Facebookvragen deel II

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinderbloem, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hoi, aangezien mijn oude topic gesloten is maar even een nieuwe. Ik heb weer een vraagje aan de facebookkenners:

1) Klopt het dat als je bent uitgenodigd door iemand en je doet niets, dat diegene wel je updates kan lezen? Ik lees namelijk af en toe updates van mensen die ik wel heb uitgenodigd maar die mij niet hebben geaccepteerd.

2)Of hebben die mensen mij dan niet actief geweigerd, maar dat ze gewoon de uitnodiging hebben laten staan?

3)En kunnen ze dan ook mijn updates lezen?

Alvast hartelijk dank! :)

2. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Hoi Vlinderbloem,

Als antwoord op je vragen:

1) Als je bent uitgenodigd en je doet niets dan zou men niet jouw updates moeten kunnen lezen. TENZIJ je je privacy niet goed hebt ingesteld. Maar dan kan iedereen jouw updates lezen. DAt heeft niets met uitnodigen te maken.

Als jij mensen hebt uitgenodigd en ze doen niets en je ziet wel hun updates: soms is facebook een beetje raar. Dan kun je ook niet reageren op die mensen terwijl ze je wel hebben geaccepteerd. Je ziet alles, maar kan er niets mee. Dan delete ik die mensen even en doe ik de request opnieuw.

2) Hoeft dus niet. Ws hebben ze je wel geaccepteerd maar heeft FB op dat moment niet goed gewerkt.

3) Als jij die mensen hebt uitgenodigt kunnen ze in principe wel jouw updates lezen voor zover ik weet. Mits ze je geaccepteerd hebben.\

Groetjes, Shadow

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Bedankt Shadowstep! Ik zal mijn vraag iets specifieker stellen, want ik heb het precies verkeerd om opgeschreven volgens mij. Ik heb iemand uitgenodigd, diegene heeft mij (zeker weten) niet geaccepteerd. Maar soms lees ik wel updates van hem. Dus vraag ik me nu af of hij mijn updates ook kan lezen ookal heeft hij mij niet geaccepteerd. En wat ik me dus ook afvraag: of het in deze situatie dan waarschijnlijk is dat hij mijn uitnodiging heeft laten staan maar me niet actief heeft geweigerd? Jij denkt dus dat OF facebook niet goed werkt OF dat hij mij wel heeft geaccepteerd maar dat facebook TOEN niet goed heeft gewerkt? Sorry voor de kromme uitleg hoor. :)

4. danip

danip Niet meer actief

Dat heb ik ook wel eens, maar ik weet nu hoe dat (bij mij) komt. Dat betekend dat iemand anders die wel in je lijst staat een respect of reactie heeft geplaatst. Het is dan nieuws voor jou, maar dan van de persoon die je wel in je vriendenlijst hebt.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hmm dat kan eigenlijk niet, want niemand uit mijn lijst kent de persoon waar het om gaat. Maar bedankt voor het meedenken! :)

6. danip

danip Niet meer actief

OK! Wat vaag dan inderdaad! :cool:

7. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Geeft niet :).

Als het goed is zou hij niet updates kunnen lezen tot hij accepteert. Maar dat is dan mijn logica. Echt zeker weten doe ik dat in dit geval niet.

Ik weet dat ik het een paar keer had met iemand die mij geaccepteerd had. Daar kon ik alles van lezen maar kon nooit antwoorden of wat. Als ik dan zijnp rofiel opende stond er 'add as friend'.

facebook doet soms een beetje raar. Ik heb zelf alles helemaal afgeschermd maar toch weet je het nooit met dat soort sites. Soms test ik het zelf. Maak ik een fictief account aan, doe wat ik weten wil en check het dan. Dat zou jij ook even kunnen doen. Moet je wel een ander mailadres gebruiken.

Groetjes :)

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dank je voor je uitgebreide antwoord Shadowstep!

Deel Deze Pagina