Lopen op ons tandvlees

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Coulson1984, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoelang duurt een voeding?
    Een voeding hoort minimaal 15, maar liever 20 minuten te duren. In die tijd krijgen de hersenen het signaal door en kunnen ze een vol gevoel krijgen. Ook wordt de zuigbehoefte beter voldaan.

Een goede fles en goede houding zorgen voor minder lucht in de buik en dus minder krampen. Kindje zo rechtop mogelijk en fles zo horizontaal mogelijk, zonder lucht in de speen.
    Voeding bij het klaarmaken nooit schudden, maar roeren met een vork.

Zorg voor zoveel mogelijk rust en regelmaat, dit zal voor jou ook fijner zijn. En dan niet op de klok, maar op behoefte van je kindje.

En een van de belangrijkste; accepteer het. Ooit op een dag gaan ze doorslapen en wordt het makkelijker. Of jij je nu druk maakt, op je kop gaat staan of 'go with the flow', dat zorgt niet voor eerder doorslapen. Acceptatie zorgt voor meer rust.

Liever geen jbpm geven en als je het graag wilt dan liever de pure versie van Tammi.

2. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Volgens mij zijn hier al heel veel goede adviezen gegeven.

Ik vind het ook vrij normaal dat je kindje elke 3 a 4 uur komt. Dat is heel normaal. Het is fijn dat hij in het begin al aardig wat uurtjes doorsliep 's nachts, maar dit komt over het algemeen niet veel voor. Het duurt meestal wel een tijdje, voordat je kindje echt wat meer uren achter elkaar gaat slapen. Probeer je hier niet druk om te maken, maar accepteer het ritme van je kindje.

Wij hadden ook veel problemen met het slapen van ons kindje. Rond de 3 weken heb ik dit ook aangekaart bij het CB. Zij hebben mij ook inbakeren aangeraden. Maar dan strak inbakeren in doeken (geen puckababy). Ons zoontje was hier in het begin ook niet heel blij mee, en verzette zich. Het heeft zeker 2 weken nodig, voordat je kindje een beetje gewend is. En nu slaapt ons zoontje ineens heel erg goed, dankzij het inbakeren. Hij vindt het nog steeds niet leuk (hij wil z'n handjes het liefst bij zich hebben), maar het geeft hem wel heel veel rust.

Persoonlijk denk ik dat je het wat meer tijd moet geven, wil je echt resultaat zien. De 3 RRR hebben hier zeker geholpen.

De eerste 3 weken hebben we de kleine ook vaak bij ons in bed gelegd. Een klein bedje gecreëerd tussen ons in. Op die manier hoef je er niet elke keer uit, en de kleine ligt lekker dicht bij je.

3. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Zie al veel lieve berichtjes staan, maar ik wil TS ook nog een hart onder de riem steken. Het komt goed!!

Ook ik lees je verhaal vol herkenning. De eerste 8 weken vond ik lood- en loodzwaar. Natuurlijk weet je van te voren dat je nachten kort zullen zijn, maar in het echie (en met een verzwakt lichaam) is het gewoon erg zwaar. Onze dochter heeft de eerste weken alleen maar bij ons in bed gelegen. Mevrouwtje was erg onrustig, werd steeds wakker van haar eigen bewegingen en wilde ab-so-luut niet ingebakerd worden. Ook wij stapten al vrij snel over op jbpm, waardoor ze ook veel darmkrampjes kreeg. Achteraf gezien zou ik niet meer zo snel met de jbpm beginnen, pas na constatering van reflux. Nu had ik alleen het vermoeden (als onervaren en onzekere moeder) dat ze dit had.

Onze meid kreeg eigenlijk een beetje dag- en nachtritme toen ik dit na 6 weken begon bij te sturen. Dus overdag echt om de 3-4 uur wakker maken voor de voeding en 's nachts voeden op verzoek. Voor die 6 weken waren we de hele nacht in de weer en overdag sliep dl opeens 6 uur achter elkaar.

Hopelijk kun je wat met alle adviezen en gaat het snel beter met jou & je dochter. Probeer, ondanks je slaapgebrek, ook lekker te genieten!

4. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik kan je geen adviezen geven omdat we zelf ook nog alles aan het uitvogelen zijn (hij is nu 1 maand oud). Onze zoon houdt ook niet van inbakeren, de dagen na de geboorte wel maar zodra hij "gewend" was aan zijn nieuwe bed wilde hij juist niet ingebakerd worden. Blijkbaar wil hij bewegen want hij slaapt altijd met zijn armen boven de dekens (boven zn hoofd) en als hij wakker is is de hele deken alweer los, hoe strak we het ook opmaken.

Wat de personen hier zeggen over dat je hulp moet zoeken omdat je oververmoeid bent. Onzin. Ik ken dat gevoel. Op goede dagen (zoon slaapt dan de nacht door, meer dan 6uur en overdag ook) nergens last van. Maar als hij 2 dagen en nachten achter elkaar elk uur aan het huilen is ben ik ook "op" en mijn vriend ook. De sfeer in huis is dan gewoon K..u..t.. en je bent super moe. Gelukkig hebben wij wel het grote deel van de dagen dat het super gaat en we niks te klagen hebben en dat gevoel is dan gelijk weer helemaal weg. Niet alleen je kindje moet wennen, ook jullie moeten wennen!

Ik vind het erg fijn als er familie over de vloer is die dan 3 uurtjes blijven en even de boodschappen doen of juist de kleine troosten als hij "om niks huilt" (aandacht wil). Afleiding voor mij en ik heb even mijn handen vrij. Deze week passen mijn schoonouders een dag op, super fijn. En als ik een dag meer energie heb gun ik mijn vriend zijn ochtendrust (ik ga wel joh, blijf maar liggen) en hij doet dit andersom ook.

5. Coulson1984

24 apr 2014
    14
    0
    0
    Friesland
    Volgens mij heb ik het eerste bericht niet goed geschreven en snapten jullie niet helemaal mijn probleem. Gebeurt me helaas vaker.

Het ging erom dat onze zoon gewoon helemaal niet doorsliep. Zelfs niet in de 3-4 uren tussen de voeding. Compleet onrustig.

Vorige week heb ik een Swaddle Me gevonden en ben toch vrijdag weer begonnen met bakeren. Elk slaapje ingebakerd en we hebben eindelijk kunnen slapen in de nacht en huishouden kunnen doen.

Vandaag heeft hij een terugval, laat zich moeilijk troosten. Verzet zich tegen de doek, maar na een huiltje geeft hij zich weer over. Komt vanzelf denk ik dan.

Nu nog zien dat de flessen langzamer kunnen, want dat is me ook opgevallen.

Deel Deze Pagina