Zijn er meer kinderen die liever staand spelen dan zittend op de grond?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door annetske, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon kon hem lange tijd niet zelf vermaken. Nu ben ik er achter gekomen dat hij niet graag op de grond speelt maar "hoog" wil spelen en staand. Dus aan de Salontafel en in de vensterbanken. Dus ik heb de vensterbank voor Plantvrij gemaakt voor hem en daar staat nu zijn houten spoorbaan en kan hij tijdens het spelen naar buiten kijken naar de auto's die voorbij rijden. Heb een tafeltje neergezet met zijn Duplo en auto's en de Salontafel is hier overdag zijn speelterein ;) Mijn zoon speelt altijd dus staand zit nooit op de grond te spelen op het speelkleed. Alleen met zijn auto's scheuren doet hij over de vloer, maar dat verplaatst zich inm ook al naar de salontafel en de banken. Ik heb hier geen problemen mee ben allang blij dat hij zichzelf nu eens kan vermaken :D Zijn er meer kinderen die de voorkeur hebben om staand te spelen ipv zittend op de grond?

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    yep die van mij speelt ook liever staand dan op de grond. Zodra ie kon staan wilde hij niet meer op de grond spelen ;)

Hij heeft een eigen tafeltje en zelfs een hele hoek voor hemzelf. Maar hij speelt het liefste gewoon op de salontafel en de vensterbanken :)

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ja mijn zoon speelt ook op de vensterbanken en salontafel. Iedereen heeft planten in de vensterbank behalve ik haha bij mij staat er een houten spoorbaan en een duplohuis ;) En de leuningen van de banken zijn ook erg in trek momenteel om met auto's op te spelen ;)

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Mijn zoontje staat ook het liefst aan de salontafel. Heb er eigenlijk nooit zo bij nagedacht, maar dit doet hij al sinds hij kan staan. Af en toe speelt hij wel op de grond, maar meestal aan tafel of zijn eigen tafeltje met stoeltje. Vensterbank is hier geen optie, er staat een bank voor en ze zijn vrij hoog.

5. misa

misa Niet meer actief

Volgens mij hebben veel kinderen dat wel! Misschien een eigen hoekje met een tafeltje en stoeltjes?

6. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha tot nu toe reacties van mama's met een zoontje LOL.
    Hier (nog) niet maar moet wel eerlijk zeggen dat ik dit ook niet wil mocht dochterlief liever in de vensterbank spelen of op de salontafel.
    Zij heeft haar eigen tafeltje en stoeltjes en nog een plek om te spelen.
    Overdag word er net zo goed van de salontafl gebruik gemaakt als wanneer zij savonds op bed ligt en in de vensterbanken staan mijn planten en vazen dus is gewoon geen speelterrein.

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Zou het jongen eigen zijn? ;) staand spelen? ;) de vensterbanken zijn hier precies op goede hoogte en ik ben zo allang blij dat mijn zoon speelt :D Zodra de vensterbanken uit de picture zijn zet ik er wel weer planten in ;) en de salontafel kan me niks schelen... als ik koffiedrinkers heb maak ik de tafel vrij, het speelgoed heb ik zo aan de kant.

8. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Nee hoor, onze dame staat ook veel liever te hangen! Ze hangt echt op haar tafeltje en aan de bank altijd... Ze zit bijna nooit. Kost waarschijnlijk teveel moeite om elke x op te staan om de minuut om net effe dat andere dingetje wat ze nou net precies nodig heeft te pakken ;)...

9. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Mijn dochter van zes speelde (en speelt) ook graag staand. 't Liefste gebruikt ze de vensterbank als tafel daarbij... En 't geinige is dat ik dat vroeger zelf ook liever deed blijkbaar...

10. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou dan ook allang blij zijn denk maar hier kan de kleine zich overal en met alles vermaken dus als ze het in der bollie krijgt slaat het gewoon nergens op om in de vensterbank te gaan spelen hihi.
    En ben wat dat betreft niet zo relaxed, ben en kan heel relaxed zijn maar van mijn vensterbank gewoon afblijven haha.
    Af en toe denk ik weleens, meis ga toch staan en zo verder met je speelstad, dat gaat een stuk makkelijker dan zittend zichzelf in bochten wringen om appeltjes in de appelboom te doen (speelstad van little people) dus geef een beetje deze kant op dan geef ik een beetje jou kant op met zittend spelen hihi

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn dochter speelt ook graag staand, heb een eigen hoekje met stoeltjes en tafeltje! Stoeltjes zijn nog te hoog om op te zitten voor haar, maar tafelhoogte is perfect om staand aan te spelen! ;)

12. Zoonlief hier, die kijkt graag staand tv.

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse speelt ook wel veel staand bij z'n tafeltje, de bank of de salontafel. Maar ook wel op de grond, bv als hij met z'n auto's, tractor of treintje speelt, dan ligt hij 't liefst helemaal languit. Dat schijnt ook echt een jongetjeshouding te zijn. Liggend met autootjes te spelen.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier wordt ook bijna alleen maar staand gespeeld. Bij het overrollen van een bal wil ze nog wel eens gaan zitten, maar ze staat liever zodat ze goed kan gooien en vangen :). Ik stond er eigenlijk nooit bij stil, maar zitten doet ze hier haast niet. Ze staat vooral, of eigenlijk, loopt, rent of springt vooral ;). Ze zit alleen als we aan tafel zitten (en dat is soms best veel: eten, kleuren, stickers plakken, kleien) en als ze televisie kijkt (bank of kinderstoel, maar is hooguit een half uur per dag).

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Klopt! mijn zoon ligt ook wel eens op de grond met zijn auto's en treinen, en scheurt dan met zijn auto's kruipend door de kamer. Op de creche scheuren mijn zoon en zijn vriend zo de hele dag achter elkaar aan met hun auto's ;)

Deel Deze Pagina