Hallo allemaal, Ik zit een beetje in dubio en spanning. Ik ben al 10 jaar regelmatig ongesteld en slik niet de pil. Ik weet dus altijd precies wanneer ik ovuleer, wanneer ik weer ongesteld wordt ed. Mijn cyclus is altijd precies 28 dagen. Mijn vorige ongesteldheid kwam plots 4 dagen te vroeg. Het was wel een normale ongesteldheid dus ik ben er verder niet te veel mee bezig geweest. 10 dagen later werd ik echter opgeschrikt doordat er weer een ongesteldheid optrad. Deze was niet zo heftig als normaal en stopte ook weer na 1 dag. Ik ben gaan rond speuren en begon mij af te vragen of dit een innestelingsbloeding had kunnen zijn geweest. Ik testte echter een paar dagen daarna negatief. Mijn borsten doen wel enorme pijn en zijn ook groter als ooit tevoren. Normaal heb ik dat alleen voor mijn ongesteldheid maar alles lijkt nu zo door de war dat ik niet meer weet wanneer ik nou weer ongesteld moet worden. Misschien is het nog te vroeg geweest voor testen, maar aangezien mijn borsten zo zijn veranderd had een test qua hormonen positief kunnen zijn geweest. Iemand hier ervaring mee? Groetjes
Hoe lang is die innestelbloeding (het kan ook heel goed een ovulatiebloeding zijn geweest trouwens!) nu geleden? Vanaf innestelbloed maak je HCG aan, dus vanaf een dag of 4 na innestelbloeding zou je toch licht positief moeten testen. En anders zou het zoals gezegd ook een ovulatiebloeding kunnen zijn geweest. Dan zou je je menstruatie kunnen verwachten ongeveer twee weken na die bloeding. Symptomen ontstaan door HCG, dus als je duidelijke symptomen hebt zoals je schrijft, zou dat wel zichtbaar moeten zijn op een zwangerschapstest. Overigens zeggen symptomen vaak helaas niks. Ze houden je vaak gigantisch voor de gek. Veel vrouwen voelen elke ronde van alles en in de ronde dat ze zwanger bleken, voelden ze niks bijzonders. Dus nogmaals testen. Hoop dat je zwanger bent!
De bloeding is 6 dagen geleden en vanochtend negatief getest. Het had qua periode inderdaad eerder mijn ovulatie kunnen zijn geweest. Ik heb dit alleen nog nooit gehad! Ovulatiepijntjes worden ook vaak beschreven als steekjes en dit was echt een menstruatie gevoel met bloedverlies alleen dan maar 1 dag!
Innestelbloed komt trouwens vaker niet dan wel voor. Het is niet iets wat standaard voorkomt bij het ontstaan van een zwangerschap in elk geval. Hier nooit innestelbloed gehad. Bij beide zwangerschappen niet.