Medicijnen baby??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Fas30, Nov 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fas30

Fas30 Bekend lid

Jun 18, 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat zijn nou handige medicijnen om altijd in huis te hebben voor een baby buiten zetpillen en neusspray want die heb ik al ;)
    Zo hoop ik niet opeens in het weekend voor verassingen te komen staan. ;)

2. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Heb altijd ors in huis mocht niks meer binnen houden, heb nissikid voor de luchtwegen in huis, en dat was het eigenlijk wel.

3. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Niet echt medicijnen, maar ik heb altijd Arnifloor in huis, zalf tegen vallen en stoten, al is jou kleintje daar nu nog wel een beetje klein voor, maar zodra ze begon te kruipen heb ik dat wel gekocht ;)
    Verder zijn zetpillen denk toch wel het belangrijkst hoor!

4. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Ors

5. knap

knap Niet meer actief

Het telefoonnummer van de huisartsenpost. Erg handig in dien nodig.

Ors is genoemd. Maar mocht je het niet in huis hebben kun je je eigen ors maken.

Zie dat je kleintje nog een baby is maar als ze wat ouder zijn.

Kan je bouillon nemen en suiker er bij doen. Zout en zoet te gelijk.

Ga ook eerder het advies met zieken kinderen cola met chips te geven. Ook een ors. Maar weet dat veel ouders er tegenwoordig er vreemd van staan op te kijken.

Een millimeter spuitje in huis hebben. ( vaak zit dat bij de ab. Of anders vragen als een kind ab krijgt beter dan een lepeltje) leer ze al vroeg soms uit een spuitje drinken.

Kind hoge koorts koel het af door ( in de zomer zou ik zeggen met een luier aan en een laken.) in de winter met een pjyamatje. Je ziet of je kind de warme koorts heeft of de koude bij koude lekker in pakken bij warme laten afkoelen.

Zetpillen ( blijven bij mij op nummer een staan) niet alleen voor de koorts maar ook vaak met kinderen van wegen ( oorontsteking) en dan idd geven van wegen de pijn.

Als je kind veel overgeeft geef oudere kleding aan wat weg zou kunnen indien nodig. Heeft het de dunnen, trek het rompertje van af onderen van je kind weg niet over het hoofdje zit dat ook weer onder. En kan je het eventueel met een washand schoonmaken. Badderen met en ziek kind ligt er aan hoe ziek het is of hoe de koorts is. Anders lekker afnemen met een washand.

Nog meer tips vast en zeker.

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ors
    Luuf
    Zetpillen
    Neusspray

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Ik haalde het eerst ook allemaal maar het raakte overdatum zonder oot gebruikt te hebben. Dus nu haal ik pas iets als het nodig mocht zijn. En zetpillen heb ik vervangen door sinaspril. Dat heb ik wel in huis en zijn paracetamol kauwtabletten. Waar ze het hele hui wakker maken als ik een zetpil indeed eten ze zelfs s nachts graag dit 'snoepje' (sinaasappelsmaak).

8. minon

minon Niet meer actief

#8 minon, Nov 20, 2013
    Last edited by a moderator: Nov 20, 2013
    Neusspray en zetpillen maar die had je al.
    Luuf als ze verkouden zijn. Onder de voetjes smeren en sokken aan schijnt echt te helpen tegen het hoesten ook.
    Cola en chocolade heb ik altijd geleerd dat je maag daar rustig van wordt maar chips kan ook haha. Maar dat is meer voor als je niks in huis hebt.
    De otrivin baby aspirator gebruik ik ook veel als ze verkouden zijn. Kun je het snot uitzuigen. Vinden ze niet leuk maar lucht vaak wel op vooral smorgens net uit bed, dan begint alles weer te lopen zegmaar.
    En dentinox voor de tandjes.
    Infacol voor krampjes hebben wij ook veel gebruikt. Ze kreeg medicijnen voor reflux en daar kreeg ze heel veel last van de darmen van.

9. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,460
    11
    38
    Female
    Iets tegen tandjesleed.

10. Onje

Onje Niet meer actief

Zetpillen heb ik altijd wel liggen.
    Verder staat er hier af en toe neusspray en luuf maar als het op is ga ik het niet speciaal halen.
    Ook gebruik ik al die troep niet bij het eerste de beste niesje of snotneus hoor.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb alleen zetpillen en Cinababy in huis, nou ja, en een thermometer natuurlijk. Ik koop de rest wel mocht het nodig zijn.

12. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Ik heb nog niks anders gehaald dan zetpillen die nu nog ongeopend in de kast liggen.

13. Fas30

Fas30 Bekend lid

Jun 18, 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke dat valt dan hartstikke mee haha. Dacht dat ik een heel voorraadje moest halen!
    Bedankt!

14. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik heb Luuf, zetpillen en neusspray. Geen ors maar dat heeft er meer mee te maken dat zoonlief eerder obstipatie heeft ipv diarree dus daae heb ik eigenlijk nooit bij stil gestaan om zoiets in huis te halen!

15. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    Chamodent
    Dentinox (toch? Voor tandjes iig)
    Zetpil
    Vallen en stoten gel
    witte vaseline.

16. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

vallen en stoten zalf,
    zalf tegen brandwondjes,
    zetpillen/sinaspril
    thermometer / alcohol / watjes

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij hadden altijd Infacol/cinababy, zetpillen, Luuf, neusspray en een neuspeertje, dat tandenspul dentinox?

18. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ja Dentinox heb ik ook altijd. Dat is zo standaard bij ons dat ik zomaar vergeet dat we die altijd hrbben haha

19. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Ik heb een medicijnkastje in de keuken, en die is goed gevuld.
    Ik heb erin zitten:

Luuf
    Zetpillen en sinaspril
    Vaseline (voor de zetpillen)
    Zoutoplossing neusspray voor beide kids
    ORS
    Hoestdranken (verschillende soorten)
    Vitamine's
    Vallen en Stotenzalf
    Thermometer
    Pleisters

Ik moet wel zeggen dat ik kids heb die enorm vaak ziek zijn hoor.

20. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Een baby geef je geen cola, chocolade of chips....

Share This Page