nog steeds wel een beetje want hij zit op speciaal onderwijs. Maar ik kon me echt enorm druk maken en reageerde ook wel erg pissig omdat ze gewoon mijn kind neerhaalde. En toen ik zwanger van de tweede was werd er al meteen gezegt , nou ik hoop dat deze wel wat vlotter is hoor met praten , terwijl het kind er nog niet eens was.

Nu gaat het ook bij mij het ene oor in en het ander uit.

11. Angel Eyes

Ongehoord hoe sommige mensen uit de hoek kunnen komen he. Toch denk ik dat veel moeders hun eigenwaarde laten afhangen door vergelijken met anderen. zolang ze maar een voorsprong zien is er niks aan de hand ofzo.

12. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Of; 'Krijgt ze nou nog steeds de fles?'
    -> Ja, ze wilde eigenlijk een flesje bier maar dat mocht niet van mama

'Kan ze al praten?'
    -> Ja, we hebben vanmorgen een hele discussie over de conjunctuur gevoerd welke gaat volgen op de wereldwijde kredietcrisis gevoerd (deze heb ik dus daadwerkelijk tegen iemand gezegd)

'Kan ze nog niet lopen?'
    NEE, ze laat zich liever dragen

Zij dom, ik dom ;)

13. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Ana-Lucia slaapt ook niet door :) Ze vindt het zoooo fijn om 's nachts nog slokjes te drinken bij mama (oeps, dat is ook fout, wie laat z'n kindje aan deze leeftijd nu 's nachts nog drinken).

14. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, heeeeeeeeeeel fout ;), Sharon heeft net nog een fles op omdat ze niet wilde slapen en heeeeeeel erg honger had ;), foute mama's wij :p

15. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Ff off topic: Angel Eyes, heeft Dano een maag-darm en ph-onderzoek gehad? Ana-Lucia had/heeft ook reflux, ik zie/hoor haar regelmatig een paar keer na elkaar slikken terwijl het al een hele tijd geleden is dat ze gegeten heeft, ze heeft wel geen pijn meer. Nu wil de kinderarts, als het nog ff duurt, nog een maagonderzoek om te zien of ze geen maagbreukje heeft en dat haar voeding daardoor nog terug komt.

16. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    :) :) :)

17. Robijntje82

Nov 5, 2008
    64
    0
    0
    precies want stel dat hun kind achterliep nou dan was er zware frustratie dat kunnen ze niet uitstaan. Ik probeer het nu zoveel mogelijk te negeren maar af en toe zou ik nog wel eens een nek willen omdraaien :evil:

18. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Jeetje Kirby.... wat vervelend allemaal zeg.... :(, heel veel sterkte daarmee hoor!

En idd, ene oor in en het andere eruit, als ze 18 zijn doen ze toch allemaal hetzelfde; praten, lopen, eten etc en dan wensen we ze waarschijnlijk weer even heeeeeeeeeeeel klein ;)

trusten meiden :)

19. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Slaap lekker :)

20. Angel Eyes

Ja 2 september is hij 2 dagen opgenomen geweest en heeft een slikfoto en een PH test gehad waaruit inderdaad bleek dat Dano reflux heeft. heb er 8 maanden voor moeten knokken dat ze dat gingen onderzoeken. en de periode dat het nog niet vastgesteld was door de doktoren was echt een hel. al die goed bedoelde bemoeienissen van iedereen bah!

Ik zou gewoon een onderzoek laten doen, dan weet je het zeker. ze is ook wakker snachts zeg je? wellicht is dat de oorzaak wel.

Share This Page