Hoi! Mijn zoon van nu bijna negen maanden slaapt overdag, vanaf ongeveer 6 maanden, erg weinig, terwijl hij het wel nodig heeft! Hij wordt standaard na 3 kwartier wakker en valt niet meer in slaap. Ook niet met behulp van een speentje. Ik heb van alles geprobeerd zoals laten huilen, aai over de bol etc. Ook is hij nog steeds vroeg wakker s'morgens. Afgelopen nacht werd hij zelfs 4 keer wakker! Dat zijn we niet gewend van hem, hij slaapt normaal gesproken van 19-05.30/06.00 uur. Ook al geprobeerd om de fles direct te geven s'morgens en hem dan weer weg te leggen, maar hij gaat dan echt niet meer slapen. Overdag gaapt hij ontzettend veel en wrijft veel in zn ogen, maar leg ik hem op bed dan zet meneer het op een krijsen! Hij kruipt nog niet, rolt wel veel en is best druk in zn doen en laten. Ik heb nog geen ritme, en ik krijg het ook niet voor elkaar om een goed ritme te krijgen. Ben ik nou hier de enige in? Iemand nog tips? Doe ik iets verkeerds? Het maakt mij erg onzeker Zal het straks beter gaan als hij zichzelf lichamelijk meer gaat inspannen, zoals bijv met kruipen? Ons schema: Tussen 6.00-07.00 uur wakker, dan fles 210/7 + 2 scheppen ontbijtgranen 08.30-9.15 uur slapen 10.00 uur fruit, rijstewafel, water 11.00 uur 1 boterham 12.00 uur fles 150/5 13.00-13.45 uur slapen 14.30 uur yoghurt/koekje/water of diksap 16.00 uur 20 min slapen als ik geluk heb 16.30 uur warm eten 18.45 uur fles 210/7 + rijstebloem Ik hoop dat jullie nog tips kunnen geven of ervaringen kunnen delen.
Als je hem nu om 12 uur eens een iets grotere fles geeft zodat zijn buikje voller zit? Welke voeding krijgt hij? Kan het zijn dat het voor 's nachts niet genoeg vult? Hoe laat gaat hij 's avonds naar bed? Meer dan dat kan je denk ik eigenlijk niet doen. Ons zoontje van 6 maand slaapt 's ochtends een uurtje en 's middags 1,5. Ook niet meer dan dat.
Hij gaat s'avonds rond 19 uur naar bed. Hij krijgt flesvoeding. Wat zou ik s'avonds anders kunnen doen dan qua voeding? S'middags drinkt hij niet meer dan 150/5. Heb in dit flesje ook al pyamapapje toegevoegd, maar dat hielp ook niet, dus nu alleen melk.
Heeft hij misschien ergens last van dat hij niet goed slaapt? Ons zoontje heeft ook heel lang slecht geslapen maar dat gaat nu goed (had zn nekwervel vast zitten)
Als hij niet meer wil drinken dan kan je het er moeilijk in dwingen natuurlijk. Dus 's middags kan je dan niets aan doen. Welke flesvoeding krijgt hij? Sommige kindjes hebben voor 's avonds net even een wat meer vullende flesvoeding zoals Forte nodig om op door te kunnen slapen (eerst overleggen met je cb). Is hem iets later in bed stoppen geen optie? Misschien als hij een uurtje later naar bed gaat dat hij zo moe is dat hij wel de hele nacht doorslaapt?
Denk dat je kwa eten ook gewoon goed zit. Hier een nog kleinere slaper als ik dat zo lees. Julia gaat om 18.00/18.30 naar bed en slaapt dan tot 6.00/6.30. Als we haar in bed nemen kan ze gaan slapen tot half 8. 8.00 uur fles (180 +6) 10.30 fruit dan dutje als we geluk hebben een uur maar meestal is het maar half uurtje 13.30 fles (180+6) 17.00 warm eten + yoghurt 18.00/18.30 fles (180 + 6) maar die drinkt ze de laatste dagen vaak niet leeg) slapen Emma (oudste dochter sliep meer) was wel wennen dat Julie veel minder slaapt. Kan je hem anders in de wipstoel heen en weer wiegen? Dat hielp hier eerder wel vaak. Dat had ik liever nog dan dat ze niet sliep en ze zich vervelend voelde. Moet zeggen dat we Julia nu soms wel even laten huilen. En dat helpt wel. Dan is ze even boos lijkt wel en dat moet afzakken en dan valt ze in slaap (it is meestal s avonds later word ze even wakker tussendoor) Misschien zit hij ook wel in een sprong. Heeft hij weer vele nieuwe dingen geleerd.
Hier sliep en slaapt zoontje ook altijd erg weinig. Mag tegenwoordig blij zijn met 1 keer 1 uur a 1,5 uur. Kan je niet proberen om hem sochtends rond 10 uur op bed te leggen en dan begin van de middag wat later? ik doe namelijk rond 10 uur en daarna rond 2 uur....dan is de middag niet zo lang voor hem. Ik probeer nu over te gaan naar 1 slaapje maar omdat hij zo kort slaapt is dit niet makkelijk.
Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om hem later in bed te leggen. Hij is dan zo moe! Dat lukt dus gewoon niet! Osteophaat heb ik ook al aangedacht, misschien moet ik maar gewoon eens een afspraak maken. Als het niets is, dan heb ik dat ook tenminste geprobeerd. En andere voeding, tja avondpapje met biscuit dan? Zag ik ook in de winkel staan. Over het algemeen slaapt hij s'nachts wel goed, hij is alleen zo vroeg wakker. Toevallig afgelopen nacht veel wakker, maar hij is ook een beetje verkouden.