Loopwagentje of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 23 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben zelf geen voorstander van een loopstoeltje. Je geeft zelf ook al aan dat je niet wil forceren en je geeft aan toch een beetje bang te zijn voor de gewrichten enzo, ik zou het dan dus niet doen. Als je zoontje nu ook graag aan de tafel wil staan, heb je best kans dat hij snel ook wil gaan lopen. Kan je beter dat oefenen met een loopauto, want dat moet hij toch echt helemaal zelf doen. Of oefenen met leren optrekken ofzo, zodat hij er misschien eerder achterkomt hoe hij dat moet doen. Forceren kan je daarmee toch niet, als je kleintje er niet aan toe, doet ie het toch niet ;)

En zo'n loopstoeltje, mensen vinden het vaak makkelijk, je hoeft zelf niets te doen en je kleintje vermaakt zich wel, maar vaak gaan ze daarin ook zo hard dat er ook ongelukken mee gebeuren. Persoonlijk zou ik er dus altijd bij blijven en vooral goed opletten. Dus ervoor opdraaien doe je toch altijd ;).

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, ik ben eruit! Wil voor zo'n baywalker gaan, neem aan dat je daarmee niks kan forceren en ze hebben er langer plezier van dan van zo'n loopstoeltje.
    Ik heb een paar biedingen lopen via marktplaats en desnoods kan ik m ook nieuw kopen voor de sint! ben benieuwd!
    Zo'n loopauto lijkt me ook erg leuk, maar meer voor volgend jaar waarschijnlijk en bovendien hebben we nog een soort van driewieler met duwstang staan dus dat lijkt me net zoiets?
    Bedankt voor jullie reacties!

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier zeer zeker niet het geval... mannetje zat vanaf 6mnd regelmatig in zijn loopstoeltje.. zijn babywalker heeft hij vanaf 8 maanden gebruikt, maar met 10 maanden liep hij.. Die babywalker vind die suf haha

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    OW? :( Maar vindt ie dat zitje dan niet oninteressant nu hij zelf kan lopen? En op zo'n babywalker zitten toch ook nog allerlei activiteiten??

5. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    De walker is ongeremd. Als je kind net gaat staan is dat niet zo handig. Dus als je je kind iets wil geven om achter te lopen is een geremde misschien wel een betere keus. Maar heel goed kan ik het niet bepalen. Ons zoontje vertikt het om er achter te staan of lopen, omdat hij niet wil vallen of zo (ons kleine control freakje, haha).

Het activiteitenpaneel valt erg in de smaak, vooral het deurtje.

6. LovelyDK

Nou hij vindt het zitje ook snel oninteressant maar die babywalker nog meer... plus dat je een geremde moet hebben (dat zijn 9 van de 10 met zo'n activityboard niet) dus hij heeft er 1 van Nijntje waar die verder niet zo heel veel mee kan.

Plus ze moeten echt wel al redelijk goed kunnen stappen willen ze achter zo'n ding aan lopen, anders gaan ze OF veel te hard lopen waardoor ze vallen, OF ze kiepen met kar en al om...

7. LovelyDK

Plus dat het heeeeeeeeel irritant is dat ze met die walker maar kleine stukjes kunnen om vervolgens zichzelf klem te rijden tegen de muur o.i.d. en ze zelf niet kunnen draaien (mijn zoontje nu wel maar eerst niet) dus je bent constant ermee bezig... in zijn loopstoel kan hij botsen, draaien en doorlopen

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Owwww twijfel, twijfel...
    Ik heb zo'n babywalker van chicco gezien (ook van nijntje, maar die hebben weer minder activiteiten erop zitten?) en 1 van v tech, maar heb het idee dat die van v tech toch nog het meest stabiel is, klopt dat? Deze heeft namelijk ook 4 wielen alleen ik weet niet of die ook geremd is??

9. Chantico

Chantico Niet meer actief

Een vriendin van me was geloof ik erg enthousiast van een walker (?) van Nijntje: daar kon je variabele weerstanden instellen.

Zelf hebben we een loopkarretje gegeven toen ze 1 werd. Toen ze m net had had ze grote pret met in de bak klimmen en er weer uit. Superfun! En sinds een tijdje loopt ze er achter. Eerst moest er een doos pampers in voor het extra gewicht, omdat ie anders harder reed dan zij liep. Inmiddels kan ze zonder doos. Ze vindt het prachtig om achter haar loopkar te lopen. En als ze straks echt goed los loopt, kan ie ook nog dienst doen als poppenwagen (zo'n model is het, je kan de duwstang op twee manieren monteren)

Ik ben blij dat we zo'n loopkar hebben als deze ('poppenwagenmodel', maar dan wel goed opletten dat ie stabiel is, want 'echte' poppenwagenkarretjes kiepen heel snel). Zo'n loopkarretje waar je ook op kan zitten lijkt me minder leuk. We kopen er wel ook nog een loopfietsje bij.

Een loopstoeltje hebben we nooit gehad en daar ben ik heel blij mee. Ze miste er heus niks aan en ik hoor vooral verhalen over kinderen die er véél langer in willen dan goed voor ze is, dus ben blij dat wij haar nooit zo hebben hoeven teleurstellen. Plus dat de magie van jezelf kunnen verplaatsen door te leren lopen nu nog gewoon 'onbedorven' is ;)

10. LovelyDK

Hier ook die van nijntje en die kan je idd instellen op verschillende weerstanden, die is wel fijn!

"Ze miste er heus niks aan en ik hoor vooral verhalen over kinderen die er véél langer in willen dan goed voor ze is, dus ben blij dat wij haar nooit zo hebben hoeven teleurstellen. Plus dat de magie van jezelf kunnen verplaatsen door te leren lopen nu nog gewoon 'onbedorven' is ;) "

Dat vind ik onzin sorry dat ik het zeg... als hij na een halfuur ofzo er niet uit wilde was dat zijn probleem, maar dan ging die er toch écht uit! En de magie van zichzelf kunnen verplaatsen door te leren lopen is ook zeker niet bedorven doordat hij al in een loopkar gezeten heeft hoor :(

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hadden zo'n houten loopwagen met blokken voorin.
    Helemaal geweldig! Hij kom nog niet zelfstandig lopen, maar wel continue achter dat ding aan.
    Ik vond het een zeer geslaagd ding ;)

12. Chantico

Chantico Niet meer actief

#32 Chantico, 25 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 okt 2009
    Jij bent dan gelukkig wel zo'n mama die haar kind uit het stoeltje haalt als de tijd op is. Maar ik lees hier zo vaak van mama's die wanhopig zijn omdat hun kind er niet uit wil en dat ze m dan maar lekker wat langer laten zitten...

En dat van die magie en 'onbedorven', daar had ik ook een knipoog achter gezet, hè ;) Maar ook dat is een reactie op de veelgelezen opmerking dat kindjes die zo'n loopstoeltje hebben 'gewoon liggen' zo saai vinden geworden. Misschien zijn dat wel allemaal interpretaties van mama's, maar ik kan me best voorstellen dat een kind dat de 'macht' heeft gekregen om zichzelf doormiddel van een loopstoeltje te verplaatsen en vanuit een zittende houding overal bij te kunnen daar geen genoeg van kan krijgen. Mijn dochter had dat niet en was al superblij toen het haar lukte om van de ene naar de andere kant te rollen ;)
    Ik heb de vorderingen van mijn dochter ook echt wel ervaren als telkens weer nieuwe overwinningen voor haar: opeens kon ze ergens bij of ergens naar toe of nu zelfs op haar teentjes staand over de rand van de tafel kijken! Ze is elke keer zó trots en blij als ze iets nieuws kan wat ze daarvoor nog niet kon, ook dus op éigen kracht achter mij aan komen.
    Persoonlijk denk ik dat loopstoeltjes kindjes een bewegingsvrijheid geven waar ze lichamelijk zelfstandig nog niet toe in staat zijn en die ze ook niet missen zolang ze die niet zelf ervaren hebben. Een beetje 'wat niet weet wat niet deert'. Maar ja, zo werkte het met mijn dochter en ik wil ook wel toegeven dat er grote verschillen tussen kindjes bestaan, dus moet elke mama vooral zelf afwegen wat ze haar kindje wil bieden. This is just my opinion. ;)

13. LovelyDK

Ja maar ik denk niet dat dat anders is voor een kind wat ook in een loopstoel gezeten heeft.. je moet dat koppie van mn zoon zien als hij weer wat geleerd heeft, écht übertrots is hij dan!

Maar er zullen idd genoeg moedrs zijn die hun kind dehele dag in zo'n karretje zetten... dat moet je dus absoluut niet doen!

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, zo denk ik er ook over en dat is waarom ik twijfel over deie verschillende dingen die ze aanbieden. ik ben ook meer voorstander van een apparaat wat niks forceert en waarvan ze pas gebruik kunnen maken als ze zelf lichamelijk er aan toe zijn!
    De verschillende weerstanden van zo'n nijntje karretje klinkt dan ook wel weer heel handig...
    Oei... ga ik voor de meeste activiteiten of voor een karretje met weerstand...:(

15. LovelyDK

Als je het snel wilt gebruiken zou ik er een nemen met weerstand, anders kan hij er nog niks mee... dan gaan ze veel te snel haha

16. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, das waar, haha! Maar als ik op webshops zoek dan lees ik niks over weerstands dingen of remmen? Heeft bijv de babywalker van v tech ook een rem erop zitten?

17. LovelyDK

Druif volgens mij niet...

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou voor als ze net gaan lopen er eentje met weerstand kopen. Wij hebben er 1 van Nijntje en Eva liep er met bijna 9 maanden achter, ging toen ook prima omdat ze er dus volop tegen kon leunen, maar het karretje niet meteen wegschoot. Als ze eenmaal los kunnen lopen, raken ze er wel vaak op uitgekeken, maar dan is het even wegzetten en daarna spelen ze er wel weer mee. Eva loopt al een hele tijd los en de Nijntje loopauto staat op zolder, maar heel soms haal ik 'm naar beneden en dan vermaakt ze zich er weer prima mee! Er zit verder niet veel op hoor, maar ze vindt Nijntje wel heel leuk en vindt het ook erg leuk om achter zo'n wagentje te lopen. Vaak zet ze er een knuffel bij, dat gaat net.

Je moet er trouwens wel telkens bij helpen als ze willen omdraaien, het duurde bij Eva best lang voordat ze goed doorhad hoe dat moest. Maar goed, dat hoort erbij hoor! Als ze nog net niet los lopen willen ze vaak ook constant aan de hand lopen, heel vermoeiend, maar ook heel leuk!

19. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Toch lijkt die me op dit moment wel de meest geschikte optie, want loopwagentje lukt alleen als ze kunnen lopen toch.......

20. LovelyDK

Nadia, zo'n auto is hetzelfde idee als de loopkar dus qua lopen maakt het niet uit! Als ik moest kiezen ging ik absoluut voor een auto en niet voor een loopkar

Deel Deze Pagina