Wat zijn nou handige medicijnen om altijd in huis te hebben voor een baby buiten zetpillen en neusspray want die heb ik al Zo hoop ik niet opeens in het weekend voor verassingen te komen staan.
Heb altijd ors in huis mocht niks meer binnen houden, heb nissikid voor de luchtwegen in huis, en dat was het eigenlijk wel.
Niet echt medicijnen, maar ik heb altijd Arnifloor in huis, zalf tegen vallen en stoten, al is jou kleintje daar nu nog wel een beetje klein voor, maar zodra ze begon te kruipen heb ik dat wel gekocht Verder zijn zetpillen denk toch wel het belangrijkst hoor!
Het telefoonnummer van de huisartsenpost. Erg handig in dien nodig. Ors is genoemd. Maar mocht je het niet in huis hebben kun je je eigen ors maken. Zie dat je kleintje nog een baby is maar als ze wat ouder zijn. Kan je bouillon nemen en suiker er bij doen. Zout en zoet te gelijk. Ga ook eerder het advies met zieken kinderen cola met chips te geven. Ook een ors. Maar weet dat veel ouders er tegenwoordig er vreemd van staan op te kijken. Een millimeter spuitje in huis hebben. ( vaak zit dat bij de ab. Of anders vragen als een kind ab krijgt beter dan een lepeltje) leer ze al vroeg soms uit een spuitje drinken. Kind hoge koorts koel het af door ( in de zomer zou ik zeggen met een luier aan en een laken.) in de winter met een pjyamatje. Je ziet of je kind de warme koorts heeft of de koude bij koude lekker in pakken bij warme laten afkoelen. Zetpillen ( blijven bij mij op nummer een staan) niet alleen voor de koorts maar ook vaak met kinderen van wegen ( oorontsteking) en dan idd geven van wegen de pijn. Als je kind veel overgeeft geef oudere kleding aan wat weg zou kunnen indien nodig. Heeft het de dunnen, trek het rompertje van af onderen van je kind weg niet over het hoofdje zit dat ook weer onder. En kan je het eventueel met een washand schoonmaken. Badderen met en ziek kind ligt er aan hoe ziek het is of hoe de koorts is. Anders lekker afnemen met een washand. Nog meer tips vast en zeker.
Ik haalde het eerst ook allemaal maar het raakte overdatum zonder oot gebruikt te hebben. Dus nu haal ik pas iets als het nodig mocht zijn. En zetpillen heb ik vervangen door sinaspril. Dat heb ik wel in huis en zijn paracetamol kauwtabletten. Waar ze het hele hui wakker maken als ik een zetpil indeed eten ze zelfs s nachts graag dit 'snoepje' (sinaasappelsmaak).
Neusspray en zetpillen maar die had je al. Luuf als ze verkouden zijn. Onder de voetjes smeren en sokken aan schijnt echt te helpen tegen het hoesten ook. Cola en chocolade heb ik altijd geleerd dat je maag daar rustig van wordt maar chips kan ook haha. Maar dat is meer voor als je niks in huis hebt. De otrivin baby aspirator gebruik ik ook veel als ze verkouden zijn. Kun je het snot uitzuigen. Vinden ze niet leuk maar lucht vaak wel op vooral smorgens net uit bed, dan begint alles weer te lopen zegmaar. En dentinox voor de tandjes. Infacol voor krampjes hebben wij ook veel gebruikt. Ze kreeg medicijnen voor reflux en daar kreeg ze heel veel last van de darmen van.
Zetpillen heb ik altijd wel liggen. Verder staat er hier af en toe neusspray en luuf maar als het op is ga ik het niet speciaal halen. Ook gebruik ik al die troep niet bij het eerste de beste niesje of snotneus hoor.
Ik heb alleen zetpillen en Cinababy in huis, nou ja, en een thermometer natuurlijk. Ik koop de rest wel mocht het nodig zijn.
Ik heb Luuf, zetpillen en neusspray. Geen ors maar dat heeft er meer mee te maken dat zoonlief eerder obstipatie heeft ipv diarree dus daae heb ik eigenlijk nooit bij stil gestaan om zoiets in huis te halen!
Wij hadden altijd Infacol/cinababy, zetpillen, Luuf, neusspray en een neuspeertje, dat tandenspul dentinox?
Ja Dentinox heb ik ook altijd. Dat is zo standaard bij ons dat ik zomaar vergeet dat we die altijd hrbben haha
Ik heb een medicijnkastje in de keuken, en die is goed gevuld. Ik heb erin zitten: Luuf Zetpillen en sinaspril Vaseline (voor de zetpillen) Zoutoplossing neusspray voor beide kids ORS Hoestdranken (verschillende soorten) Vitamine's Vallen en Stotenzalf Thermometer Pleisters Ik moet wel zeggen dat ik kids heb die enorm vaak ziek zijn hoor.