Loopwagentje voor baby; ja of nee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamaloe26, 28 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
  2. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    mij is verteld dat et slecht is voor de heupjes en voetjes omdat je kindje dan zijn teentje gebrukt om af te zetten en zo kans heeft ook spitvoeten .

buiten dat heb ik er geen ruimte voor dus dat en de eerste reden is voor mij genoeg om er geen aan te schaffen

3. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik heb er eentje maar ze zit er 2keer 5 a 10 minuten in zij gebruikt het wel met haar voeten niet met haar teentjes maar zet ze liever in haar schommelautotje of box en ze speelt daar ook gelukkig heel erg goed ! ze staat ook en probeert in haar box wat stappjes te zetten dus denk niet dat het echt helpt om te leren lopen hoor

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Naar mijn beste weten worden die dingen nog altijd afgeraden ivm met druk op rug en heupen. Ik vind het een raar principe.. laten lopen terwijl ze nog niet kunnen lopen en daarbij.. het ramt tegen al je meubels aan. Nee hier niet in huis gehad en ook nooit overwogen.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier komt/kwam het er niet in, ik vind dat als ze willen lopen het zelf maar moeten leren! En inderdaad voor mijn meubels vind ik het ook geen aanrader.

Maar echt slecht zal het niet zijn als je het 1x per dag 5 minuutjes gebruikt, wel als je je kind er de hele dag inzet. Dat kind ging ook echt als een krab lopen, helemaal niet goed dus.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier wel eentje en onze dochter vindt het heerlijk om er zo'n 10 minuten per dag in te zitten. Lekker door de kamer rijden ermee.. Helemaal leuk! Maar om nou te zeggen dat ik hem gemist had als ik hem bij de 1e niet gekocht zou hebben: nee. Lopen leren ze uiteindelijk toch in hun eigen tempo dus daar voegt het niet zoveel aan toe ;)

7. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeggen, koop er gerust eentje en gebruik hem met mate.
    Dat het slecht is voor de heupjes etc geldt denk ik alleen als je er te lang gebruik van maakt.
    Je hoort ook bijna niemand over de baby's die ik weet niet hoe lang als een pond gehakt in de maxi cosi worden rondgereden, terwijl me dat juist ook heel slecht lijkt...
    Alles met mate wat mij betreft.

8. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Hier hebben we er wel eentje en die kleine heeft er super veel plezier van.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zie het niet echt als oefenen voor het lopen.. Ze hebben een hele andere houding.

Dus dan is het gewoon speelgoed. En als je daardoor teveel op je tenen moet lopen of je heupen verkeerd gebruikt.. Dan is het niet mijn keuze. Het advies is ook max 2x10 minuten per dag ofzo, en je helpt je kind er niet echt mee. Dus dan zou ik het geld aan wat anders besteden ;)

Een kennis heeft zo'n ding. En ipv zelf kruipen/tijgeren, gaat het jochie naar die loopwagen en begint dan te brullen. Terwijl hij dus eigenlijk zou moeten leren dat hij vanuit kruip kan gaan staan en dan ook lopen.. Niet dat die loopwagen zijn volgende stap in motoriek is..

10. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Deze ken ik niet, maar ik heb er 1 die in 3 standen kan, dus Esmée liep ook op dr platte voetjes ipv tenen..

Als je hem er niet al te vaak / lang inzet zal het geen probleem zijn hoor! Esmée genoot er echt van!! :)

11. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Wij hebben er een gekregen toen mijn zoon geboren was. Allebei de kinderen hebben er regelmatig (maar niet te lang of te vaak) in gezeten en vonden het heerlijk. Dit was zeg maar in de periode dat ze goed in de kinderstoel konden zitten totdat ze gingen kruipen. Ze vonden het allebei heerlijk om een beetje mobiel te zijn. Wat dat betreft zijn die loopwagens wel heel leuk.

Maar, ik weet niet of ik bij de tweede er eentje had aangeschaft. Ze vonden het inderdaad allebei leuk, maar vanaf dat ze konden kruipen hebben ze er niet meer ingezeten, het kruipen vonden ze veel leuker. Ik heb dat ding bij allebei hooguit drie maanden gebruikt, 80 euro is dan eigenlijk best veel geld.

Het heeft volgens mij helemaal geen invloed op het lopen. Met lopen moeten ze hun evenwicht leren bewaren en dat hoeft in een loopwagen niet. De fases van kruipen naar staan, stapjes doen en lopen zorgen ervoor dat dat wel goed gebeurt.

12. Karoke

Karoke Niet meer actief

Om te leren lopen is het zeker niet geschikt, ze zouden er eerder later van gaan lopen. Ik denk dat je het ook eerder als extra speelgoed moet zien, maar dan wel speelgoed waar ze lekker mee tegen je meubelen kunnen rammen en niet echt geweldig is voor de rug en heupjes. ;)

Dan zou ik eerder kijken naar iets om achter te lopen. Ons zoontje heeft een vliegtuigje (waar je ook op kan zitten) waar hij heel veel heeft achtergelopen. Dat was zeker wel een hulp bij het leren lopen. :)

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    zolang je het met mate gebruikt kan het geen kwaad.. dus geen half uur aan 1 stuk..
    het is geen hulpmiddel om te leren lopen... de stand van heupen, benen en voetjes zijn gewoon verkeerd in zon karretje.
    idd een karretje waar ze achter kunnen lopen met steun is vele malen beter.
    en vaak net zo leuk :)

14. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Wij hebben voor ons dochtertje een chicco loopstoel aangeschaft toen ze zo'n 6 maanden was. Ze kon toen nog niet kruipen en vond het geweldig om toch zo overal te komen. Ze heeft er tot ongeveer 1 jaar in gezeten. Op de camping hadden we er ook 1. Als wij dan in de tuin zaten, racete zij over detegels door de hele tuin.
    Wij hebben ze allebei op marktplaats gekocht voor €20,-/€25,-. En voor diezelfde prijs ook weer verkocht.
    Die verhalen over dat het slecht zou zijn... Ach, als het echt zo slecht zou zijn, zouden ze wel uit de handel gehaald worden. Zolang je je kindje er niet de hele dag in zet, zal het wel meevallen.
    Je moet inderdaad niet verwachten dat je kindje er eerder door zal gaan lopen. Het is echt voor het plezier.

15. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje heeft er een gehad, hij liep met 10.5 mnd (dus niet later dan gesuggereerd wordt), maar ook niet eerder dan dat hij gedaan zou hebben. Hij heeft er niet veel ingezeten, maar heeft er wel dikke lol in gehad. Hij zat er ook pas in vanaf een maand of 7.
    Maar, ik heb hem van een vriendin gekregen, zelf had ik hem nooit gekocht. Gewoon omdat ik hem te duur vind voor de tijd dat het gebruikt wordt.
    En of het wel of niet goed is, geen idee. Mijn zoontje heeft geen rare stand aan de voeten, geen heupafwijking en geen raar loopje aan over gehouden, dus zal ook wel een beetje meevallen. Want mocht het echt heel slecht zijn voor een kind, zou het dan wel verkocht mogen worden??

16. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het is een risico.. En er wordt meer spul verkocht, waarvan de meningen verschillen over het slecht zijn voor het kindje (zoals een babybjorn, bedrandkussens, of zelfs vitamine D druppels op waterbasis met toevoegingen om het op te lossen etc). Waarvan ik ook niet altijd weet of het nou goed/slecht is.
    Het zal in de meeste gevallen geen kwaad kunnen, maar in enkele gevallen wel.. Als ouder moet je gewoon goed blijven opletten ;)

17. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het niet doen, ik zie er de meerwaarde niet van in. Ze moeten toch zelf leren staan, gaan staan, zitten, lopen, vooruit komen. En als ze zelf nog niet echt staan en vooral in zo'n dingen gaan hangen/zitten, dan is dat niet goed voor de heupjes.
    Doe je het wel, dan zou ik het alleen gaan gebruiken als je kindje er niet meer in hangt, maar zelf blijft staan.

Deel Deze Pagina