Je kan het al wel raden... Ik heb vandaag lekker kunnen poetsen en kunnen zorgen voor mijn kindje van bijna twee maanden. Vanmiddag is een vriendin mijn andere dochter van bijna vier komen ophalen om een stuk te gaan fietsen. Ze wou langs haar moeder om even mijn dochter te showen, prima idee. mijn kindje vind het altijd gezellig om met die vriendin mee te gaan. En het is voor mij ook goed, lekker even de handen vrij en schoonmaken. Haar moeder heeft een hondje, ik heb het niet zo op honden en kleine kinderen! Ik heb ALTIJD gezegd, een hond in de buurt bij kinderen vind ik niet veilig. Honden zijn, hoe lief ze ook zijn altijd dieren. Ze ging toen al tegen me in dat haar hondjes niets zouden doen, en vond me altijd paniekerig reageren bij een hond in de buurt. Dat doe ik ook, klopt. Ik pak haar dan op, of sta er dicht in de buurt. Ook waarschuw ik haar dan, dat ze niet in het gezichtje moet komen, of nooit zomaar een hondje moet gaan aaien! Ze zaten dus samen op een stoel en toen is de hond bij haar komen zitten. Mijn vriendin had tegen mijn dochter gepraat en mijn dochter aaide het hondje en gaf kusjes. OP een gegegeven moment heeft de hond dus IN HAAR GEZICHT! gebeten! Nu ik dus hier zit een aantal uur later pas.. komt bij mij pas de schrik naar buiten. Ze is ingeent en hoeft dus geen tetanus spuit te halen. Maar ze heeft wel twee flinke tandafdrukken van dat beest op haar koppie. Vandaag had ik dus ook nog kraambezoek en mevrouw was best uit haar doen. Pfftt... ik dacht even mijn verhaal kwijt. Geef ik haar een keertje mee, en dan zoiets! Het had mij ook kunnen overkomen. X ik voel me gewoon verschrikkelijk schuldig!
Ach lieverd, daar kan jij toch niets aan doen? Denk zelf dat niemand er feitelijk wat aan kan doen, zoals je zelf al zegt, het blijven dieren. Waarschijnlijk is het hondje ergens van geschrokken ofzo en heeft gehapt. Ben net zo voorzichtig als jij hoor met honden en kinderen, ben zelfsowieso al niet zo'n held met honden eerlijk gezegd Hoe gaat het met je dochter, ze hoefde niet gehecht te worden of zo? Zal wel schrikken zijn geweest voor haar zeg!
Mijn zoontje mag van mij ook niet bij de hond van mijn schoonmoeder in de buurt komen, Die hond is vroeger mishandeld geweest door ander baasje, en der is nooit mee op training geweest. Gevolg hond is niet echt handelbaar, gromt soms al als je er naar kijkt, laat staan aanraakt :S Heeft mijn vriend een keer gebeten omdat we aan het stoeien waren terwijl het min of meer zijn hond was, en hij beet dus eigen baasje, zegt mijn schoonmoeder je weet dat hij niet tegen stoeien kan, ik zo ja zal best, maar dan hoort hij nog altijd mij te bijten en zijn baasje te beschermen. Ben zelf al doodsbang van dat beest :S Zelf hebben we ook een hondje hoor. Daar kun je gelukkig veel mee doen, maar het is en blijft een beest. Bijt hij een keer terwijl er geen logische verklaring voor is, bv dat hij schrok of zoonlief aan staart trok ofzo, dan gaat hij de deur uit... Ook al zou ik hem niet kwijt willen..
nu moet ik dus vanmiddag naar een verjaardag . MET een hondje in de buurt. Mijn dochter wil niet mee! Hopelijk heeft zij geen trauma opgelopen, ik heb haar gezegd dat we wel gaan en dat ik haar vasthoud en de hondjes bij haar uit de buurt houdt. Desnoods komt ze gewoon tegen me aan zitten hoor.. pffttt.. Ik doe dit niet uit eigen belang, maar het is net als een ongeluk met de auto, direct weer instappen! Als het echt niet gaat, ben ik ook direct weer weg...
Moet wel zeggen dat door jou houding naar de hond toe, dat dat je dochter ook schuw voor honden maakt. Door wat je zei, dicht in de buurt te gaan staan als er een hond bij haar is en dergelijke, die signalen zal zij ook oppikken, samen met de reactie hoe jij naar de honden en de situatie bent. Zou hiermee wel oppassen. Ik bedoel hiermee niet dat jij de schuldige bent in het feit dat ze bang is, maar dat dat wel mee kan gaan dragen aan haar gevoel voor hondjes... In combinatie met de gebeurtenis laatst.
Hoi, Schrijf hier nooit mee, maar wil wel ff mijn ervaring delen. Onze dochter is afgelopen zomer gebeten door de hond van mijn ouders. De hond was 7 jaar en nog nooit een vlieg kwaad gedaan! Ik woonde nog thuis toen we m kregen en t was een echte kroelkont. We hadden toen hij kwam al een hond thuis en die was minder knuffelig. Ik zei altijd; als er onder honden ook homos bestaan, dan is hij er 1. Toen Eva geboren werd was ie vanaf dag 1 dol op haar, de andere hond mocht er ook niet bij in de buurt komen, want dan was t grommen. Hij was echt heel erg beschermend naar haar toe. Mijn ouders paste dan ook vaak op en nooit een probleem. Totdat een jaar voor het incident de oudste 2 werd ingeslapen, ze was oud en ziek. Alles leek goed te gaan, maar toch werd de jongste hond iets anders in zijn gedrag. Op een gegeven moment bleef Eva het weekend daar omdat wij iets te doen hadden. En toen is het dus gebeurd. Mijn ouders zaten in de woonkamer en ook de hond was daar...Eva die kwam langs gelopen en wilde hem knuffelen. Mijn moeder riep nog; niet doen Eva! maar was al te laat. De hond viel Eva aan en beet haar in t oor. Gelukkig hebben ze t kunnen plakken, maar ze heeft nu wel een littekentje bij het oor en eentje op haar hoofd. Gelukkig valt het niet zo op. Mijn ouders hebben vervolgens besloten om de hond in te laten slapen. Misschien onvoorstelbaar voor sommige mensen, maar denk eens aan het volgende. Wat doe je dan; plaats je een hond van 7 in het asiel die al een kind heeft gebeten met mogelijke andere gevolgen? Of hou je het en kan je kleinkind nooit meer blijven slapen of kun je zoals mijn ouders gewend waren, nooit meer met de hond ergens heen want stel je eens voor. Eva die was gewend om met honden om te gaan, mijn ouders hadden er 2, wij hebben er 1, mijn schoonzus heeft er 2. Dus ze weet hoe ze ze moet behandelen en ze deed hem echt geen pijn. Gelukkig is ze totaal niet bang voor honden, groot..kelin maakt niet uit. Wel leer ik haar nu dat ze niet zomaar op vreemde honden af mag lopen, want dat ze dat misschien niet leuk vinden. Altijd eerst vragen aan het baasje! Ik zou toch proberen om je dochter langzaam aan weer te laten wennen aan een hond, nu kun je haar idd nog oppakken, maar wat als ze ouder is? Het is heel reeel hoor dat je dochter nu angst heeft, maar door er mee in te gaan ben ik bang dat het alleen erger gaat worden. Neem ze gerust op schoot, maar laat de hond wel bij haar in de buurt....vraag desnoods of ze de hond een koekje mag geven, zodat ze ziet dat het niet zo eng is en niet alle honden haar bijten
Ja, klopt! De vriendin van mij kwam dus mijn oudste terug brengen. VOL overstuur natuurlijk. Ik heb jullie advies opgepakt, ze is niet bang wel voorzichtig.... Wou haar absoluut niet bang maken, alleen waarschuwen dat hondjes ook kunnen bijten.
ik kan hier zo boos om worden, waarom letten mensen toch niet goed op?! wat sneu voor je dochter ik hoop niet dat zij de rest van haar leven bang is voor honden. helaas heb ik mijn hond moeten weg doen doordat het niet ging met mijn dochter, nu ik dit lees ben ik blij dat ik die keuze gemaakt heb. het is echt erg als je kindje gebeten wordt. heeft ze er erg veel last van?
ben het helemaal met je eens! Helaas heb ik het hier zelf ook meegemaakt, de oudste is in haar gezicht gebeten door onze eigen hond. Hij was hartsikke lief maar niet te vertrouwen met kinderen, maar we hadden hem al 12 jaar en je doet zo,n beest niet weg, als je kinderen krijgt. Altijd goed op gelet, maar op een dag, we stonden er zelf bij, onze dochter komt er aan lopen, wil het hondje aaien, hond schrikt en in een reactie bijt hij haar. Kind gillen, man boos, ik boos. Uiteindelijk hebben we in overleg met de dierenarts besloten om hem in te laten slapen......verschrikkelijk, maar onvermijdelijk. Maar wij hebben dr nooit bij andere honden weg gehouden, alleeen geleerd dat ze niet naar vreemde honden toe mag lopen, en ze niet zo maar mag aaien. Inmiddels hebben we een duitse herder, hartsikke lief en echt een sul, maar ik laat mijn kinderen niet meer zonder toezicht met de hond alleen! Maar mijn dochter is er zo gek op, ondanks het bijtincident met de vorige hond!
Ik vind deze opmerking niet helemaal terecht hoor...Soms is er geen aanleiding en het kan heel snel gebeuren, al zit je er met je neus bovenop! Wij hebben zelf ook een hond, schat van een beest, maar onze dochter is NOOIT alleen met hem. Ze mag ook nooit bij hem komen als hij in zijn mand ligt of als hij aan het eten is. We nemen dus zoveel mogelijk voorzorgsmaatregelen. Maar ja, ze loopt wel rond in huis en de hond ook. Moet ik de hond dan in huis aan de riem doen of mijn dochter heel de dag dragen...?
jouw vriendin had in 1e instantie op moeten letten en er voor moeten waken dat de kleine hoe lief de hond ook altijd is niet met het gezicht bij de hond mag, daar worden de meeste honden bang van en uit angst halen ze dan uit, een hond kijkt je normaliter ook niet in de ogen, als jij of je kind dan met het gezicht dicht bij de hond komt is dat voor de hond gewoon heel beangstigend en uit zelfbescherming kan een hond dan inderdaad van zich afbijten. onze hond heeft onze kinderen ook wel eens gebeten, maar altijd met reden om het zo maar te zeggen en door onze fout heeft dat kunnen gebeuren. zo is het een keer gebeurt dat de hond oorontsteking had en wij haar lekker met rust lieten maar vergaten tegen de kinderen te zeggen dat ze bij de hond vandaan moesten blijven omdat deze niet lekker is en ze dus snipte toen de middelste toch en misschien wel juist omdat ik het zei naar de hond toe ging terwijl deze veilig in haar eigen bench lag. precies hetzelfde als de hond een bot heeft (krijgt ze 1x per 2 wkn, per maand) dan moeten de kinderen ook bij de hond vandaan blijven, en doe dan ook de benchdeur dicht als ze er mee in haar bench ligt, maar ja met de jongste nu helemaal geen erg in gehad dat zij zelf de bench open kan maken en juist ze maakte de bench open en de hond snipte opzij en ja hoor in het vingertje met gehuil, gekrijs etc. dingen dus waar wij verantwoordelijk voor zijn te zorgen dat het niet kan en mag gebeuren. de hond zit wel eens bij me en dan loopt de kleine los, die wil dan wel eens met haar hoofd naar de hond, en altijd houd ik mijn hand bij zijn hoofd, en duw ik haar hoofd weg zodat ze niet met haar gezicht bij de hond kan, want dat hoort gewoon niet. ik ben van mening dat sommige mensen een hond te snel laten inslapen, of dat de enige optie is die er is als een hond gebeten (gesnipt) heeft. er zijn ook mensen zonder kinderen die graag een hond willen daar kan een hond ook heen, als jij bij het asiel komt en zegt hoe en wat zullen ze die hond niet aan een gezin meegeven met kinderen etc en vermelden dat de hond een kind gebeten heeft en daar beter bij uit de buurt kunnen blijven. ik ben dan ook fel tegen op het laten inslapen van een hond als deze gebeten heeft. vaak zien mensen het moment zelf net even niet of alleen het bijten zelf, maar niet wat daar aan vooraf gegaan is, en is de hond daar de dupe van. @ts, jij heel veel succes met de kleine meid, en ik kan alleen maar hopen dat ze nu niet haar hele leven bang zal blijven voor honden, maar jij zou haar toch moeten proberen te stimuleren wat de omgang met honden betreft, als jij angstig blijft, geef je dat ook aan haar mee terwijl dat helemaal niet nodig is, het is heel natuurlijk om je kind mee te geven dat het altijd voorzichtig moet zijn bij honden, sowieso nooit geen vreemden honden aaien etc maar te angstig is ook niet goed, dat ruiken honden en dat werkt ook op honden weer averechts en daar kan je kleine dan later ook weer de dupe van worden. succes
hier benik het helemaal mee eens! wij hebben het met onze hond een tijd aangekeken maar die viel echt zonder reden gericht onze dochter aan. maar dat betekend niet dat je zo'n hond moet laten inslapen! wij hebben onze hond herplaatst bij een vrouw alleen en dat gaat super, er komn daar ook geen kinderen over de vloer. ik vind het te triest voor woorden hoe snel mensen een hond laten inslapen of weg doen. ik kreeg gister te horen dat mijn zwager weer een pup heeft, dit is zijn 4de hond de andere 3 heeft hij zonder goede reden zo weg gedaan. ik ben benieuwd hoelang deze welkom is, daar kan ik dus ook heel boos om worden.