lopen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by love 8, Dec 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. love 8

love 8 Bekend lid

Jan 16, 2009
    580
    0
    0
    mijn meisje is nu bijna 15 maanden, en iedereen vraagt of ze al kan lopen nou nee dus, is dit zo raar???

ze is wel lang voor haar leeftijd ze zit op de +1 lijn,
    ik heb wel eens mensen horen zeggen dat kindjes die langer zijn of dikker dan gemiddeld die minder snel gaan lopen.
    is hier iets van waar.

ik maak me er niet druk om het komt vanzelf wel maar was even benieuwd

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    15 maand is echt niet raar.. Ons jochie ging met 18 maand lopen, en zelfs dat was nog binnen de grenzen volgens het CB. Zolang ze zich maar wel ontwikkelen op dat gebied. (dus kruipen, staan etc).

Het was een stevig jochie, wat wel met 12/12 maand aan een hand liep, maar pas bij 18 maand durfde los te laten en los te wandelen.

3. love 8

love 8 Bekend lid

Jan 16, 2009
    580
    0
    0
    ze doet verder alles om de tafel lopen aan 2 handen soms aan 1 van object naar object.
    zolang het binnen de grenzen is maak ik me niet druk
    dank je wel

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    15 maanden is echt niet gek hoor. hier waren ze bijde erg vroeg met lopen maar daar in tegen wel weer laat met praten. zo heeft elk kind wat anders waar ze hun energie in steken

Dat dikke of lange kindjes later lopen is niet zo hoor, tenminste in mijn geval. dochter is lang en liep net voor der 1e verjaardag. zoontje is lang en dik :) en liep los met 12mnd en 2wk. (toen 12,5 kg en 83cm :))

5. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Nog trok zich op vanaf 9 mnd en liep langs vanaf 12/13 mnd of zo. En ze loopt nu sinds een week of 2 best wel stukken los. Dat ging ineens heel snel.

Noor is een stevige meid. Klein en wat zwaarder. Heb zelf altijd gedacht dat het er wel mee te maken had, maar geen idee of dat zo is.

Dat komt vanzelf wel meid, je zal zien. Voor je het weet zie je zo'n dreumesje voorbij lopen.:) Naja, waggelen hihi

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,833
    3,357
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik denk dat iedereen die vraag krijgt na het 1e jaar... Gewoon omdat het dan kan gaan gebeuren. Onze dame liep met 16 maanden.. maar was daarvoor érg voorzichtig en daarbij vrij laat gestart met de ontwikkeling van haar grove motoriek (rolde met 9,5 maand) .
    Maar zeker als je kindje wat groter is en mensen de leeftijd wat moeilijker in kunnen schatten, zul je de vraag misschien nog wat vaker horen. Niet te veel achter zoeken verder...

7. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Daar heb je een goed punt.

En wat je daarboven schijft klopt gewoon. Omdat het kan gebeuren.

8. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Mijn meisje loopt ook nog enkel langs de tafel en andere objecten hoor...en haar Nijntje loopwagentje (zo cute!) :) Losse handjes zit er nog niet in, komt wel...alles op z'n tijd en niets aantrekken van anderen ;)

9. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Onze dochter is nu ook bijna 15 maanden en loopt ook nog niet los.
    Wel achter een karretje en langs de tafel.
    Vandaag loopt ze voor het eerst aan de hand.
    En af toen gaat ze ineens los staan.
    Dit is echt niet raar hoor.
    En kwa gewicht maakt het niet uit, want onze dochter weegt 8 kilo, en loopt nog niet los.

10. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje is lang en daardoor ook vrij zwaar (inmiddels 83,5 cm en 12,2 kg). Hij liep goed los met 11 mnd, dus lengte en gewicht zegt echt helemaal niets over hoe het kind zich ontwikkeld. 15 maanden is helemaal nog niet zo raar hoor. Het komt vanzelf.

Maar ondanks het feit dat hij met 11 mnd liep krijg ik nog steeds regelmatig vragen of hij bepaalde dingen nog niet kan. Laatst in het zwembad nog met een inval-zwemjuf met babyzwemmen. Of hij nog niet van de kant het water in kon springen. Nou, met amper veertien maanden hoeft hij dat toch nog niet te kunnen?
    Hij wordt altijd ouder geschat dan hij is en dus viel het niemand op dat hij vroeg liep ;). Hij had de lengte immers dus ws de leeftijd ook wel. Zo krijgen ouders van kleine kinderen vaak te horen dat het zo vreselijk knap is wat hun kleintje allemaal laat zien, terwijl ze misschien juist wel aan de late kant zijn, maar de lengte is gering dus de leeftijd vast ook.
    Ik denk altijd maar zo, als ze naar de kleuterschool gaan kunnen ze allemaal lopen en praten. En geen haan die er dan nog naar kraait over wanneer ze daar mee begonnen zijn :D.
    Niks van aan trekken. Gewoon lekker genieten van je kleintje en de tijd dat je als een gek achter haar aan moet rennen komt nog wel hoor!

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,086
    3,869
    113
    15 maanden is niet raar hoor, komt vanzelf, vaak ontwikkelen ze zich allemaal weer op een ander gebied, alleen zijn het vaak dingen als staan of loslopen die mensen eerder opvallen dan dat ze goed praten voor hun leeftijd of de fijne motoriek al goed ontwikkeld is.
    @Storm, een vriendin van mij had hetzelfde. Haar zoontje was echt heel groot en lang al bij de geboorte. Met 2 maanden zette mensen heb bijv. neer als hij op schoot had gezeten en waren dan verbaasd dat hij omviel. En vervolgens nog wel meer van die dingen, want met 1,5 jaar was hij zo groot als een peuter, dus hij werd steeds ouder ingeschat en vaak ook zo behandeld door anderen.

Share This Page