Hoi allemaal. Wij hebben een zoontje van 15 maanden. Sinds een aantal weken is hijopstandig, driftbuien, slaan, zich laten vallen enz... Ik weet dat het bij de leeftijd hoort en wij zijn streng en consequent in dingen die echt niet mogen. Het probleem is is dat hij in de avond pas laat slaapt. Hij is doodmoe, doen ons ritueel maar gaat in bed spoken en uiteindelijk huilen. Het huilen gaat over in hysterisch gedrag. Overdag heeft hij een slaapje, eigenlijk heeft hij er 2 nodig maar slaapje in de middag lukt ook niet terwijl hij echt moe is. Dat krijsen in bed en geen rust vinden vind ik lastig. We zijn zelf nu ook moe en weten niet goed wat we ermee moeten. Hij heeft geen trek want krijgt nog een papje voor het slapen. Hebben lichtje aan op kamer. Hij is druk. Wil van alles. Hij is ook flink bezig met lopen achter koopkar. Hebben jullie nog tips?
Kun je niet proberen ipv 2 slaapjes 1 slaapje te doen midden op de dag? Van 11.30 tot 13.30 ofzo? Dan is de ruk naar de avond niet zo lang. En o.dat hij s middags niet meer wil slapen misschien is hij toe aan 1x slapen.
ZL had rond die tijd ook last van zo'n gedrag. Ik herkende mijn eigen kind niet. Ik heb eerst alles uitgesloten...geen medische oorzaken in mijn geval. Hij sliep sowieso overdag maar 1x. Meestal van 12 tot 3. Is een hele opgave in de ochtend omdat hij dan meestal rond 11u wel moe was. Maar eerder in bed doen betekende ook smiddags eerder wakker en dan is de tijd totdat avond bedtijd te lang. Ik heb er toentertijd ook veel over gelezen en je ziet heel veel dat 'men' zegt dat het een fase is. We hebben 1 maand zware ellende gehad met 's avonds naar bed brengen en slapen. Complete hysterische toestanden met overgeven als eindresultaat. De trick hier was niet zover laten komen dat ZL hysterisch werd. Troosten...maar wel in bed laten liggen en om de 5 minuten langs gaan en zeggen ga maar slapen...mamma is dichtbij als er iets is. Elke avond heel consequent. Toen ik dacht het houdt nooit op...hield het opeens op! Echt tips heb ik niet...maar hou vol! Blijf consequent in alle je rituelen en regels. Het komt echt goed!
Oh god, het is alsof ik mijn eigen kind hier lees. Ik herken mijn duiveltje ook niet zo. Vanavond bij het naar bed gaan was ze ook zo hysterisch, ze kneep , sloeg was helemaal van de kaart. Zijn er meer mensen met ervaring met babyfluisteraar? Sterkte ts , ik weet hoe je je voelt x
Dit hebben wij ook gehad met ons zoontje.. Na zijn naar bed gaan ritueel zijn we eerst in zijn kamer blijven zitten. Gewoon op de grond naast zijn bed. Niet met hem praten oid maar gewoon zitten. En als je licht aan hebt staan kan je een puzzeltje maken of een boekje lezen. Toen dat goed ging, zijn we op de gang gaan zitten (uit zicht). En daarna zijn we wel gewoon beneden gaan zitten en gingen we elke 10 min kijken. En nu gaat het super goed!
Bah de 14 maanden sprong hier was die super pittig en duurde in combinatie met de kiezen 3 maanden. consequent zijn en volhouden is de enige optie. Heel veel sterkte!!
Ik sluit me grotendeels aan bij wat Haailena zegt, alleen zou ik het licht uitlaten. Een kind van 15 maanden is nog niet bang voor monsters en spoken en heeft zo'n nachtlampje nog niet nodig. Het is vooral projectie dat maakt dat ouders denken dat het nodig is . Je hebt best kans dat het nachtlampje juist tegen je werkt en je kindje onnodig wakker houdt. We zijn er allemaal op gemaakt om in het donker te slapen en als je naast je kindje zit, heeft hij geen enkele reden om bang voor het donker te zijn. Wat ik bij mn oudste dochter altijd deed als ik eens wat langer naast haar bedje moest bivakeren, was mn e-reader op zn donkerste stand zetten en zo een boekje lezen, terwijl ik haar handje vast had. Het kostte een paar weken en heel wat uurtjes, maar uiteindelijk is ze een hele goede slaapster geworden.