Lopen -> schoenen -> hoe lang wachten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gentle, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Pfff, ik vind schoenen kopen echt een lastige, maar belangrijke stap. Op een of andere manier ben ik er nog niet uit wat nou goed is. Ik voel me nog een baby-mama, en helemaal geen kinder-mama. Maar goed, nu mijn vraag.

Hoe lang moet/zou ik eigenlijk moeten wachten tot ik schoenen ga kopen met Julia? Ze heeft 2 weken geleden haar eerste losse stapjes gedaan, en loopt nu max ongeveer 4-5 stapjes los. Tussen de tafel en de bank, van bank naar bank, maar soms ook min of meer per ongeluk zomaar in het niets!

Ik begrijp wel dat ik nu nog geen schoenen voor haar moet/hoef te kopen. Ik heb nu van die zachte babyschoentjes van de Prenatal met een stroeve onderkant, en daar loopt ze soms een paar pasjes buiten op. Aan de hand lopen is namelijk helemaal het einde! Maar goed, nu hoor ik van sommigen dat ik nog 2 maanden moet wachten vanaf het moment dat ze echt helemaal zelf los kan lopen, anderen zeggen 3 weken vanaf de eerste stapjes :( Oftewel, het is het verschil tussen volgende week of pas in de herfst!

Nu is het steeds zulk warm weer en dat zal ook nog wel even zo blijven. Die dichte babyschoentjes/slofjes zijn dan natuurlijk wel erg warm voor buiten. Binnen loopt ze lekker op blote voetjes, en buiten neem ik haar dan maar mee zonder schoentjes, terwijl ze het juist zo leuk vindt om mee te stappen buiten! Ik vraag me dus af of ik binnenkort al iets van sandalen oid zou kunnen kopen waarop ze kan gaan oefenen, of dat ik inderdaad echt nog 2 maanden moet wachten. Dan kan ik namelijk beter nog lekker haar op haar blote voetjes meenemen (dan maar niet stappen), en dan koop ik in de herfst gewoon dichte schoentjes voor haar.

Ik hoor graag jullie mening en advies over vanaf wanneer ik moet rekenen en hoe lang ik dan het beste kan wachten!

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

van shoesme hebben ze leuke tussen oplossing waar je mee binnen en buiten kan lopen.

ze is rap met stappen joh! Jij bent zeker uber trots!:D'

oja als ze goed loopt dus meer dan 4 stappen schoenen met flexzool kopen en zeker 6 weken ermee laten stappen om misschien over te gaan op hardere zolen.
    Beetje inversteren in duurdere schoenen kan niet kwaad.
    Bij de albert nolten hadden ze leuke zomer dingen nog in de aanbieding vond ik. Van Haren valt vies tegen. Te goedkoop nog vind ik.

3. tulip

tulip Niet meer actief

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja die shoesme hadden we al gezien. Die zijn qua zool (flexibiliteit zeg maar) een beetje vergelijkbaar met de babyschoentjes die we nu hebben, dus dat kan denk ik ook wel. Helaas hadden ze die hier in de schoenenwinkels al niet meer. Zelfs meerdere winkels die met de uitverkoop gewoon geen schoenen meer in maat 18 hadden :$ Natuurlijk ben ik apetrots :D maar die maat is dus nog niet zo handig!

Ik denk dat we wachten tot haar verjaardag (over 4,5 week) en dat we dan gaan kijken voor goede dichte schoentjes. We hopen gewoon op geen hittegolf na eind augustus ;)

Oh, en zou ze dan al wel op gewone zolen kunnen? Zeg maar wel die flexibele, maar wel gewoon schoenen zeg maar..? Ehm.. snap je?

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb pas schoenen gekocht toen zoonlief echt liep. Dus toen hij niet meer kroop, maar echt de hele straat doorliep. Tot die tijd liep hij op zijn sloffen (die behoorlijk versleten raakten ;)).

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier shoesme babyproof schoentjes al vrij snel aangeschaft. Ik denk toen hij ongeveer 20 stapjes los zetten. De schoenen van shoesme zijn echt ideaal. Misschien hebben ze nog wat voor je op www.gigagaaf.nl

7. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

die sloffen vn tullip van shoesme heb ik ook. Zijn mega handig ook voor binnen. Ze loopt nu al dik 1 1/2 maand goed. Heeft ook flexx zolen maar die deed ik pas aan toen ze echt liep. Met mijn dus de poort uit en scharrelen in de kinderboederij.
    Ff googelen op die sloffen dus ;)

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Je zou deze kunnen kopen, hebben tenminste ook echt kleine maatjes. En is een heel goed en soepel schoentje.

't Grietje van Hans

Deel Deze Pagina