Met sinterklaas/kerst/verjaardag in de aan tocht beginnen de oma's al te vragen wat lize nodig heeft als cadeau. Van de ene oma krijgt ze al een mooie haba pop. Nu vroeg ik mij af een houten loopwagentje of een houten poppenwagen. Poppenwagen zijn 2 vliegen in 1 klap. Of rolt een loopwagentje minder makkelijk?
Mijn dochter heeft beide maar de popenwagen (hier een rieten) ging veel te snel en was te licht. Nu ze beter loopt gaat het wel. De loopkar kon ze wel goed achter lopen va het begin.
Ik denk dat een loopwagen makkelijker is met het leren lopen. Mijn dochter steunde eerst nog heel erg op de loopwagen, die heeft daar een goede constructie voor. Ik denk dat een poppenwagen dan eerder kantelt.
Ons dochtertje heeft een houten poppenwagen. Daar liep ze goed achter voordat ze los liep. Het is wel een laag wagentje, dus wat stabieler dan bijvoorbeeld zo'n rieten wagentje . Zal even een foto zoeken
Het zou idd voor zo'n laag poppenwagen uit hout zijn. Zoals die van haba. De afmetingen zijn gelijkaardig. Enkel de stang komt iets hoger.
Zo 1 heeft ze. Ze heeft er veel plezier van gehad toen ze nog moest leren lopen. Maar ook nu ze al heel goed zelf kan lopen speelt ze er veel mee.
Hier had mijn dochtertje ook zo'n stevige houten poppenwagen. Die stang kon je op twee standen vastzetten. Een stand dat ie niet zo makkelijke kiept en die andere stand als ze goed kunnen lopen.
Voordeel van een loopwagen is dat je die af kan stellen.niet alleen de stang maar ook de wielen. Die van de ikea is leuk en kun je wat in stoppen.