Dag meiden, eerder plaatste ik hier al een topic over mijn zwangerschapstesten, die maar zo licht bleven. Uiteindelijk zijn ze nu wel aan het oplopen/knallen, maar omdat ik me zorgen maakte heb ik HCG mogen prikken. Bij 4.4 wk stond de HCG waarde op 286. Vandaag, bij 5.0wk (72 uur na de eerste bepaling) staat de waarde op 601. Dus eigenlijk precies een verdubbeling in 72 uur... De gynaecoloog is erg voorzichtig en vindt dit vrij lage waarden voor een goede zwangerschap... Ze had liever gezien dat ze in 48u waren verdubbeld en nu dus zouden uitkomen rond de 900. Op internet vond ik deze HCG calculator: https://www.babymed.com/tools/hcg-calculator Als ik mijn gegevens daarop invul, volg ik zo'n beetje de ondergrens. Ik vind het maar spannend... Ik ben bekend met miskramen, dus ik hou mijn hart een beetje vast... Ik ben erg benieuwd of er meiden zijn die ook niet zulke hoge waarden hadden maar toch een goede zwangerschap hebben gehad! Wat waren jullie HCG waarden? Ik moet nu afwachten tot 5 april, dan heb ik mijn eerste vroeg echo....
Vanwege PCOS enorm veel buikkrampen gehad mocht naar het ziekenhuis, de pijn bleek van een enorme cyste maar mijn waarde zat op 768 op 5 weken. Scheelt niet veel met de jouwe. En de baby zit er nog prima...
Lijkt mij prima waarde. Hij is keurig binnen de gestelde tijd gestegen. Ziekenhuis was in eerste instantie ook niet tevreden ondanks de mooie verdubbeling. Ze vonden het te laag, maar inmiddels ligt er nu een meisje van 3 weken in mijn armen. Dit was mijn waarde. 11dpo 23 15 dpo 87 17 dpo 242 22 dpo 1562 26 dpo 5511
Ik ben nu 6.5 weken, 3 dagen geleden weer een echo gehad en over een anderhalf week mag ik weer terug komen... om de cyste in de gaten te houden (maar het is heel fijn die kleine te zien groeien hihi)
De laatste keer geen bloedtest gedaan, maar op de echo ziet het er goed uit voor toen nog 6 weken. Helemaal op schema, maar helaas nog geen kloppend hartje, maar volgens de gyn.... Zou het met een paar dagen verschil kunnen maken, dus als ik nu een echo zou krijgen dat er dan wel een kloppend hartje te zien is... maar geduldig de anderhalve week afwachten.