Hoi, Ik heb nu 2x een KS gehad. Na de 1ste had ik nergens last van, het gevoel rond de wond en mn buik was volledig aanwezig. Nu na de 2de heb ik een doof gevoel in mn buik, alsof mn huid nog steeds verdoofd is. Het gaat om een stuk buik van onder mn navel tot het litteken en dan over een breedte van wel 20-30 cm. Het voelt heel vervelend als ik mn buik aanraak. Alsof het een ander zn buik is. Als ik het haar onder mn navel wil scheren doet het pijn, terwijl ik daar dus niets voel, als de kinderen op mn buik drukken doet het pijn, als mn darmen vol ztten doet het pijn van binnenuit. Soms heb ik het idee dat het een soort zenuwpijn die ik voel. Volgens de gyn komt het omdat de zenuwen voor de 2de x zijn doorgesneden en is het gevoel er wel weer als de kleine een maand of 9 is, maar intussen zijn we op de helft en is er nog niets veranderd. Ik ben erg benieuwd of er iemand is die dit herkent en hoe het herstel is gegaan op langere termijn.
hai! Ik heb 16 dagen geleden voor de 2e keer een keizersnede gehad. bij de eerste keer had ik dat dove gevoel al. heb dit heeeeel lang gehad. zelfs tijdens de 2e zwangerschap ging dat dove gevoel hoger in mijn buik zitten omdat mijn buik weer dik werd. nu heb ik het dus weer. mijn hele onderbuik is eigenljk gevoelloos. het voelt eerst heel apart maar je went er ook aan en straks merk je dat geeneens meer. ook merk ik dat ik meer pijn heb deze keer. inhet ziekenhuis hebben ze gezegd dat dat normaal is omdat het idd de 2e keer is dat alles doorgesneden is.
Het dove gevoel heb ik ook. Dit had ik al bij de 1e ks. Na ongeveer een jaar verdween dat. Het kan lang aan houden. @ Paars, ik vond de 2e ks juist minder pijnlijk. Herstelde ook veel sneller. Volgens mijn gyn kwam dit omdat het een geplande was en je daar veel fitter in gaat dan bij een spoed.
had ik even gehoopt dat er reacties waren van; dat komt wel weer terug, heb geduld Ik heb 2x een geplande Ks gehad, mar ben er ook wel van overtuigd dat je daar fitter in gaat en uit komt dan bij een spoed. Mijn zus heeft 3x een ks gehad maar zij heeft niet dit dove gevoel in dr buik, ligt er denk ik toch aan hoe ze snijden ofzo Bedankt voor jullie reacties
Hoi, Ik heb ook een keizersnede gehad en pas mijn gevoel terug gekregen toen de kleine 9 maanden oud was tot die tijd leek het wel alsof het nooit meer terugkwam Het komt goed meid
Fijn dit te lezen, vroeg me namelijk al af of mijn klachten (precies zoals jij ze omschrijft) normaal waren. Ik ben drie weken geleden bevallen middels een spoed ks. Maar er zit denk ik niks anders op dan geduld te hebben.
ik heb2 keer een spoed ks gehad en nu nog steeds gevoel niet terug. na de eerste keer ook nooit gevoel helemaal terug gehad.
Hier na 3 maanden nog precies wat jij beschrijft: doof gevoelloos op en rond het litteken. Ben benieuwd of het nog gaat veranderen, maar ik vind het niet erg of vervelend dus maakt me niet zoveel uit of het gevoel ooit nog terug komt.
hier 2x een keizersnee gehad. Dat het gevoel pas na een jaar terug komt is eerder de regel dan uitzondering hoor! Geen zorgen over maken, komt weer helemaal goed. Bij de eerste idd rond 10 maanden, viel me op dat als ik terugkrabbelde/kriebelde ik dit ook echt voelde Nu bij de 2de keer al wel wat meer gevoel terug als toen bij de eerste keer. Maar vertrouw er op dat dit wel goed komt.