Onrustig slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Duchess, 5 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Mijn dochter is morgen precies 2 maanden oud.
    De laatste week heeft ze overduidelijk een sprongetje gehad. Veel huilen, bij mama willen zijn, ineens een heel ander ritme etc..
    Ook ging ze ineens erg onrustig slapen, de eerste dag alleen overdag (5 a 10 min slapen, weer wakker, 5 minuutjes rond kijken, weer in slaap vallen en ga zo maar door) maar toen ook 's nachts. Inmiddels slaapt ze 's nachts weer goed en heeft ze ook haar oude ritme weer terug, ze is niet meer huilerig en wil ook bij papa of in de box etc, dus volgens mij is het sprongetje weer voorbij.
    Máár, het onrustige slapen overdag is gebleven..
    Ik heb een babyfoon met camera, en zie daarop dat ze elke keer weer wakker wordt, een beetje rondkijkt en vervolgens weer in slaap valt. Ze gaat niet huilen of jengelen, ze valt gewoon rustig en stil weer in slaap.

Is dit normaal voor deze leeftijd?

2. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Hier was het wel normaal. Zoals jij het beschrijft was onze zoon ook. Ik snapte er niets van totdat ze op het cb zeiden dat t een sprongetje kon zijn, alle ritme was ineens verdwenen en had een kind dat alleen maar wilde hangen aan mij...Ging vanzelf weer over ook.

Zolang je kleine niet huilt en vanzelf weer na t rondkijken in slaap valt is t goed toch :)...Geen idee of het dus normaal is voor de leeftijd, maar hier was het ook zoals je beschrijft en was vanzelf over

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd het is zeker weten een sprongetje wat ze gehad heeft de afgelopen week. Had alleen gehoopt dat het slapen daarna ook weer zoals voorheen zou zijn. :D
    Wanneer is het bij jou zoontje over gegaan?

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ja het slaapritme blijft een tijdje vervelend hahaha helaas! :D

Mijn kleine was meerendeels ook een overdag goed slaper en nachtvleermuis die vanaf 12u klaarwakker was en rustig tot 7u in de ochtend volhield met huilen, vervelend doen.

Met 2mnd kreeg hij de sprong dus zoals ze t noemen en duurde zeker wel een week of 2/3 totdat hij weer zijn slaapritme kreeg. Maarja meid, zit je eindelijk weer in een goed ritme krijgen ze weer een sprong dus je blijft bezig hahaha:D

Hier ging t goed slapen pas vanaf een maand of 4, verschilt natuurlijk ook weer per kind. Inbakeren was het advies hier gelijk van het cb alleen hebben we dit niet gedaan want onze zoon word er gek van als je hem alleen al strak vasthoud!! Wat hier erg goed hielp met 2maanden en onrustig slapen was: slaapzakje aan en dan strak onder deken. Deken goed wegstoppen onder matras aan zijkanten, en dit tot half op buikje of tot onder oksels. Dit werkte hier echt goed en meteen dus proberen kan je t wel, baad t niet dan schaad t niet toch?

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hmm, ze slaapt verder opzich goed hoor. Alleen overdags wordt ze vaak wakker om vervolgens dus weer in slaap te vallen.
    Snachts slaapt ze in een puckababy zonder problemen, vaak de nacht door. Alleen overdag wordt ze vaak wakker maar niet doordat ze zelf onrustig is, ze ligt heel stil in haar bedje dus maait zichzelf niet wakker ofzo. :) Voor t sprongetje sliep ze ook gewoon hartstikke goed.

6. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Onze dochter is ook 8 weken en slaapt 's nachts goed. Alleen ook hier overdag hele korte slaapjes. Ook komt ze eerder voor de voeding. Ik merk dat ze meer behoefte heeft om langer 'uit bed' te blijven. En daarnaast huilt ze momenteel overdag ook vaker. Ik neem aan dat ze ook 'last' heeft van het sprongetje.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb geen babyfoon met camera, dus ik zou niet weten of Lisa overdag wakker wordt en weer verder gaat slapen. En 's nachts slaap ik, dus ook geen idee. Zolang ze niet huilen en verder vrolijk zijn maakt het toch ook niet uit?

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dat is ook zo, Snoopy! En als ik geen camera zou hebben, dan zou ik het niet eens weten. ;) Maarja vroeg me af of meer kindjes dit hebben.. :)

Deel Deze Pagina