Mijn zoontje van 13 maanden is sinds een week niet lekker. Niet echt ziek, maar gezond is hij anders. Het begon met paar keer spugen en is overgegaan in diarree. Hij is best levendig en vrolijk en speelt lekker, al is hij véél sneller moe, en wil veel aandacht en meer geknuffeld worden als anders. Hij heeft 2x per dag een echte diarree luier, niet meer en niet minder. Het enige dat hij afgelopen week consequent gegeten heeft is zijn papfles als ontbijt. Hij eet slecht en drinkt nog slechter. De ene dag drinkt hij geen druppel meer na die papfles, en de andere dag nog ongeveer 1x een fles van ongeveer 120cc. Ik heb al vanallerlei tips geprobeerd. Zoals cola zonder prik laten drinken. (schijnt de darmen te reinigen?) Maar hij slaat me alles uit de handen wat ik hem aanbied: beker+rietje, eigen drinkbeker, fles, pakje drinken.... Banaan geven, witbrood, bouillon+beschuit enz.... Hij was al niet dik, maar begint nu echt een beetje 'hol' te kijken... Wie weet er nog tips wat ik kan geven om de darmen tot rust te brengen? Als het maandag nog niet verbeterd is, bel ik de huisarts, maar hoop dat het niet nodig is....
Ik heb geen andere tips, maar zou zeker even naar de huisarts gaan! Helemaal als hij begint af te vallen. Beterschap!
Als je het niet vertrouwd idd even langs de huisarts. Heb je al ors geprobeerd? Als hij dat niet wil, ik kreeg bij de apotheek de tip om flesjes aquarius te kopen, daar zitten ook mineralen en zouten in en de meeste kindjes vinden drinken uit een flesje wel leuk. Lust hij misschien wel een potje olvarit? Het belangrijkste is dat hij voxht binnenkrijgt. Let op uitdroging, droge ogen, huilen zonder traantjes. Als je een stukje van de huid van de buik tussen je vingers neemt en het springt niet gelijk terug is het een teken van uitdroging. en natuurlijk plasluiers. Beterschap met je mannetje.
Geraspte appel is er 1 uit mijn en mijn moeders jeugd. En een beschuitje met jam. Omdat het makkelijk verteerbaar is denk ik. Wat het virus betreft zal je moeten wachten tot hij het kwijt is. En, wat hiervoor ook al gezegd is, ga naar de huisarts of de HAP. Liever tien keer te veel dan één keer te weinig. Sterkte!
Die geraspte appel met kaneel (!) heeft hij al een paar keer op.... Aquarius is een goeie, de vraag is alleen of hij het wil drinken?!?! Olvarit fruit potje heb ik al een paar keer gegeven. Hij eet het wel, en het fruit wat hij eet zit wel iets vocht in, maar naar mijn idee mag een kind van 1 best een drinkbeker ranja op hebben op een dag...? Hij is zeker nog niet aan het uitdrogen, want hij huilt nog steeds tranen mét tuiten, en zijn velletje floept nog prima terug. Vanavond heeft hij een kwart potje Olvarit op en wij aten wraps en hij heeft tig blokjes tomaat op. (ook vocht, maar is dit goed voor de darmen??) Het is niet zozeer het niet drinken wat me dwarszit, als wel het niet op gang komen van normale ontlasting....
rijst stopt ook, ik denk dat het toch nog virus is wat eruit moet en diarree kan soms echt een tijdje aanhouden. Zolang je zorgt dat hij toch voldoende drinkt zou ik me geen zorgen maken. En gewoon even voor de zekerheid maandag naar de ha gaan als het dan niet over is. Was jij nou van die fobie? Zelf niet meer ziek geworden?
Hey Snoopy1983! Dat heb je goed onthouden!! Ja dat was/ben ik! Heb hem wel geknepen hoor afgelopen maandagavond... Dinsdag gaan werken met een knoop in mijn maag, en 's avonds na het avondeten ben ik om half negen naar boven gevlucht met een kruik onder de arm. Ik dacht, daar ga ik, maar het kwam er alleen van onderen uit! (Pfffieuw....) Heb woensdag op 2 beschuiten geleefd en donderdag was ik weer de oude. Goddank. Hopelijk blift het hierbij! Maar goed, je leest het, maak me stiekem nog wel zorgen om mijn kleine man.... Mijn moeder zei van de week; je kunt aan hem ook totaal niet zien dat hij ziek is, zo vrolijk speelt hij er op los! Tja, maar als je die vieze luiers dan steeds ziet....en de troep als de luier het niet heeft gehouden.....bleh.... Groetjes!
pffff dus toch, gelukkig alleen van onder Hopelijk is je zoontje gauw weer helemaal de oude, maar dat hij vrolijk is is ook een goed teken! Hopelijk snel geen diarree meer!