Hadden jullie dit ook?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by melloncollie, Jul 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Yelena is een vlot dametje....tussen de 8 en 9 maanden heeft ze leren kruipen, los zitten en zich optrekken. Met als resultaat dat ze natuurlijk de hele periode dat ze wakker is, flink in de weer is met ontdekken en dingen doen die niet mogen ;) Ik merk dat dit heel intensief is aan haar slaapjes. Ze is veel eerder moe en slaapt dan ook wat langer dan voor ze al die dingen ging doen. Ook trok ze tot nog toe een uurtje of 7 hooguit 's nachts. En nu kunnen we haar om half 9 in bed leggen en horen haar pas weer om half 8 's ochtends!

Merkten jullie ook dat die ukkies meer gingen slapen toen ze meer gingen bewegen? En hebben jullie dat trouwens ook als tandjes doorkomen? Want naast rode billetjes lijkt dat hier ook een teken van doorkomende tandjes.

2. thewiz

thewiz Actief lid

Jun 27, 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Ja, Nova slaapt veel beter en langer! Het is dat ik haar s'morgens wakker maak om half 8/8 uur maar anders slaapt ze nog wel even door denk ik.
    Die van mij is net zo vlot als die van jou in 1 maand kon ze opeens alles! Ze kruipt de hele tijd en onderzoekt alles. Van de tandjes heeft die van mij nog geen last gehad. Ze kwijlt alleen en steekt alles in haar mondje.

3. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Heel herkenbaar!! Hier ook een (vermoedelijk) doorkomend tandje, symptomen zijn: veel slapen, zachte poep (normaal harde bolletjes) en rode billetjes. Kan het echt merken.
    Onze dochter kruipt dan nog niet en trekt zich nog niet op maar rolt de hele kamer door en ontdekt ook allerlei nieuwe dingen wat zichtbaar energie kost. Ze is hooguit twee uur wakker en gaat dan naar bed voor twee a drie (soms vier!) uur.
    Onze dochter sliep altijd al uit tot een uurtje of half negen maar de laatste maand is het echt negen uur, soms half tien en bij uitzondering tien uur. Dus, ja, wij hebben dat ook:)

4. melloncollie

Ik moet overigens wel even benoemen dat ik daar ontzettend blij mee ben. Met 6 maanden zijn we maar begonnen met een vaste papfles om 11 uur 's avonds omdat ze anders midden in de nacht wakker werd. Ze sliep tot 6 uur, 6 uur werd 7 uur en nu dus gewoon zo lang slapen! Heeeeerlijk!

En zo'n kleintje heeft er echt een nieuwe wereld bij dus ik kan het me wel goed voorstellen dat ze zo moe zijn.

5. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Ja, heel herkenbaar. Het lijkt er hier ook wel op alsof ze iets moet inhalen van vorige week. Omdat het toen zo warm was, kon ze slecht in slaap komen en het lijkt wel alsof ze nu de schade aan het inhalen is. Maandag sliep ze van 12.00 tot 16.00. Toen heb ik haar maar wakker gemaakt......

Gisteren was papa jarig en toen heeft ze zich even enorm uitgesloofd en met een ander kindje gespeeld en ineens zat ze om 16.00 uur in haar oogjes te wrijven en begon ze te miepen, terwijl ze nog maar net een uur en een kwartier op was. Naar bed gebracht, 18.30 uur werd ze pas weer wakker! Terwijl ze "normaal" om 17.00 uur eet en dan daarna pas gaat slapen.

Blijkbaar heeft ze het nodig.

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nee helemaal niet zelfs!

Sasha loopt nu ongeveer 1,5 maand al los door de kamer. Kan geen moment stil zitten. Haar slaapjes worden zelfs korter! Ze heeft zelfs al een paar dagen doorgehaald zonder te slapen.

Telkens als ze weer wat nieuws had geleerd, kruipen-zitten-staan, moest dat uitvoerig beoefend worden en was er (voor haar) geen tijd meer om te slapen.

Dan zal je wel denken, ach als ze het doorheeft, dan slaapt ze wel weer wat meer, dat is dus niet zo.

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    over de tandjes kan ik niet echt meepraten..
    Met Layla ist een avondje of 2 krijsen en tis er doorheen.

Qua slapen en beweging wel.. Sinds ze kruipt en zichzelf optrekt slaapt ze overdag een uurtje of 2,5 en 's avonds van 19.45 tot 9.00 de volgende dag

8. melloncollie

Wendy, Sasha is ook wel een lekker druk kindje toch? Mijn broertje was dat ook altijd maar bij hem was het zo dat ie dan ;s avonds ging liggen en binnen 5 minuten sliep hij. En dan tot de volgende ochtend!

Yelena sliep juist erg goed met de warmte. En ik merk wel aan haar dat hoe beter ze dat zitten/kruipen/staan onder de knie krijgt, hoe minder lang ze in de box wil. Soms helemaal niet.

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ja Sasha is wel lekker druk (gelukkig maar, anders zo saai voor mama haha)

Nee, Sasha duurt ongeveer half uur-3 kwartier voordat ze slaapt. En ze komt zo gemiddeld 3 keer per dag. haha.

Met dat warme weer, valt mee, heb niet echt het idee dat ze er veel last van heeft.

10. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    ;) het wordt tijd dat er hier eens wat beweging in ons dametje komt :D

Ik herken het wel nog van Luca. Hij ging ook langer slapen toen hij meer ging bewegen.
    Hij sliep wel al met 6 weken door, maar overdag sliep hij alleen hazeslaapjes van een half uurtje.

11. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    hier niet

dice heeft op 1 dag
    leren zitten
    optrekken
    mama zeggen

dice ging altijd van 19.00 tot 8.30 slapen
    nu slaapt hij pas rond 23.00 meneer gaat steeds staan in bed en weet niet hoe hij moet gaan zitten
    steeds huilen dus en zodra ik hem neerleg en beneden ben staat hij weer te huilen grr ben vanavond 3 kwartier bezig geweest

12. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Niet echt herkenbaar. Wendy slaapt juist slechter met tandjes. En sinds ze zich optrekt en rond rolt etc heb ik eigenlijk nog niks gemerkt aan haar slaap patroon.
    Ik daarin tege ben WEL vlugger moe nu :p
    Ze is wel een stuk tevredener nu ze lekker bezig kan met optrekken etc. De box is nu nog interesanter als dat hij al was (ze kon er al uren in door brengen maar nu vind ze het nog leuker)

13. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Alleen overdag is ze langer gaan slapen, maar 's nachts juist minder!En onmenselijk vroeg wakker zijn :(, terwijl ze altijd als een roosje sliep.
    Dit veranderde zo rond de 9 maanden, toen ze ook met kruipen, staan e.d. druk was.
    Of hier de tandjes ook een oorzaak was, denk niet altijd. Maar het hing vast wel een keertje samen met elkaar (nog steeds trouwens).

Dus ik zou zeggen, geniet ervan zolang het duurt! :p

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Volgens mij loopt ze gewoon heel netjes gemiddeld op schema hoor ;)

Maar nu je het zegt... Hier slaapt ie ook langer sinds ie flink aan het rollen is!

15. melloncollie

Ze krijgt nu al weer van die achterlijke tijden van 6.15. Maar een enkele keer komt het gewoon niet uit en is ze te moe voor het avondeten. Dan krijgt ze dus een fles en een papfles is gewoon minder verzadigend dan een warme maaltijd natuurlijk.

Het gaat me er trouwens niet om of ze normaal/op tijd/laat is of wat dan ook maar ik vroeg me gewoon af of meer kinders dit hadden.

De box wordt hier zo langzamerhand staatsvijand nummer 1 want ze vindt het maar vreselijk saai. Om de 1 of andere reden is onderzetters opeten leuker dan lekker met je speelgoed spelen in de box.

16. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

Jun 9, 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    De box wordt hier zo langzamerhand staatsvijand nummer 1 want ze vindt het maar vreselijk saai. Om de 1 of andere reden is onderzetters opeten leuker dan lekker met je speelgoed spelen in de box.[/QUOTE]

Hihi...hier ook vooral die onderzetters! Mn meisje heeft vandaag haar vierde (!) tand gekregen en slaapt ook langer, vooral sinds ze is begonnen te tijgeren. Maar zeg nu zelf, het is me toch ook vermoeiend! (Voor alle partijen..;))

Share This Page