Hoi allemaal, Al een tijdje gebruik ik ovutestjes om mijn eisprong op te sporen. Maar tot op heden is dat in geen enkele cyclus gelukt, nooit een duidelijke positieve test gehad. Wel altijd de "gebruikelijke groeispurtpijntjes" die over het algemeen eigenlijk altijd wel lijken te kloppen. Na die steken bijna altijd standaard een kleine 2 a 2.5 week later ongesteld. Aan het begin van deze ronde hebben we besloten om er nu echt wat gerichter op te gaan klussen omdat we toch wel heel graag een 2de willen. Nou had ik rond de 28ste de gebruikelijke pijntjes weer dus zijn we er vol op voor gegaan rond die dagen. Maar zoals elke andere cyclus geen positieve ovutest rond die dagen, alleen 2 die er iets uitspringen in vergelijking met de rest maar niet knallend zoals zou moeten. Dit keer wel besloten om de groeispurtpijntjes een soort van te negeren en door te testen. Nou heb ik alleen al een dag of 4 de zelfde soort pijnen en krampen, die overigens normaal tijdens mijn "vermoedelijke eisprong maar 1 dag aan houden" en had vanmiddag de test die onderaan deze foto staat. Ik weet dat hij volgens de "normen" nog steeds niet positief is. Maar zo donker als dat hij nu is is hij nog nooit geweest. Zelfs niet in vergelijking met de 2 testen die ik rond mijn vermoedelijke eisprong had. Nou zou je denken misschien, meid test nog even door maar dat heeft niet zo veel zin meer aangezien manlief morgen ochtend voor 4 weken naar het buitenland vertrekt. Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, zou er dan toch een knaltest aan zitten te komen, maar veeeeel later dan gewend en moeten we het vanavond maar gewoon even extra gezellig gaan maken?? Wat is jullie mening over deze test na het lezen over hoe ze er normaal uitzien bij me??
Bij deze ook nog even de testjes van eerder deze ronde. Zoals jullie zie allenaal heeel licht en 1 die er een beetje uit lijkt te springen. Dat is de test die afgaande van de pijntjes rond de vermoedelijke eisprong zat. Zoals hoe ze hier te zien zijn zien ze er eigenlijk standaard elke cyclus uit
Wat ik mij voor afvraag.. heb je überhaupt dan wel een eisprong? Je kan wel pijntjes voelen maar dat wil niet zeggen dat hij daadwerkelijk springt. Niet om je bang te maken ofzo. Maar misschien zou je kunnen beginnen met temperaturen om te zien “of” er wel een eisprong is. Verder je foto’s, er is indd geen enkele piek te zien. Je eerste geplaatste wordt wel donkerder dus zou sowieso even doortesten.
Waarom stoppen omdat je man er niet is? Je kan voor de toekomst toch ook maar beter weten waar hij zit. Zeker als het nu zoveel later is dan je altijd dacht.
Ik zou nog even doortesten om te kijken of ze donkerder worden. Maar wel voor de zekerheid vanavond gezellig maken. Niet geschoten is altijd mis ! Zeker als je man voor 4 weken weg gaat. Het zou kunnen dat je eisprong er nu pas aan kom, maar dat is niet te zeggen omdat de testen ook uit het niets kunnen knallen of dat je LH net even wat hoger is. Dus mijn tip is, nog even doortesten om te kijken of de test donkerder wordt. En maak het vanavond zeker even gezellig
Volgens mij is het zo dat als je geen eisprong hebt je geen menstruatie hebt. En die is er gewoon altijd tussen de 28 en 32 dagen. Ook weet ik dat ondanks te "pijntjes" niet altijd daarna springt en je hier geen zekerheid aan kan geven. Maar als dat patroon zich al een aantal jaren zo voor doet kun je het toch wel een beetje als richtlijn gebruiken. Althans dat is mijn mening. Weet ook dat er genoeg zijn die niks voelen van die groeispurtjes. Tempen hebben we ook aan zitten te denken en daar wil ik bij de eerst volgende cyclus mee gaan beginnen. Hopelijk gaat dat meer inzicht geven. Voor nu nog maar gewoon doortesten dan
Gaan het inderdaad vanaaf gewoon maar even extra gezellig maken. Ligt er in ieder geval een voorraadje klaar voor eventjes en test ook gewoon maar door om te kijken of ie nog tevoorschijn gaat komen die knaltest. En wanneer manlief weer terug is met frisse goeie moed er weer tegen aan
Om even te reageren op je hele eerste alinea...nee,zo is het echt niet.Beide stellingen kloppen niet.
28-32 dagen cyclus betekent niet dat je eisprong rond dag 14 is... Als je luteale fase (te) kort is, bijv maar 6 dagen, dan is je eisprong bij cyclus van 28 dagen pas op dag 22... Blijven doortesten, denk dat je eisprong er nu wel aan zit te komen, hopelijk morgen positief! Pijntjes zeggen echt niets... veel betrouwbaarder is temperaturen of je cervixslijm checken
Wat Pipo zegt idd. Je kunt gewoon maandelijks ongesteld worden, terwijl je geen eisprong hebt. Bedankt moedertje Natuur. Ik zou doortesten, al is het maar om te weten wanneer hij komt. En of je misschien rond de echte piek test ook iets van krampen oid hebt. Zegt overigens ook niks, ik voel het soms 3 keer per maand en toch echt maar 1 keer dat ie springt (als ie daadwerkelijk elke maand springt natuurlijk). Zou sowieso vanavond seks hebben, dan ligt er in ieder geval iets klaar
Test je 1x per dag? Misschien volgende maand (als je het nog nodig hebt) rond je eisprong 2x per dag testen. Er zijn vrouwen met een LH piek van 12 uur en dan kun je hem missen.
Nee meerdere keren 3x aangezien ik ook wel eens heb gehoord dat vrouwen hem missen. Beetje vaste tijden ook. Meestal rond 9, 15 en 22uur