Zucht..... Mijn zoon heeft besloten dat hij handschoenen dragen niet leuk vindt. Sterker nog...als ik ze aandoe bij hem wordt ie me een partij boos/driftig/giftig. Vervolgens trekt hij net zo hard aan zijn handschoenen tot ze uit zijn. Net, op de fiets, liet ik de handschoenen maar achterwege na weer een handschoenen-driftbui. Na 5 minuten ging hij alsnog brullen vanwege ijskoude handjes. Nogmaals....zucht.... Het gekke is, hij is van nature totaal geen driftig mannetje. Behalve als het op handschoenen aankomt. Ik hoop dat er iemand is met een nuttige tip. Aangezien het nog wel ff duurt voordat het zomer wordt. Ik heb trouwens al heel veel handschoenen/wantjes geprobeerd. Niets helpt.
Hier hetzelfde probleem... handschoenen liggen gelijk uit. Zelfde probleem met muts en in iets mindere mate schoenen en sokken... Heb nu een skipakje waar de wantjes grotendeels aan vastzitten, moet het nog uitproberen maar hoop dat hij ze niet uitkrijgt en na een tijdje wel accepteert...
Aan blijven trekken en duidelijk maken dat hij ze aanhoudt. Hier gewoon vol blijven houden met muts en wanten en dan weten ze niet beter meer.
Uit laten, en als hij koude handen krijgt aandoen? Of wil hij dan nog niet? Mijn jongste is wat eigenwijs en wilde ze ook niet aan, maar na een paar keer koude handen had hij wel door.
Nou als ik dat probeer is hij, op zn zachts gezegd, not amused. Maar zoals in de andere reacties staat, denk ik dat er niets anders op zit dan volhouden. Met een muts inderdaad hetzelfde verhaal. Capuchon accepteert ie dan weer wel. Rare wezens af en toe, die dreumesen.
Hier ook 1 die er zo'n hekel aan heeft, heb van die gebreide wandjes met koord van de Prenatal die zijn best lang, op de fiets doe ik ze pas aan en dan de rest zo strak mogelijk in zijn mouwen stoppen en dat werkt hier tot nu toe
Sokken over de handen doen haha. Bekend probleem met deze leeftijd. Sokken over handjes over de mouwen en anders een jasje met wat langere mouwen waar bij de handen weer in de mouwen vallen. Zo dat ze toch beschut zijn.
Oh ja, dreumessen en handschoenen, geen goede combi! Was hier ook altijd drama. Meestal waren de mouwen van jas redelijk lang dan trok ik die over de handjes heen en gewoon niet lang achter elkaar naar buiten. Nog steeds vreselijk koude handjes, maar ja... Niet koud genoeg dat ze er echt 'schade' van krijgen. Mijn kinderen kregen na de 2 jaar wel enige interesse voor handschoenen dat ze (een tijdje) aanhielden, dus het wordt wel beter .
Ja, dat zou ik nog kunnen proberen, sokken. Ik las net ook ergens dat je ook een stuk uit een maillot kan knippen (bij het kruis), dat doe je dan over zijn hoofdje en zijn armpjes in de beenstukken. Haha moest er wel om lachen. Wie weet ga ik dat nog eens proberen.
Bekend probleem. Ik stop de handjes van de jongste onder de voetenzak. Want ik krijg die dingen al niet eens aan... De oudste is nu 3,5 en heeft nú pas door dat het slimmer is om je handschoenen aan te houden in de sneeuw Dus ze leren het vanzelf.... ooit....
Ons zoontje doet ze uit en stopt ze in zijn mond. Ik doe ook sokken over zijn handjes en daarna de handschoenen.
Hier wil hij ook liever niks op z'n hoofd en niks aan z'n handen. Dus ik heb nu een muts gekocht die ik met een touwtje vast maak onder bij z'n kin. Dan accepteert hij het wel als de muts eenmaal op zit en hij merkt dat hij hem niet af kan trekken. Hier ook handschoentjes aan een koordje door z'n jas en dan houd hij ze beter aan dan als ik gewoon losse handschoentjes aan trek. En afleiding werkt hier ook erg goed, als hij bv. mag lopen heeft hij niet eens door dat hij ze aan heeft. Op die fiets dan misschien iets in z'n handen geven zodat hij is afgeleid en ze niet uit kan trekken?
ik heb het goed aan mijn dochter uitgelegd wat de bedoeling is en ook laten zien dat ik ze zelf ook aan heb. nooit geen problemen mee gehad, ook niet met mutsen en petjes.
Ik ben gezegend met een dreumes die zelf zijn muts en wanten komt brengen om op en aan te doen. Misschien verschilt het er merk/soort?
Hihi, ja dat verschilt inderdaad per merk/soort dreumes. Geintje hoor. Verschillende handschoenen bieden hier helaas geen soelaas. Maar ik weet uit ervaring (ik heb ook een tiener) dat dreumesjes ooit inzien dat handschoenen toch echt wel handig zijn.
Mijn zoon houdt ook niet van handschoenen/muts. Tja als hij ze niet aan wilt prima. ik hou der ook niet van. Als hij het koud heeft doet hij zn handen in zijn zakken. Een sjaal en zijn capuchon houdt hij wel op. (oke en soms de muts van papa )
Bij ons zijn handschoenen inderdaad een drama, maar dikke sokken (of meerdere paren dikke sokken) zijn wel een optie. Soms trekt hij deze ook uit, maar meestal blijven ze redelijk zitten. Ook omdat we ze bijna tot zn ellebogen over zijn jas heen doen en ze daardoor veel strakker zitten dan wandjes
Dit, alleen dan met sjaal en handschoenen. Dochter hield zelfs d'r schoenen niet aan, maar dat was makkelijk op te lossen in de voetenzak. Maar ja, ik heb er zelf ook een bloedhekel aan, dus het 'goede' voorbeeld kan ik ook niet echt geven. Maar zolang het niet 10 graden vriest doe ik niet moeilijk.