beetje rare vraag maar sinds ik mama ben geworden , 18 - 10 -2008 ben ik zo emotioneel ...vooral op het gebied van kinderen... kan niks zien op tv wat over kinderen gaat , zoals v/d week op tv , opnames in een ziekenhuis , kwam er dus een meisje van 6 maand binnen en die was erg benauwd... kan me door zo in op gaan ... of een baby op tv , zwangere vrouwen..noem het maar op ! huilen met tuiten !! hahahaha.. iemand door ook zo'n last van ??
Dat heb ik ook , alles wat met kinderen te maken heeft dan .. kan ook niets meer zien of horen , verschrikkelijk ! Dit is denk ik ook omdat ik al eens een nichtje van 3 verloren ben door een ongeluk en nu mijn nichtje van 11 een hersentumor heeft en midden in het hele chemo/bestraling proces zit , dus zie alle ellende ook nog eens van heel dichtbij , bah
Getsie dan komt het heel dichtbij ineens.Sterkte!! Maar ik herken het ook ja. Was altijd al een emotioneel mens, maar nu kan ik echt om alles huilen, ook om tvseries/fims/ noem maar op. Je voelt je veel kwetsbaarder met een kind.
hoi, heel herkenbaar.... alles zie ik nu anders.. zo luister ik bijvoorbeeld ook heel anders naar de liedjes van marco borsato ( die met normaliter echt gestolen kan worden ) als ik nu luister naar dat liedje over oorlogskinderen "dat dat kindje door kapot geschoten straten loopt aan haar moeders warme hand "ineens krijgen die oorlogsbeelden op tv een heel andere lading... al die moeders die zwanger moeten vluchten... geen voedsel hebben voor hun kleintjes... echt afschuwlijk... maar ook berichten in de media.... voordat ik moeder was hoorde ik die berichten en dacht ik goh das erg.... maar nu voel ik het gewoon... hoe vreselijk het is.. maar ik schiet ook gewoon vol als ik de bevallingsfoto,s kijk... als ik me s.nachts als ik bij de wieg van josefien sta bedenk hoe bijzonder het is... ik was nooit zo,n jankert..heb volgens mij al meer traantjes gelaten dan in m,n hele leven. en niet eens van verdriet ofzo... het is gewoon een indrukwekkende ervaring om moeder te worden helemaal als zwanger worden niet lukte... gr Jose
Ik kon altijd al wel meehuilen voor de tv, maar nu is het helemaal een ramp! Wat ik zie betrek ik op ons: wat als ik daar liep met Amber, wat als Amber daar lag.... Daarnaast maakte ik me nooit snel zorgen, maar ben nu best vaak overbezorgd! Moederschap doet rare dingen met je....
Dit had ik kunnen schrijven... Pfff! Zit nu ook al weer met tranen in m'n ogen! Hoezo emotioneel... ?!
ik heb het vooral als ik bevallingen zie, of versjes lees. zo heb ik dit versje en elke keer als ik het lees krijg ik een brok in mijn keel: "Vandaag ben je één jaar geen baby meer, dat is raar... Wij zagen hoe je ging staan... en zagen je steeds groter groeien... Wij zagen je eerste echte traan.. en elke dag wil je steeds harder stoeien Nu wil je leren lopen en alles krijg je voor elkaar... Wij houden jouw handjes stevig vast... lieve ....., dit was een prachtig jaar ook als ik heel hard moet lachen, kan zo omslaan en zit ik gewoon te janken en dan weet ik niet eens waarom haha is wel grappig maar ook erg vervelend!
waar ik ook zo vreselijk om kan janken , is het nummer van marco borsato , dochters ! zie het dan helemaal voor me... als ik het nummer hoor ,zet ik hem meteen af !!! draait soms ook wel es op mijn werk , moet me echt inhouden...krijg meestal dan al natte oogjes...kan me dan niet onder controle houden ! hoezo emo ???
Hier ook veel emotioneler op het gebied van kinderen. Vooral idd van die programma's met kleine kinderen waar het dan niet goed mee gaat of bevallingsfilmpjes ofzo. Dan barst ik echt in tranen uit haha. Tot nog toe ben ik meestal alleen dan dus dat scheelt, of met mijn dochter maar die merkt dat nog niet zo.
Ja hoor, lekker emo! MAAR, ook stukken sterker. Het is alsof ik meer wilskracht heb, gewoonweg om mij kindje zoveel veiligheid en liefde te geven als maar mogelijk is. Soort van overlevingsdrang die nu niet (alleen) voor jezelf geld, maar voor je nageslacht, en wel 100x sterker is. Daar komt ook nog eens bij dat we in niet zo'n stabiel land wonen, en er nu ook nog eens honger heerst hier.
Heeeeeel herkenbaar! Oke ik luister m wel af, want vind het zon mooi nr. Maar maakt idd wel veel gevoelens los.... Nog stommer, waar ik dus ook altijd een brok van krijg: wees zuinig op mijn meissie, van Andre Hazes Maar goed, moeder zijn is niet altijd goed voor je emotionele toestand
phew het ligt dus niet aan mij ik heb het zelfs soms als ik woezel en pip liedjes hoor.. haha.. en slaap zacht van marco borsato.. "en wat je ook vind, je blijft altijd en eeuwig mijn kind.." snik.. snik.. waar is mijn dochter.. x
Hier ook zo'n emo tutje. Laatst moest ik huilen bij het horen van Michelle van Anouk. En dan vooral wanneer ze zingt : "We belong together". Dat is toch wel heel erg.Ik was altijd al emo maar dit vind ik echt het toppunt! Wat me nu ook verschrikkelijk raakt, zijn mensen die niet zwanger kunnen worden. Ik vond dat altijd al erg, maar nu vind ik het echt verschrikkelijk. Ik gun het iedereen zo om moeder / vader te zijn, het is zo prachtig. Helaas heb ik nu wat mensen om me heen die het niet lukt en dat is echt pijnlijk (wederzijds). Dat raakt me nu echt diep van binnen.