welke inbakerdoek/zak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door odet, 22 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. odet

odet Niet meer actief

mijn kleintje slaapt nu al zo'n 8 weken (ongeveer) in een pacco doek.
    hij kan echt niet zonder.
    maar omdat we toch een keer moeten gaan afbouwen, moet ik eens uit gaan kijken naar een doek waar hij minder strak ingebakerd zit.
    graag ook 1 waar hij in een later stadium zijn armpjes 1 voor 1 uit kan doen.

welke doek kan dat?
    ik heb de tinnynanny (zoiets) gezien, maar dat is maar tot 3 maanden.

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
  3. Jane1972

Jane1972 Actief lid

16 aug 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    @minimuisje: ik heb de bakerzak 'piep'. Weet jij - of iemand anders - toevallig de wasinstructies van zo'n bakerzakje? Ik kan het nergens vinden.

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik heb hem zelf maar kort gehad, was hier geen succes maar ik deed hem op 30 graden wassen en daarna ophangen voor te drogen...

5. odet

odet Niet meer actief

ja,doeken moet op 30 graden.

6. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    hier ook de pacco doek gehad bij onze dochter Anique.
    Afbouwen kan wel hoor, gewoon een armpje niet onder het klitteband doen en dan de buitenste omslag er omheen. Werkte hier wel goed....... Al moet ik erbij zeggen dat het afbouwen hier binnen 2 dagen gelukt was......
    Voor onze Marthijn hebben we nu een swaddle me (de pacco werd te klein en er moest iets groters komen), ik vraag me af hoe we dat gaan afbouwen. :(

7. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Afbouwen kan je ook doen door bij het beste slaapje de doek een keer weg te laten en dit een paar dagen volhouden tot het goed gaat. Dan weer 1 slaapje eraf en paar dagen de tijd geven. Zo bouw je het langzaam af. Dit adviseerde de pacco verkoopster/cb medewerkster mij, maar Luc is na een inenting in 1 keer gestopt dus hoe het werkt weet ik niet.

8. odet

odet Niet meer actief

ik heb gemaild met een adviseur van de pacco en die zei dat ik dus gewoon 1 armpje niet in de klitteband moest doen.
    stom dat ik daar niet aan heb gedacht.
    maar, dan gaat ie zich toch uit de buitenste doek wurmen?

ik kan niet zomaar 1 heel slaapje de doek weglaten.
    het beste slaapje is de nacht en ik heb een keer gekeken vorige week (toen sliep hij zo vastna het voeden dan ik hem zo in bed heb gelegd) en dat was echt geen succes.
    hij is heel erg onrustig en slaat zichzelf letterlijk wakker.

9. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Www.puckababy.nl ideaal ding, niet zo strak en toch een beschermd gevoel. Je hebt0 tot 3 maanden en 3 tot 6 maanden

10. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Als hij er echt klaar voor is zal hij zich niet uit de doek wurmen maar gewoon lekker gaan slapen. Weet je wel zeker dat hij er al aan toe is om hem niet meer in te willen bakeren?
    Verder kan het van week tot week verschillen of het wel of niet lukt. Een week voordat we gestopt zijn met inbakeren had ik het ook nog geprobeert en ging Luc echt niet slapen. Week later zijn we er zo in 1 keer mee gestopt. Let dus goed op je kleintje of hij echt al zonder zou kunnen. Zo niet wacht dan gewoon nog even.

11. odet

odet Niet meer actief

ik doe het in overleg met de ka en de fysio, dus dat zit wel goed.
    en het blijft toch ook een beetje proberen he

12. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij hadden de swaddle me, die zit volgens mij een stuk losser dan de pacco. misschien is dat een idee? (echter, als ze echt willen kunnen ze vaak wel de handjes er bovenuit wurmen)
    de puckababy heb ik ook geprobeerd maar dat was echt gevaarlijk. mijn zoontje verzon allerlei manier om bijv. zijn benen helemaal op te trekken, en dan de stof omhoog te wurmen waardoor zijn gezicht half verstopt zat (en de onderkant zo ver omrollen dat hij zijn benen niet meer strekken kan, vonden wij ook geen goed plan)

Deel Deze Pagina