Bij papa en mama in bed slapen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ellenlu, 27 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellenlu

Ellenlu Lid

28 aug 2015
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon van 5 maanden word de laatste tijd vaak rond een uur of 4 wakker. Eerst konden we hem een speen geven en dan sliep hij daarna rustig verder. De laatste weken komt het steeds vaker voor dat hij onrustig blijft. Zolang dat iemand bij hem blijft is het goed maar als we de kamer uitlopen begint hij weer te huilen. Dus tegenwoordig leggen we hem vaak bij ons in bed zodat we zelf ook nog een beetje nachtrust hebben.

Nou hoor ik vaak dat je baby's onder een jaar niet kunt verwennen. toch ben ik bang dat hij hier een gewoonte van gaat maken en daar zitten we ook niet op te wachten. Hebben meer mensen hier problemen mee? Zal het beter zijn om hem toch maar een keer te laten huilen?

2. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik zou elke keer het bedje proberen, en anders bij jullie in bed. Het is waarschijnlijk een fase en op een gegeven moment als je hem in bed legt dan blijft ie gewoon slapen.
    Onze dochter heeft ook wel eens een enkele keer tegen me aan in bed gelegen en in de draagdoek, maar vaak in haar eigen bedje. Ze slaapt ook wel eens in haar buggy of autostoel. Ze zijn inderdaad nog niet te verwennen, zeker niet onder de 6 maanden. In fases hebben ze je gewoon nodig, kan je t beste maar aan toegeven, dat is t fijnste voor jullie allemaal ipv laten huilen denk ik ;)

3. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Dochter heeft tot 6/7 maanden standaard bij ons geslapen en slaapt nu (14maanden) prima in haar eigen bed. Als ze een slechte nacht heeft pak ik haar nog steeds bij ons.
    Op deze leeftijd hebben ze dat echt nog niet door dat ze het bewust gaan doen.

Laten huilen zal ik nooit doen. Dat doe ik nu sinds een maand heel sporadisch, als ik weet dat ze te moe is om in slaap te vallen en ook bij ons haar draai niet vindt. Dan laat ik haar in bed en huilt ze soms een paar minuutjes om dan in slaap te vallen. Als ze blijft huilen of harder gaat huilen haal ik haar gelijk weer op. Maar dit dus pas sinds ze ouder dan een jaar is.

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik denk dat het het beste is als je je gevoel volgt. Mensen hebben allerlei theorieën over verwennen. De ene keer kun je ze tot 3 mnd niet verwennen, een ander zegt tot 6 mnd, weer een andere zegt tot een jaar.

Mijn ervaring is dat het prima is om te doen wat werkt. En ik heb mijn zoon nooit aan een afleer-schema moeten onderwerpen om hem weer in zijn eigen bed te krijgen. Het ging altijd vanzelf. Op een gegeven moment voel je vanzelf aan wanneer je kindje wat meer afstand aan kan.

Mijn zoon sliep de eerste weken alleen bovenop ons en een paar uurtjes 's nachts in zijn wiegje. Toen hij 1 was sliep hij alle slaapjes in zijn eigen bedje en met tandjes/verlatingsangst/drukke dagen kwam hij wel eens halverwege de nacht bij ons. En nu is dat nog zo. Dan een paar weken horen we hem niet en dan weer een week of wat kruipt hij na 4en bij ons in.

Het gaat erom wat je zelf fijn vindt! Voordat ik dit accepteerde worstelde ik ook met 'wat wel en niet hoort'. Het had me veel frustratie gescheeld als ik wist wat ik nu weet en dat is dat het vanzelf weer voorbij gaat. Dus daarom vertel ik je nu dit.

Geniet maar van je lieve dropje naast je, voor je het weet smeren ze hun eigen boterham en zeggen ze: "Mam, ik ben moe ik ga naar bed. Doei!"

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik zou hem op deze jonge leeftijd zeker nog niet laten huilen. Hij heeft jullie gewoon echt nog nodig en langdurig huilen zo jong is niet goed voor de ontwikkeling van zn hersentjes.
    Tegelijkertijd kan hij zeker al wel aan dingen wennen. Als je hem elke dag bij je in bed laat, zal hij hier aan wennen. Dat betekent natuurlijk niet dat je dit niet meer kan ontwennen, alleen dat je er wel vanuit moet gaan dat je daar straks misschien ook een beetje energie in zal moeten steken als je pecht hebt.
    Kun je hem niet troosten in zn eigen bedje. Zachtjes aaien, speentje geven enzo?

Als ik echt helemaal kapot was legde ik mn dochter ook wel eens lekker bij me in bed, maar ik probeerde dit om bovenstaande reden niet iedere dag te doen.

6. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Hoi,

Wij hebben dat ook gehad met onze zoon.
    En elke keer dat hij ging huilen kwamen we even bij hem en gingen weer weg. Dan ging hij huilen en 5 min later kwamen we weer. Enz enz.
    Dit hielp heel goed.
    Op een gegeven moment was het weer over.

7. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Wij hebben heel bewust gekozen voor max 5 min zachtjes huilen. Was t langer dan 5 min of werd t krijsen dan boden we nabijheid.
    Hij heeft de eerste 2 weken op ons geslapen, daarna 4 weken tussen ons in. Daarna in eigen bedje op onze kamer en bij verdriet weer tussen ons in. Vanaf 7 mnd naar eigen kamer en altijd tussen ons in bij onrust snachts. Sinds hij ruim 10 maanden is slaapt hij zonder problemen hele nacht door in eigen bed.

Ik geloof in nabijheid en troost bieden als ouders zodat het kind zich veilig voelt. Maar dat past bij ons en bij ons kind.
    Mogelijk past bij andere kinderen de 5 min huilmethode.
    Doe wat voor jou goedvoelt bij jouw kindje.

Wel 1 ding: het langdurig laten huilen (crying out) zonder dat je terugkomt als ouder is bewezen slecht voor de hersenen, het hele stress systeem raakt dan overbelast. Kies daar dus niet voor!

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113
    Hier ligt zoon op een paar cm afstand van mij, in een co sleeper.
    Als hij snachts wakker word schuif ik hem tegen me aan en slapen we weer verder (als hij geen honger heeft)
    Voorlopig zal dat nog wel zo blijven :)
    De oudste komt ook nog wel eens bij ons liggen snachts en mn andere zoon slaapt ook wel eens bij ons als hij snachts wakker word.

9. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Gewoon lekker doen waar jullie je het beste bij voelt. Onze dochter wordt bijna 1. Maar als ze ziekjes is, gedroomd heeft of een hele drukke dag vol prikkels heeft gehad en ze wordt s'nachts huilend wakker en blijft huilen nadat we bij haar zijn geweest om haar speen terug te doen dat mag ze gewoon lekker tussen ons in komen liggen.
    Ze wordt daar rustig van en valt dan vrij snel in slaap.

10. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Die vraag heb ik maanden geleden ook gesteld hier vanaf de geboorte een drama tot en met 3 a 4 maanden heeft hij in zijn wiegje naast ons bed geslapen van 4 tot 6.5 maand bij mij in bed (man andere kamer) het was of 1 uur slapen en in zijn eigen bed of 3/4 uur slapen bij mij in bed dus die keuze was gauw gemaakt. Met 6.5 A 7 maanden slip hij in zijn eigen bed op zijn eigen kamer tot 12 - 2 uur daarna bij mij weer in bed op een gegeven moment wilde hij niet meer in het grote bed hij maakte er een feestje van. Toen hebben we besloten Dat hij op zijn kamer moest blijven. Dat ging ook niet met slag of stoot maar hij slaapt nu sinds 1.5 week door! Om half 6- half 7 word hij wakker en mag hij nog even in het grote bed om te knuffelen. Dus kan je een baby verwennen om bij je te nemen? Nee ik vind absoluut van niet.

11. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik geloof ook niet in verwennen! Ik noem het eerder ingaan op de behoeften & noden van je baby

Dochter heeft de 1ste maanden moeilijk geslapen.. De 1ste 5 maanden sliep ze in haar wieg naast ons, daarna op haar eigen kamer.
    Maar ze werd vaak 's nachts huilend wakker, geraakte niet meer in slaap (Ondanks tutje, troosten, flesje) en uiteindelijk namen we haar bij ons in bed. Dan sliep ze vrijwel meteen als een roosje en zo hadden wij ook onze slaap

Deel Deze Pagina