psz: Hij wil niet meer naar huis

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Coco, Apr 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Sinds een paar weken gaat mijn zoontje (bijna 3) naar de psz. Hij vindt het er erg leuk, heeft nooit een traantje gelaten omdat mama weg ging en hij daar moest blijven.
    Allemaal erg fijn zou je denken, maar hij vindt het er zo leuk dat hij na schooltijd niet meer mee naar huis wil. Ik moet hem altijd echt overhalen om zn jas aan te doen en op hem in praten om hem mee naar huis te krijgen. Vaak duikt hij nog even het keukentje in om nog van alles te gaan bakken, terwijl al het speelgoed dan natuurlijk net is opgeruimd. Uiteindelijk gaat hij met een beetje tegenspartelen meestal wel mee naar huis, maar hij is altijd de laatste. De andere kindjes gaan allemaal meteen vrolijk met hun mama mee.
    Nu was hij vorige week een keer zo boos dat hij mee naar huis moest, dat hij daar om de grond ging liggen stampvoeten. Nou, daar sta je dan, en dan voel je je echt een rotmoeder...
    Vandaag gebeurde dat weer. Ben bang dat het dus niet iets eenmaligs was maar dat hij dat vaker gaat doen. Iemand tips?

Oja, en dan ook nog zo'n moeder die achter je rug om tegen de leidster zegt: "Hij is wel driftig he."
    Ja, dat weet ik ook wel, mijn zoontje heeft zo zijn buien maar door dat achter mn rug om te zeggen ga ik me echt niet beter voelen hoor.

Thuis heeft hij trouwens ook af en toe zo'n bui hoor. Dan zetten we hem even op de gang om af te koelen en als hij rustig is gaan we met hem praten en dan mag hij weer komen.

2. Champy

Champy Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    2,533
    0
    0
    N.V.T.
    Die andere moeder lekker laten lullen! Praten over andermans kinderen is altijd zo makkelijk... zelf hebben ze natuurlijk een heilige!
    Niet dus en daarom lekker negeren die handel!

Over je kleine dondersteen, hier precies hetzelfde verhaal hoor! Hij vindt het zo leuk met al dat andere speelgoed en al die kindertjes, dat hij ook idd liever daar blijft! Zelfs zijn favoriete opa krijgt hem daar niet zo makkelijk mee.

Ik zou het hem wel duidelijk maken dat boos worden en stampvoeten juist niet werkt en dat hij dan stout is en dus zijn zin juist niet krijgt! En belonen op de momenten dat hij zonder al teveel moeite meegaat.

Hier werkte het wel om te zeggen wat we thuis gingen doen, dus bijvoorbeeld nog even tekenen of thuis buiten spelen. Zo wist hij dat er nog wel meer leuke dingen te doen waren die dag.

Ik hoop dat het helpt, hier gaat hij nu zonder al teveel mokken mee, maar dat komt ook omdat hij nu heel graag zijn broertje wil zien als hij naar huis gaat haha!

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Kun je niet vragen of de leidsters hem een beetje voor willen bereiden op het 'ophaal-moment'? Dus dat ze hem bijv. in het laatste half uur af en toe herinneren aan het feit dat je hem straks komt halen?

Zo van: als we het speelgoed hebben opgeruimd, komt mama jou weer halen! Dan ga je lekker naar huis! En dan ga je daar lekker wat drinken en fruit/koekje eten!

Of iets dergelijks... :)

Wie weet zit je zoontje zo 'in the flow' van de PSZ dat ie er helemaal niet bij stil staat.

Wel leuk voor hem trouwens, dat ie het zo naar zijn zin heeft :D

4. Kuona

Kuona Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,258
    6
    38
    Mijn zoontje had/heeft dat ook. Hij vond de psz geweldig en huilde nooit als we hem wegbrachten. Ook hij wilde daarna niet meer mee naar huis. Dat kan idd behoorlijk irritant zijn.

Mijn zoontje heeft nu ineens een periode dat hij juist niet naar de psz wilt. Hij gaat heel erg huilen als we hem wegbrengen en dat begint thuis al :( Als ik hem dan ga halen gaat hij wel snel met me mee.

Maar ik heb liever de eerste situatie eigenlijk. Ik heb liever dat hij het er leuk heeft dan dat hij met tegenzin gaat.

Overigens wel stom van die moeder zeg, sjongejonge!

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier was het in begin drama en was hij blij als ik hem weer kwam halen. Toen hij eenmaal was gewend waren wij ook altijd de laatste die weg gingen. Ik maakte er geen drama van. Hier hadden we een kwartier de tijd om het kindje op te halen, en ik wachtte dus altijd tot de laatste naar huis was, dan ging hij gewoon mee want dan waren er geen kindjes meer en ging hij gewoon mee naar huis ;)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik weet niet of je het al doet, maar je kunt als je hem komt halen, hem misschien even de tijd geven om nog 1 ding te kiezen waar hij nog 5 minuten mee mag spelen tot jij met de leidster gepraat hebt over zijn middag/ochtend. Halverwege dan even roepen dat hij nog 2 minuutjes mag spelen en jullie dan gaan opruimen en naar huis gaan.
    En als het dan tijd is, aangeven dat zijn speeltijd om is en hij zijn jas aan mag gaan doen.
    Dat werkt vaak wel om je kindje met wat minder drama mee te krijgen....
    (kan de eerste keren ook nog even drama zijn, maar op een gegeven moment is het een ritueel waarmee je ze voorbereid op wat komen gaat en werken ze wel mee meestal).

7. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Dankjewel voor de reacties. Er staan volgens mij wel nuttige dingen bij waar ik zelf nog niet aan gedacht had, maar die ik wel ga proberen.

Share This Page