2 x positieve ovulatietest met paar dagen verschil op een maand

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door mamajongens, 24 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajongens

mamajongens Actief lid

27 apr 2016
    299
    111
    43
    Hallo

Ik had op 4 januari 2017 laatste regels
    Op 17 januari een positieve ovulatietest beide strepen goed donker, dag nadien ook nog positief maar beetje lichter dus ik ging ervan uit dat dan 20de mijn ei zou springen, ik had die dag in de vm ook krampen en steekjes. Dus in gedachten eisprong was geweest ook niet meer verder getest
    (Die periode ook veel meer afscheiding)
    Op zondag22/01 opeens uit het niets op de middag weer krampen en steken zo wat menstruatiekrampjes ik vond dit zo raar ,dus wou weten wat dit nu weer was ovulatietest gedaan en weer een knaltest nu is de controlestreep lichter als de teststreep.(Niet echt afscheiding)

Waarom zijn in mijn 1ste testen de controlestreep donkerder
    22ste is de controlestreep wel veel lichter als die van 17 en 18 jan

Wat kan dit nu zijn?
    Late eisprong of toch uitgaan van mijn 1ste piek

Bijgevoegde bestanden:

2. mamajongens

mamajongens Actief lid

27 apr 2016
    299
    111
    43
  3. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    zou het kunnen dat deze maand er 2 eitjes zijn gesprongen?

4. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Ik vind dat de ovulatietest van de 22ste pas echt een piek aangeeft!

5. mamajongens

mamajongens Actief lid

27 apr 2016
    299
    111
    43
    Die andere testen waren ook aan elkaar gewaagt zo goed als beide even donkere streep raar ik donderdag dan ook krampen had,
    ja ik vind het ook raar dat de teststreep donkerder is dan de controle streep op 22 jan.
    Mijn nod valt dan ergens ts 3-7 feb volgens mij

6. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    17 en 18 zijn niet positief.

De 22e wel. Eitje springt dan uiterlijk vandaag.
    Morgen 1dpo en dan ligt je nod rond 7 februari.

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Ik zou 17 en 18 jan ook negatief noemen. Die van vandaag is inderdaad positief!

8. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik zou inderdaad ook die van de 22e positief noemen. Die andere lijken nét niet positief.

9. mamajongens

mamajongens Actief lid

27 apr 2016
    299
    111
    43
    Vandaag wel zeurende rommelende zaken die gebeuren in de buik gisteren ook al lichtjes

Afwachten tword spannend en een lange cyclus dan deze maand kben zeer benieuwd want heb meestal cyclus van 29 a 30 dagen

Een late eisprong dan deze maand

10. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Voor de zekerheid nog even gezellig maken dus!

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nope. Onmogelijk. Een dubbele eisprong vindt altijd tegelijkertijd plaats en niet met een paar dagen ertussen. Zodra er een eisprong heeft plaatsgevonden zet je lichaam automatisch het eisprongproces stop.

Een positieve ovulatietest is geen garantie dat er ook daadwerkelijk een eisprong plaatsvindt. Het geeft alleen een LH-piek weer.
    Kan dus goed zijn dat de eerste keer je ei niet gesprongen is en je lichaam het daarna nogmaals probeert.

Verder geven de Kruidvattesten soms wel een week lang achtereen positief waardoor je dus niet weet wanneer je eisprong plaats zal vinden. Het zijn niet de beste ovulatietesten helaas.

12. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Is dat medisch bevestigd dat het onmogelijk is om 2 eisprongen na elkaar te hebben? Want dan weet mijn vk dat blijkbaar niet of heeft ze daar niets over tegen mij gezegd nadat ik het vroeg.

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dat is medisch bevestigd.

14. Nog anoniem

Nog anoniem Niet meer actief

Ik had hetzelfde, 20ste mijn piek en gisteren weer een piek. Gisteren bij de gyneacoloog geweest en deze vraag voorgelegd. Ze vertelde me na een eerste piek niet meer te testen ivm verwarring die dan kan ontstaan. Je moet uitgaan van je eerste piek. Gisteren Was op de echo ook te zien dat ik gewoon na de eerste piek mijn eisprong heb gehad. Als ik naar jouw testjes kijk zou ik uitgaan van de piek op de 17e, dan heb je de 18e of 19e je eisprong gehad en zit je nu op 4 of 5 dpo

15. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Wat een gek advies,een ovulatietest is pas positief als beide streepjes even donker zijn of teststreep donkerder dan de controlestreep.Dat is bij die van de 17e en 18e niet het geval,die zijn dus negatief.De laatste van de 22e is knalpositief,en dus uiterlijk vandaag(de 24e) je eisprong.Morgen dus 1 dpo(om te vroeg testen te voorkomen),en idd 7 februari ben je dan 14 dpo,je vermoedelijke nod bij een gemiddelde LF

16. mamajongens

mamajongens Actief lid

27 apr 2016
    299
    111
    43
    #16 mamajongens, 24 jan 2017
    Laatst bewerkt: 24 jan 2017

Ja is wat ik ook dacht ik had 19de (ook wel 2 strepen die aan elkaar gewaagt waren) vm ook steekjes en krampen in de voormiddag dus ging ervan uit dat dat dus de eisprong was
    ik vind het echt raar ok de ovulatietest is nu wel op 22 jan nog meer knallend daarom ik zo onzeker ben hoe de cyclus nu gaat uitdraaien

Meer doen dan afwachten kunnen we niet doen...

17. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Voor de studie werden er dagelijks vaginale echo’s van 63 vrouwen tussen 18 en 40 jaar met een normale menstruatiecyclus gemaakt. In een periode van zes weken werden de follikels van de vrouwen gemeten. Gedurende het onderzoek ovuleerden 50 vrouwen één keer, zes vrouwen twee keer en zeven helemaal niet. ‘We weten niet waarom sommige golven van rijping niet zorgen voor een ovulatie en anderen wel. Maar we willen onze nieuwe kijk op de menstruatiecyclus wel inzetten om een betere timing voor in-vitrofertilisatie (IVF) te realiseren,’ geeft Pierson aan.

De Nieuwe Baby: Ovulatie Vrouw Mogelijk Vaker dan één Keer per Maand

18. Nog anoniem

Nog anoniem Niet meer actief

Oeps Ik zie het al, heb de streepjes verkeerdom bekeken dus je hebt gelijk

19. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Aha:D

20. mamajongens