aaaaaah hij blijft honden brokken eten!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amfy, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik weet nou echt niet meer wat ik moet doen.

we hebben de honden brokken nu al weg gezet zodat hij er niet bij kan. en nog eet hij honden brokken!

hoe? de honden nemen ze mee uit de bak en geven ze aan hem!!

ik weet echt niet meer wat ik moet doen hoor.
    ik heb geen dreumes ik heb een puppy!

ik weet echt niet wat ik er mee aan moet

2. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi Amfy,

Wij hebben ook een hond, die krijgt gewoon twee keer per dag een bak voer. Ik krijg de indruk dat jullie honden de hele dag door voer hebben staan, of niet? Is het misschien een idee om dat ook naar een paar momenten per dag te brengen? Denk dat de honden daar snel genoeg aan gewend zijn. Op die momenten moet je gewoon zorgen dat je erbij staat en het dus in de gaten kunt houden. Ik weet het niet hoor, maar dat lijkt mij de simpelste oplossing!

Succes

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ze krijgen 2 keer per dag eten. in de ochtend en avond maar ze eten dit niet in een keer op.

maar als ik ze minder geef zitten ze ver onder het minimum

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wel komisch dat je honden hun brokken zelf aan je zoontje geven! Dat zoonlief ze trouwens lekker vindt, ze lijken mij persoonlijk niet te eten!

Zou ook denken aan 2 of 3 eetmomenten per dag en dan in een aparte ruimte zodat zoonlief er niet bij kan of zoonlief het gewoon verbieden, maar dat is lastig als je honden ze door de kamer heen mee nemen. Consequent je zoon elke keer weg halen als hij in de buurt van de hondenbakken komen. En nee zeggen als hij er toch eentje te pakken heeft. Net zoals je doet in de tuin met plantjes/steentjes en zand.

5. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Toen onze hond nog klein was, had ze ook de neiging om haar eten te laten staan. Wij kregen toen de tip van onze dierenarts om de bak maximaal een kwartier te laten staan. Is het dan nog niet op: bak weghalen. Op den duur (en dat gaat sneller dan je denkt) hebben honden dondersgoed in de gaten dat ze moeten eten, want anders hebben ze pech. Ze zullen vanzelf zo'n trek krijgen dat ze wel gaan eten. Klinkt misschien heel hard, maar honden laten zichzelf echt niet verhongeren hoor.

Mocht je dit geen optie vinden, dan zou ik heel hard optreden naar je honden toe. Echt straffen als je ziet dat ze brokjes brengen. Weet niet of jullie honden snel onder de indruk zijn? Maar als ik Laika heel streg toespreek, zelf naar voren buig en haar naar haar plaats stuur, dan lijkt ze wel onder de indruk.

Groetjes!!

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ga mee met de genoemde tips. Dus inderdaad de bakken maximaal 10-15 minuten laten staan, is het niet op?? Dan is dat vette pech. Onze honden krijgen eenmaal per dag te eten en dat is echt binnen 5 minuten verdwenen hoor.

Dat je honden de brokken aan je kindje geven duidt wel op roedelgedrag :D Ze zorgen voor de groei etc van je kindje :p

Mbt smaak enzo van brokken, dat ligt heel erg aan het merk. Wij hebben een merk gevoerd wat als grootste bestanddeel melasse heeft. Melasse is het restproduct van de suikerproductie... dus zoet! En daarom aantrekkelijk om te eten.

Enne.... ik at vroeger ook de hondenbrokken op hoor. :)

7. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hoe? de honden nemen ze mee uit de bak en geven ze aan hem!!

sorry, maar hier moet ik wel om lachen!!

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Bij ons is het met name het probleem met de waterbak. Wij hebben geprobeerd om de hond op vaste tijden te laten drinken maar toen kreeg hij een zware blaasontsteking dus staat de waterbak er weer. Om de een of andere reden gaat er een enorme aantrekkingskracht van uit. Ik heb Kyra nu zo ver dat ze maar ongeveer een keer per dag uit de hondenbak probeert te drinken (en ze krijgt echt meer dan voldoende drinken van mij), en ik heb goede hoop dat het straks overgaat. Het duurt even (lees: heel erg lang) maar uiteindelijk lukt het!

Overigens heb ik het ze nog niet af kunnen leren dat Kyra de hond voert (oude golden retrievers zijn nogal eigenwijs, doof én oostindisch doof). Laatst at de hond zelfs van een vorkje...

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik at ook kilo's honden brokken hoor.

maar ik ben er niet van gecharmeerd dat fynn het doet haha.
    ik haal het voer ook altijd maar weer weg.maar meestal weer te laat.

ik kan de honden wel boos toe spreken maar dat vinden ze humor volgens mij. en ze bedoelen het goed! dat is zo slecht

10. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik denk dat alles staat en valt bij consequent zijn, ook bij oude honden. Het is nooit te laat om te leren...

11. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik ook.. Vind het ook erg schattig, maar kan me voorstellen dat het voor jullie inmiddels bloedirritant is..;)
    Tjah, het enige wat ik me kan bedenken is wanneer de honden eten krijgen, ervoor zorgen dat je zoontje er niet bij kan (hier staat het katteneten bv in de gang). En dan inderdaad na een kwartiertje ofzo weghalen..

12. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Wij halen de voerbak ook altijd weg na ongeveer een half uurtje. Ze eet heel vaak haar voer niet op namelijk, ze heeft dan gewoon geen honger. En als het voer er staat mag J. zowieso de keuken niet in, want de hond is altijd heel lief, maar behalve als ze eten heeft.
    De waterbak is hier ook nog een probleem....zet hem soms toch maar even weg.

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Nou hier werkt het voerbak weghalen niet hoor! We moesten dat van de hondertrainer maar proberen omdat ze zo weinig eet.
    Toen at ze dus gewoon 3 dagen niets! Nu staat het de hele dag en af en toe eten de katten de helft op...maar meestel eet ze verdeeld over de dag alles op!

Wij hebben haar bakken wel ergens staan waar Finn niet bij kan...wij hebben een verlaging in de woonkamer en daar staat de hondenmand en haar eten en drinken...een beetje haar "slaapkamer" Waar ze echt rust heeft.
    Daar zit een traphekje voor dus Finn kan daar niet bij (en neeeee...de hond ligt niet heel de dag opgesloten...die kan heel goed aangeven of ze daar willen liggen of bij ons)

Ik zou idd gewoon consequent zijn tegen de honden...ik snap dat je er dol van wordt...
    Maar anders leren ze het nooit...en ik zou het zelf ook niet fijn vinden als ik per dag 10 minuten krijg om alles op te eten wat ik normaal over heel de dag eet!

14. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    #14 Aurin, 22 jun 2010
    Laatst bewerkt: 22 jun 2010
    hier ook een puppykindje :)

Mijn hond eet ook gewoon echt niet als ik t voer weg haal, hij eet verdeelt over de dag 1 bak voer, soms niet eens.. eten is niet zijn ding.. :p (snoepen wel)

Maar goed mijn zoontje vind het voer ook erg smakelijk.. die weet nu zelfs dat het in de kast in de voorraad box zit, en als ik vergeet de kast op slot te doen, en de deur naar de hondenbakken wel dicht zit, dan gaat ie gewoon daar snaaien!

Verdomd slim die kids!

Heb de HA gevraagd of t erg slecht is, hij zei van niet.
    Ik blijf consequent nee zeggen, en collin weg halen.. hij krijgt het vanzelf wel door denk ik, tis ook gelukt met de plantjes, die waren niet meer zo lekker op den duur.. (thank god!)

Collin had er ook een handje van om de kattenbakkorrels op te eten, maar hier kan hij nu niet meer bij!

15. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier ook 1 die nog steeds brokken jat en katten brokken

Deel Deze Pagina