Als het nu niet raak is start ik met ovutesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door LinsyVH, 1 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Hei meiden,

Gebruiken jullie al van het begin ovutesten? Ik wil als het deze ronde niet raak is beginnen met ovutesten. Hoe ga ik best te werk? Temperaturen jullie ook?

Groetjes, Lins

2. kika135

kika135 Lid

31 mrt 2009
    32
    0
    0
    Hi,

Na ronde 2 (was overtuigd dat ik zwanger was) begonnen met ovu testen. Ik heb lange cyclus dus begin rond dag 16/17 met testen en dan 1x per dag testen tot piek voorbij is. Ik gebruik dipsticks van sensitest.

Worden niet echt knal bij mij, maar wel duidelijk wat de piek ongeveer is.

En temp niet, vind ik teveel gedoe om eerlijk te zijn. Merk dat ik er voor ovu niet zo mee bezig ben en met tempen dan dus wel.

Nu ronde 4 en nog een weekje in afwachting...

Succes.

3. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Temperaturen lijkt me inderdaad ook veel gedoe. Doe je de ovutesten dan 's ochtends?

4. Positief1984

Positief1984 Niet meer actief

Temp is geen gedoe hoor,iedere morgen voordat je opstaat even de thermometer tussen je billen en opschrijven.
    Zodra temperatuur 0.2gr hoger is,is je eisprong geweest.
    Blijft hij hoog en zakt hij niet tot aan je nod dan is er een kans dat je zwanger bent.

Het enige gedoe is wel dat je pas erachter komt wanneer je eisprong geweest is ;)

Ovulatietesten zijn daarom fijner omdat je dan gericht kunt klussen;)
    Ik doe het beide,zo kon ik zien of m'n temperatuur na m'n ei omhoog gaat en dit blijft tot aan nod.

5. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Toen wij voor de tweede gingen ben ik na 3 maanden voor het eerst begonnen met ovulatietesten. Door een aantal hier op het forum :p Het leek me zo'n gedoe om het te doen dus stelde het steeds uit. Maarja 4e ronde toch maar ovulatietesten besteld en die ronde was het ook meteen raak!! :D

Voor de derde meteen begonnen met ovulatietesten en in ronde 2 raak... bij de eerste dus niet gedaan en toen was ik pas na 1 jaar zwanger, uiteindelijk meer op geluk want van wanneer ik bevrucht moet zijn had ik nog lang niet gedacht mijn eisprong te hebben, ik was toen eigenlijk pas 4 a 5 dagen later begonnen met gericht te klussen in die cyclus...

Ik vind het dus echt een uitkomst, maar ik heb er niet bij getempt. Iedere middag deed ik een ovulatietest, tussen 12 en 1. Hoefde ongeveer maar max 6 dagen te testen en toen had ik al een positieve test, heb vrij regelmatige cyclus.

6. Positief1984

Positief1984 Niet meer actief

Je mag niet testen met ochtend urine!
    Ik doe het meestal in de avond ivm werk.
    Vanaf 16:00 niet meer plassen en drinken en om 19:00 testen.

7. kika135

kika135 Lid

31 mrt 2009
    32
    0
    0
    Ik, net als Positief1984, ook 's avonds als thuis kom uit werk, zelfde tijden ook.

8. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Oké, bedankt meiden!

9. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik vind tempen ook gedoe want ben niet elke morgen op hetzelfde tijdstip wakker en soms word ik wakker van een huilend kind en kan ik hem moeilijk laten wachten zodat ik eerst kan tempen.

Ovu testen werkt voor mij ook prima. Let er wel op dat je tot 2 dagen na je positieve ovulatie test je eisprong kan hebben.

In de eerste ronde hebben wij alleen gevreeën op de dag dat ik een positieve test had en was het niet raak. De tweede ronde de dag erna ook en was raak.

10. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Bedankt voor de tip :)

11. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Heb het toch niet kunnen laten en ben ze gister al gaan halen :). Nu had ik een vage streep gisteravond. Ik weet dat het dan nog niets is, maar betekent dit dat het er bijna aan zal komen of helemaal niets?

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Betekent helemaal niks omdat je lh de hele cyclus door kan hebben en dus een 2e streep kan krijgen.

Gewoon doortesten, maar je kan nu ook al te laat zijn geweest.
    Als je ei vandaag is dan was je test eergisteren positief.

13. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Oké, bedankt. Ik test nog door, want denk dat ik men ei nog moet hebben.

Deel Deze Pagina