Hoi! Ik heb altijd dorst. Werkelijk altijd. Ik loop al jaren met een flesje water bij me en heb in die periode wel vaker mijn bloed laten controleren. Geen diabetes. Nu ik zwanger ben heb ik NOG meer dorst. Iedereen blijft maar tegen me zeggen dat het wel suiker moet zijn, omdat dit echt een symptoom is. Is dat ook zo? Heb je ook echt meer dorst als je last hebt van zwangerschapsdiabetes?? Ik ben tot nu toe 1 keer geprikt (niet nuchter) en het was 4.9. Dat is natuurlijk een momentopname, vandaar dat ik het hier vraag. Dan kan ik even aanvragen om het nog een keer te laten nakijken! Liefs, Janneke
Zw.diabetes meten ze rond je 28ste week in de zwangerschap. Als je twijfels hebt, zou je gewoon aan je verloskundige kunnen vragen of ze je daarop willen testen, mochten ze dat al niet van plan zijn. Ik heb zelf niets gemerkt van m'n zw.diabetes, was nogal een grote shock toen ik hoorde dat m'n waardes toch echt te hoog waren.
Ik heb zwangerschapssuiker en lig nu voor de tweede keer in ziekenhuis met uitdroging. Komt ook wel door spugen, maar ben ook niet echt een geweldige drinker. Ik heb ook niet echt dorst.. maar als ik dorst heb, dan drink ik heeeel lomp.. Dus voordat je jezelf gek maakt, kan je altijd even aan de verloskundige of gyn vragen of ze even je suiker willen testen. Zelfs de huisarts doet dat.. Succes!!!
Heb zw. diab. gehad en ik had ook niet meer last van dorst. Maar als je het niet vertrouwd vraag je je vk toch of ze je nog weer wil prikken. Maar je lichaam is nu harder aan het werk dit kan ook de reden zijn dat je meer dorst hebt.
ook hier zeer waarschijnlijk zwangeschapssuiker, moet nu 7x per dag een vingerprikje doen om een curve bij te houden voor de glucose waarde per dag verspreid. Maar ik heb ook niet meer dorst als normaal, drink gewoon hetzelfde ben helemaal geen grote drinker, maar je kan altijd aan je VK vragen of ze een testje willen doen. succes!
Hier wel meer dorst als normaal. Liters en liters. Ik heb zwangerschapsdiabetes sinds week 9 van mijn zwangerschap. Een niet nuchtere waarde van 4,9 is heel erg mooi. Maar het kan nooit kwaad om bij twijfel nog eens je waarde te laten controleren.