Onze dochter is nu 10 maanden, een hele vrolijke dame! Alles gaat hartstikke goed...maar ze heeft er nog steeds een hekel aan om een tijdje op haar buik te liggen. Ze doet het wel, eventjes, beentjes spartelen dan ook alle kanten op. Maar na een tijdje is ze het zat en komen de tranen. Ze zit al wel en kan zich ook wel laten zakken op haar buik en dan begint het weer opnieuw. Ook trekt ze zichzelf op, staat af en toe al in de box of zit op haar knietjes. Sinds enkele dagen, pakt ze onze vingers vast, trekt zich op tot staan en gaat wandelen. Ik heb echt het vermoeden dat ze dus niet van plan is te kruipen, ze vindt het echt helemaal niks. Ergens hoop ik natuurlijk dat ze het nog wel gaat doen, maar tja, ik vergelijk toch met de oudste en die kroop echt wel met deze leeftijd. Binnen 2 maanden liep zij ook al. Zou de jongste dan het kruipen overslaan en meteen gaan lopen? Of eerst lopen en dan kruipen. Het lijkt me zo beperkend dat ze niet kruipt. Haar wereldje zou er een stukje groter van worden... Wie heeft hier ervaring mee? Tips voor het kruipen te stimuleren heb ik al veel gehad en geprobeerd maar tot nu toe zonder succes, het interesseert haar echt niet! Maar tips zijn natuurlijk altijd welkom
Het is voor de ontwikkeling natuurlijk wel beter, maar ik heb ook nooit gekropen en ik geloof niet dat ik daar iets aan over gehouden heb Gewoon lekker laten gaan, als ze wil lopen loopt ze toch wel. Meer dan kruipen stimuleren kan je niet doen.
Ik heb zelf nooit gekropen en mijn dochter vind het 'proberen' ook maar niks, ze word ontzettend snel kwaad.. Ik leg dr wel vaak op dr buikje, geloof dat je niet (veel) meer kan doen..
Tja...Emma is nu "al" 10 maanden en vindt het nog steeds niks! Vanmorgen ook dikke tranen en ze lag me wanhopig aan te kijken
Hier was heet eerst langs de tafel lopen, heel kort heeft ze gekropen en daarna los lopen; met leeftijden: langs de tafel lopen 8,5 maanden, kruipen 10 maanden, los lopen (en dan echt en niet een paar stapjes) 13 maanden. Miss. doet je dochter het ook wel zo. Nu vind ze het soms nog leuk om te kruipen met haar neefje die kruipt, gaan ze samen de kamer door, haha
Hier thuis hebben wij geen van 3e gekropen. Of Yara dat gaat doen vraag ik me ook echt af! Ze is ook niet een buikligger geweest, vind het maar niks. Ze kan wel rollen maar heeft er gewoon helemaal geen zin in! Ze kan nu zitten (nog niet uit zichzelf) en wil verder alleen maar staan! (maar dat gaat ook nog niet zelf) ze wandeld aan mn handen de hele kamer door en vind dit geweldig! Dus of ze ooit nog gaat kruipen... Ik hecht er ook geen waarde aan hoor, kan dan enkel denken : ach, heb je van je moeder en alles is goed gekomen
Grappig! Ik liep zelf los met 10 maanden en rond de 12 maanden ging ik pas kruipen Onze dochter gaat sinds een week of wat zelf staan en probeert wat stapjes te zetten aan rond de tafel (wil nog niet helemaal) Aan je hand loopt ze gewoon mee (en dan straalt heel dat kopje) Kruipen kan ze wel bij mijn ouders maar hier doet ze het nooit.