Lopen we achter?

Discussion in 'Voeding' started by 1 en 1 is drie, Feb 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1 en 1 is drie

1 en 1 is drie Actief lid

May 26, 2008
    112
    0
    0
    Roosendaal
    Hoi allemaal!

Ons zoontje is nu bijna 11 maanden en ik heb het idee dat hij toe is aan een ander voedingsschema. Hierover is trouwens niets verteld bij het consultatiebureau, dus wij zijn gewoon doorgegaan met het schema wat hij al had. Maar als ik hoor wat andere kinderen op die leeftijd al eten en drinken heb ik een beetje het gevoel van...hebben we iets gemist?? Ik vind ook dat hij nog erg veel flesvoeding krijgt voor zijn leeftijd, maar heb geen idee hoe / en of we zijn schema aan moeten passen.

Dit is nu zijn voedingsschema:
    07.03 flesvoeding 180cc + 6 scheppen
    10.00 fruithapje en fles 90cc + 3 scheppen
    13.00 1 boterham en fles 90cc + 3 scheppen
    15.00 flesje roosvicee en een koekje
    17.00 groentenhapje en bekertje yoghurt
    (we leren hem zelf uit het bekertje te drinken)
    19.30 papfles en daarna naar bed

Veeeeeeeel melk dus...
    Ik weet dat er veel kindjes zijn van 11 maanden die al veel meer mogen (en kunnen) eten en drinken.
    Maar hoe werken wij hier ook naartoe?
    Wat mag hij al eten en vooral: hoeveel?

Hebben jullie tips??

2. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Het is hier niet heel anders hoor. Maar inderdaad wel een beetje.
    Ontbijt: fles met babmix
    Tussendoor: fruit met water uit de tuitbeker
    Lunch: 1 a 2 boterhammen met beleg en 100cc halfvolle melk (maar mee begonnen toen ze 1 werd, dus dik twee weken nu)
    Tussendoor: koekje/soepstengel/rijstewafel/rozijntjes en diksap uit tuitbeker
    Diner: potje of verse maaltijd (aardappelen of pasta of rijst met groenten en vlees) en zo'n 100 cc yoghurt als toetje
    Voor het slapen: klein flesje van 140 cc met 3 scheppen rijstebloem

Hier drinkt ze geen Nutrilon meer, maar gewone halfvolle melk. Ik geef wel elke dag extra vitamine D druppels omdat die niet in de gewone melk zitten (zit wel in opvolgmelk). Het is dus niet een heel ander schema, wel wat minder melk en minder uit flesjes. We oefenen hier ook met een gewone beker inmiddels.

3. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Oja, ze eet wel stukjes fruit (bijvoorbeeld plakjes banaan of reepjes peer of partjes mandarijn) en ook het diner wordt niet meer heel fijn geprakt. Vanaf dat ze 1 jaar is probeer ik haar zoveel mogelijk met ons mee te laten eten. Wel zo makkelijk.

4. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Ons schema ziet er zo uit.

07.00 uur pap van de lepel met 200ml gewone melk en 6 scheppen bambix.

tussen 07.00/12.00 uur krijgt hij dan nog wel eens een koekje met een sapje bijv.

12.00 uur 2 boterhammen met melk

14.00 uur 2 geperste sinaasappels en banaan met liga

17.00 uur groente met een bekertje melk (met de pot mee).

17.45 uur 200 ml vla.

5. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

Jan 17, 2008
    298
    0
    0
    Mijn dochtertje is 10maanden en dit is ons schema:

's ochtends uit bed 1 sneetje brood + 100/3 flesje
    Rond 10.30u fruit (ook stukjes met vorkje) soms nog een beetje drinken erbij.

Rond 12.30u 1 sneetje brood + 100/3 flesje
    's Middags nijntje koekje of rozijntjes of ontbijtkoek etc + een flesje drinken.

Rond 17.30u warm eten, ze eet gewoon met ons mee, haar eten prak ik dan met vlees er doorheen. En als toetje een schaaltje yoghurt.

Dan gaat ze rond 19.00u naar bed tot de volgende ochtend.

Hier dus heel weinig flessen,puur omdat ze dat niet meer wilde. Ze vindt het gewone eten veel interessanter! Ik geef wel vitamine D erbij omdat ze maar 200c opvolgmelk krijgt.

6. 1 en 1 is drie

1 en 1 is drie Actief lid

May 26, 2008
    112
    0
    0
    Roosendaal
    Bedankt voor jullie reacties.
    Het verschilt nogal zie ik!
    Misschien dat ik inderdaad eens wat meer met eten ga varieren i.p.v. telkens weer die opvolgmelk. Aan het einde van deze maand gaan we weer naar het consultatiebureau. Zal het daar ook nog eens bespreken.

7. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

this wat je zelf wilt. Het cb heeft ook zijn eigen wil om het zo maar te zeggen.

8. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik zou wat meer vaste voeding gaan aanbieden, dan wordt de ruimte/ zin in melk vanzelf wat minder.
    Ipv pap smorgens kun je een boterham aanbieden met 90/3 of al koemelk.
    Bij de fruithap hoef je echt niet nog eens melk te geven! Geef je al 1,5-2 stuks fruit? Dit bestaat ook al grotendeels uit vocht! Ook kun je bijv de melk vervangen voor thee of sap.
    Middageten en de rest van de dag is hetzelfde als hier. Bedoel je met groentenhapje echt ook alleen groenten? je mag er aardappel, pasta of rijst bij doen en ook al wat vlees. Hierdoor vult t al vanzelf meer. Als je ook nog een toetje geeft dan zou je de fles voor de nacht kunnen laten vervallen (of evt vervangen voor wat ander drinken).
    Wij hebben hem ivm vroeger wakker worden weer tijdelijk ingevoerd.
    verder ziet ons schema er zo uit:
    5-6: 120/3 fles
    8: 1 boterham met 90/3 tuitbeker
    9:30: 1,5-2 stuks fruit
    slapen
    12:30: 2 boterhammen met 150 halfvolle melk (alles in tuitbeker)
    14:30 thee of diksap met tussendoortje
    slapen
    16:30 thee of sap
    17:45: warm eten ca 250 gram met 120 cc yoghurt
    19:00 180/6 uit tuitbeker (vaak niet alles op)

9. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wat is achter lopen. ieder kind is anders en iedere vader en moeder ook. wij geven ook nog niet heel veel hoor. hij is nu 9 en halve maand en eet nog maar een week brood. hij was er nu pas aantoe. en we zijn pas met 6 maanden met fruit begonnen en met 7 maanden met groente. ik wil ons schema hier neerzetten. maar je moet gewoon doen wat jij denkt dat goed is. alleen met de opvolgmelk moet je rekening houden met een bepaald maximum. wij haalde dat ook eerst niet hij kreeg steeds teveel. maar nu ineens wil het wel. ze groeien er toch wel een keertje in is mijn conclusie.

Share This Page