Ons mannetje draait zich al een tijdje om. Van zijn rug naar zijn buik en ook (niet altijd) van zijn buik naar zijn rug. Als hij op zijn rug in de box ligt, tilt hij steeds zijn hoofdje op, alsof hij wil gaan zitten. Dit doet hij ook steeds in de wipper (waar hij bijna niet meer in kan) en in de maxi cosy (wat ik best eng vind) Kruipen doet hij nog niet. Is dit een begin van het gaan zitten? Wat ze volgens mij via hun zij gaan doen.... Kan ik iets doen om hem te helpen? Hij raakt nl soms gefrustreert omdat hij er niks mee bereikt
Ik weet niet of dat bij andere kindjes het begin van zitten is, maar bij mijn dochter was dat niet zo. Zij ging met 8 maanden eerst optrekken tot staan en vanuit staan ging ze door de knieën en ging ze zitten. Daarna volgde al snel dat ze op handen en knieën ging zitten en daarna op haar billen ging zitten. Dan zat ze dus in kruiphouding en dan liet ze zich naar 1 kant op haar billen vallen en dan zat ze ook.
Vanuit de rugliggen gaan zitten is echt heel lastig. Hij geeft wel aan dat ie wil gaan zitten. Vindt ie de buikligging leuk? Ik zou hem alleen op zijn buik neerleggen en dan de mogelijkheid bieden dat ie zich kan optrekken. Dus bijv. op zijn buik leggen naast de spijlen van de box. Mijn kindjes gingen zich vanaf de buik aan de spijlen of aan de tafel optrekken en zo gingen ze zitten. Pas later konden ze vanaf hun zij gaan zitten.
Hoi Juffie Roos, Mijn mannetje doet precies t zelfde. En is dan ook gefrustreerd. Maar geloof nooit dat t m op deze manier zal lukken. Veel te zwaar. Ik leg hen vaak op z'n buik en dan ga ik ernaast zitten zodat hij op m'n benen kan "klimmen" met z'n handjes. Zo komt ie steeds een stukje verder omhoog.
Nee, want probeer zelf maar eens zo omhoog te komen. Is best lastig! Bij Julia ging het heel snel achter elkaar. Vanaf 6 maanden kwam ze in kruiphouding (handen en knieën, buik van de grond) en rond 7 maanden leerde ze kruipen en ook zitten. Ze kroop dan zeg maar met haar handen naar achteren, en haar knieën bleven staan en dan "rolde" ze over haar benen en duwde zich dan los van de grond. Na 3 dagen bleef ze ook daadwerkelijk zelfstandig zitten.
Zo is Quincy ook niet gaan zitten, kwam wel heel ver omhoog in de wipstoel en de maxi cosy maar kon veel eerder staan als zelf gaan zitten, in het begin deed ze dat ook vanuit staan op haar billen gaan zitten en pas sinds een week ofzo ook vanuit liggen zelf gaan zitten...
Mijn zoon is bijna 14 mnd en gaat pas sinds vorige week zelfstandig zitten. Staan en rond de tafel lopen doet hij al veel langer. Dat kon hij nog eerder als kruipen (hij kruipt sinds zn 1e verjaardag). Het omhoog komen vanuit de wipstoel en maxicosi was hier een teken van: hey ik vind het niet leuk hierin en ik wil eruit.
daniel ging eerst op handen en voeten staan, met zn kont hoog in de lucht en liet dan zn kont zijwaarts vallen zodat hij in zit kwam of te hard ging en doorrolde naar de andere kant
hihi dit herken ik heel erg. ons dochtertje doet dit al vanaf een maand of 4. En ze bereikt er nog steeds niks mee Heb het aan het cb gevraagd waarom ze dat doet. Volgens hen doet ze dat omdat ze graag alles willen volgen en meer willen zien. Op hun rug hebben ze niet zo veel overzicht en door het hoofd op te tillen willen ze dus bereiken om meer te kunnen zien. alleen tja.. dat werkt niet helemaal
Emily gaat op precies dezelfde manier zitten. Af en toe zit er een beentje klem, maar het ziet er al soepeltjes uit. Gr Heel76