hallo, mijn dochtertje is geboren met redelijk wat haar, al snel krijg ze zo'n kale plek op haar achterhoofd, dat is normaal want ze ligt en draait veel met haar hoofd. nu is ze bijna 5 maanden en krijgt ze ook een kalige plek bovenop haar hoofd, in haar bedje en in de wagen liggen ook best wat haren steeds. je kan nu over heel haar hoofd ook goed de hoofdhuid zien terwijl dat eerst niet zo was. betekend dit nou dat ze kaal word of wordt het straks weer voller?
Ik zag bij Ymke vandaag ook een kale plek boven haar hoofd. Daar kan ze echt niet op liggen, dus ben benieuwd. Haar komt vanzelf weer als ze gaan zitten en staan!
No worries dames... groeit allemaal weer terug. Het haar dat ze nu verliezen is 'nesthaar' en daar komt normaal haar voor in de plaats.
@acire: is dat niet eh.. uitvallen van babyhaar dat vervangen word door echt haar straks? kan me voorstellen dat het er wat gek uit ziet overigens
ja ik wist niet dat het uitviel, of nooit aan gedacht eigenlijk. ik was in de veronderstelling dat dat dikkere haar kwam en dat het nesthaar dan verdwijnd. nu ik dit typ vind ik het nogal dom om dit gedacht te hebben volgens mn moeder was mijn zusje ook ineens kaal, maar dat is me helemaal niet opgevallen, zij heeft lichtblond/wit haar en daar zag je het niet goed. met het donkere haar van m'n dochter valt het veel meer op. ik hoop dat er snel nieuw haar voor in de plaats komt. het stond haar zo leuk en ik was er helemaal trots op dat ze speltjes inkon haha
Het schijnt ook niet bij elke baby uit te vallen. Bij Eva zie ik nog geen haarverlies, het wordt alleen maar steeds langer en valt bijna voor haar oogjes. Ik hoop natuurlijk ook dat het niet alsnog uit gaat vallen . Wel is het haar dat na de geboorte is gaan groeien, veel lichter dan het haar dat ze al had. En bij Eva begint er trouwens onder haar haar nu ook haar te groeien, klinkt een beetje raar maar is echt zo. Dus misschien dat dat wel door gaat groeien. Ze heeft nu best wel dun haar, misschien wordt het dan wat voller.
Ha ha, mijn meisje had op een gegeven moment zo'n oude mannenkop. Bovenop kaal, en de rest wel haar. Maar na een paar weken groeide het weer aan, en nu is het haar bovenop haar hoofd des te langer. Komt goed!